kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

کودک مریوانی می‌تواند 50 گونه پرنده را شناسایی کند

  «ماهان دبستانی» چهار ساله، اهل شهرستان مریوان می‌تواند 50 گونه پرنده را شناسایی کند.
این کودک که پدرش از کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست است در برخی پایش‌های پرندگان زریوار به‌خاطر علاقه بسیار زیادی که به پرندگان دارد پدر را همراهی می‌کند.
رئیس ‌اداره حفاظت محیط زیست مریوان می‌گوید: شناسایی دقیق پرندگان توسط ماهان دبستانی او را به یک پرنده شناس تبدیل کرده که می‌تواند پرندگان بومی تالاب زریوار مریوان را شناسایی و رصد کند.
صباح پناهی اظهار کرد: هر چند اطلاعات دقیقی درخصوص سن پرنده شناسان وجود ندارد اما تاکنون کسی با این شرایط سنی نتوانسته بیش از 50 گونه را شناسایی کند.
وی افزود: محیط زیست مریوان به‌خاطر علاقه این کودک به پرندگان اجازه داده که وی برای رصد پرندگان از مناطق حفاظت شده بازدید کند.
پناهی تاکید کرد: این کودک علاقه خاصی به نشریات و مجله‌های پرنده شناسی دارد و در اتاق خود تصاویری بزرگ از انواع پرندگان نصب کرده است.
وی یادآور شد: این کودک چهار ساله می‌تواند گونه‌هایی از پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله خانواده مرغابی‌ها شامل اردک سرسبز، اردک مرمری، اردک بلوطی، انواع غازهای خاکستری و سرسفید، انواع درناها، چنگر، قو، پرندگان شکاری و انواع عقاب، جغد و گونه‌های کوچک جثه مانند قناری‌ها، گنجشک‌ها و جوب ریسک نیزاری را شناسایی و تشخیص دهد.