kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
وزیر ورزش: امیدوارم تعداد رشته‌های مدال آور ورزش در المپیک به 7، 8 برسد

رونمایی از ترکیب جدید کمیته ملی المپیک انتخاب رئیس‌بدون رای گیری



سرویس ورزشی-
انتخابات کمیته ملی المپیک روز گذشته برگزار و اعضای جدید آن معرفی شدند.
انتخابات کمیته ملی المپیک روز گذشته برگزار شد و تقریبا تمام پست‌های کلیدی به افرادی رسید که از مدتها قبل پیش‌بینی می‌شد. صالحی امیری که سابقه‌اش در ورزش به چند ماه سرپرستی وزارت ورزش خلاصه می‌شد، رئیس‌شد و شاهرخ شهنازی به عنوان دبیر در سمت خود ابقا شد.
در آغاز رای گیری برای انتخاب رئیس، محمود خسروی وفا از کاندیداتوری ریاست انصراف داد تا در نهایت رضا صالحی امیری بدون رقیب به عنوان رئیس‌جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شود. با توجه به قانون به دلیل اینکه فقط یک نامزد برای این کرسی باقی مانده بود، اعضای مجمع با قیام کردن موافقت خود را با ریاست صالحی امیری اعلام کردند.
انتخاب دبیرکل در دور دوم
در ادامه انتخابات برای دبیرکلی انجام شد که قبل از آغاز رای گیری، محمد درخشان هم از دبیرکلی انصراف داد. در پایان رای گیری برای دبیرکلی مهدی علی نژاد و شاهرخ شهنازی هر کدام 26 رای آوردند تا انتخابات برای دبیرکلی به دور دوم برود. محمدصادق فرجی 4 رای و علی مرادی 2 رای آوردند.
در دور دوم انتخابات شاهرخ شهنازی با 38 رای پیروز شد تا در سمت دبیرکلی کمیته ابقا شود. مهدی علی نژاد در دور دوم تنها 20 رای آورد.
انتخاب طاهریان و باقرزاده
به‌عنوان نایب رئیس‌اول و دوم
در ادامه انتخابات نایب رئیسی برگزار شد که پیش از آغاز رای گیری مجید شایسته رئیس‌فدراسیون تنیس از حضورد ر انتخابات نایب رئیسی رسما انصراف داد تا در نهایت رای گیری میان کاندیداهای باقی مانده یعنی رباب شهریان، طاهره طاهریان، محمود خسروی‌وفا، فضل الله باقرزاده، هاشم اسکندری، غلامرضا نوروزی، حسین بابوئی، علی مرادی، هادی ساعی انجام شود.
در پایان شمارش آرا، هاشم اسکندری 4، حسین بابویی 4، هادی ساعی 18، فضل الله باقرزاده 17، طاهر طاهریان 26 رای، علی مرادی 8 رای، رباب شهریان 17 رای، محمود خسروی وفا 13 رای، غلامرضا نوروزی 6 رای آوردند که هیچکدام از کاندیداها حائز اکثریت آرا نشدند و بدین ترتیب طاهریان، ساعی، باقرزاده و شهریان به دور دوم انتخابات نایب رئیسی راه پیدا کردند.
در دور دوم انتخابات، طاهره طاهریان ٣٥ رای، فضل الله باقرزاده ٢٥ رای، رباب شهریان ٢٠ رای و هادی ساعی ١٩ رای آوردند که بدین ترتیب طاهره طاهریان به عنوان نایب رئیس اول و فضل الله باقرزاده به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند.
انصراف عجیب علی نژاد از خزانه داری
در حالیکه انتخابات دور دوم پست نایب رئیسی ادامه داشت، مهدی علی نژاد رئیس‌فدراسیون ووشو در یک تصمیم عجیب از کاندیداتوری خزانه داری انصراف داد. با توجه به انصراف علی نژاد، برای پست خزانه داری میترا نوری و کیکاووس سعیدی با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت کیکاووس سعیدی رئیس‌فدراسیون گلف با 35 رای به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک انتخاب شد. میترا نوری نیز ۲۵ رای آورد و یک رای نیز باطله بود.
معرفی اعضای هیئت اجرایی
در بخش پایانی انتخابات ، انتخابات هیئت اجرایی برگزار می‌شود. قبل از آغاز انتخابات محمدصادق فرجی رئیس‌فدراسیون کاراته از حضور در هیئت اجرایی انصراف داد. فضل الله باقرزاده هم به دلیل انتخاب در سمت نایب رئیسی به طور اتوماتیک وار از انتخابات هیئت اجرایی کنار رفت.
بعد از رای گیری، سیدعبدی افتخاری 28 رای، مجید کیهانی 34 رای، علیرضا رحیمی 37 رای، محمد درخشان 16 رای، محمدعلی صبور 14 رای، زهرا اینچه درگاهی 10 رای، مهدی تاج 22 رای، خسرو قمری 16 رای، مسعود خلیلی 19 رای، احمد ضیایی 13 رای، مجید شایسته 25 رای، محمد علیپور 32 رای، محسن رضوانی 19 رای، علی داداگر 29 رای کسب کردند.
بدین ترتیب کیهانی، رحیمی و علیپور عضو هیئت اجرایی شدند و 6 کاندیدا به نام‌های دادگر، رضوانی، شایسته، خلیلی، تاج و عبدی افتخاری به دور دوم راه پیدا کردند.
در دور دوم انتخابات عبدی افتخاری 27 رای، علی دادگر 26 رای، مجید شایسته 24 رای، محسن رضوانی 23 رای، مهدی تاج 22 و مسعود خلیلی 18 رای کسب کردند. بدین ترتیب عبدی افتخاری، علی دادگر و مجید شایسته عضو هیئت اجرایی شدند.
طبق آیین کمیسیون ورزشکاران یک نفر معرفی و به هیئت اجرایی معرفی می‌شود که هادی ساعی انتخاب شده بود. طبق اساسنامه وی باید موافقت هیئت اجرایی را داشته باشد که اعضا با قیام موافقت خود را اعلام کردند.
 بدین ترتیب اسامی منتخبان مجمع امروز کمیته ملی المپیک به شرح زیر است:
رئیس: رضا صالحی‌امیری
نواب رئیس: طاهره طاهریان و فضل الله باقرزاده
دبیرکل: شاهرخ شهنازی
خزانه‌دار: کیکاووس سعیدی
هیئت اجرایی: علیرضا رحیمی، مجید کیهانی، محمد علیپور، سیدعبدی افتخاری، مجید شایسته، علی دادگر و هادی ساعی.
جای خالی مشحون
نکته مهم مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک، غیبت محمود مشحون بود. مشحون که از سوی کمیته ملی المپیک به عنوان خبره ورزشی انتخاب شده بود و در این انتخابات حق رای داشت، ترجیح داد در مجمع حاضر نشود تا جای خالی اش کاملا احساس شود. به نظر می رسد مشحون به دلیل اتفاقات انتخابات فدراسیون بسکتبال به مجمع کمیته ملی المپیک نیامد، هر چند که این موضوع به شکل رسمی اعلام نشد. به غیر از مشحون شجاعی رئیس فدراسیون تیر و کمان نیز غایب بود.
وعده‌های وزیر ورزش
در پایان انتخابات کمیته ملی المپیک، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت: 8 دوره المپیک قبل و 8 دوره المپیک بعد از انقلاب بوده است. در این مدت 18 طلا، 21 نقره و 21 برنز کسب شده است که 14 طلا بعد از انقلاب بوده و نشان می‌دهد جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری خوبی در ورزش قهرمانی داشته است. 12 مدال در لندن و 8 مدال در ریو کسب شد که بیشترین مدال‌ها را در این دو المپیک کسب کردیم. با دوره فعلی که 4-5 روز دیگر مهلت آن تمام می‌شود برنامه‌ریزی دقیقی انجام دادیم و در دوره جدید همین روند را ادامه می‌دهیم.
وزیر ورزش تاکید کرد:‌ برنامه‌های فدراسیون‌ها را با دقت رصد و مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. برنامه‌هایی که برای المپیک 2020 دارند را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. سعی می‌کنیم به گونه‌ای پیش برویم که فشار و تمرکز ما برای مدال‌آوری مثل گذشته روی کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو و تک‌مدال دوومیدانی نباشد. کاراته، سنگ‌نوردی، شمشیربازی،تیراندازی و احتمالا قایقرانی شانس داریم که روی سکو برویم. امیدوارم تعداد رشته‌های مدال‌آور ما به 7-8 رشته برسد.
سلطانی‌فر گفت: برای اعضای هیئت رئیسه فعلی و سابق به خصوص کیومرث هاشمی آرزوی موفقیت دارم. او یکی از مدیران خوب ورزش است و طی روزهای آینده به خانه خودش در وزارت ورزش بازمی‌گردد. با تعامل و همکاری با منتخبین جدید پیش می‌رویم و با حمایت رسانه‌ها و مردم سعی می‌کنیم ورزش را در بعد همگانی و قهرمانی پیش
ببریم.