kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

کمبود 500 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آبرسانی به روستاهای هرمزگان

بندرعباس- خبرنگار کیهان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: برای تکمیل 30 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه تصویب بودجه در مجلس هستیم از نمایندگان استان در مجلس تقاضای توجه ویژه به تأمین اعتبارات حوزه آب روستایی به ویژه اعتبارات ردیف ملی، صندوق توسعه ملی و همچنین خرید تضمینی آب را داریم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 30 مجتمع بزرگ روستایی در دست اجرا است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها مشکل کمبود یا نبود آب آشامیدنی بیش از 620 روستا با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر مرتفع می‌شود 500 میلیارد تومان برای تکمیل آنها مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود:‌ در راستای اجرای این مجتمع‌ها تاکنون قریب به 200 میلیارد تومان اعتبار تأمین و هزینه شده است.
وی ادامه داد: تاکنون با راه‌اندازی 18 سایت آب‌شیرین‌کن با تولید سالیانه 11 میلیون مترمکعب آب شیرین در سال و تأمین آب بیش از 150 روستا که در گذشته هیچ دسترسی به آب پایدار نداشتند مرتفع شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اضافه کرد: همچنین بیش از 10 سایت آب شیرین‌کن نیز جهت تأمین آب آشامیدنی بیش از 130 روستا در دست اقدام است که برای بهره‌برداری و تکمیل آن‌ها قریب به 200 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبار شده است.