kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

اخبار کوتاه از فوتبال


دومین برد شاگردان ناظم‌الشریعه مقابل بلاروس
تیم ملی فوتسال ایران برای دومین بار تیم ملی بلاروس را در دیداری دوستانه مغلوب کرد.ملی‌پوشان فوتسال ایران از ساعت ۱۶ دیروز در دومین بازی تدارکاتی مقابل بلاروس به میدان رفته و در پایان با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسیدند. برای ایران در این بازی احمد اسماعیل‌پور و علی‌اصغر حسن‌زاده گلزنی کردند.شاگردان ناظم‌الشریعه در بازی نخست نیز با نتیجه ۵ بر صفر بلاروس را شکست داده بودند.تیم ملی فوتسال ایران از ۱۲ بهمن در جام ملت‌های آسیا به میدان خواهد رفت.
چراغ سبز دایی به سرپرست پرسپولیس
حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس برای حل مشکل بدهی سه و نیم میلیارد تومانی این باشگاه به علی دایی نشستی را با سرمربی اسبق سرخپوشان برگزار کرد.این جلسه با توجه به حساسیت رسانه ها بیرون از دفتر باشگاه پرسپولیس برگزار شد و طرفین به توافقات اولیه برای کاهش این مبلغ دست پیدا کرده اند.قرار است نشست دیگری در این زمینه تا پایان دی ماه انجام شود تا تکلیف پرداخت مالیات عقب افتاده دایی که باشگاه پرسپولیس، موظف به پرداخت آن بوده است مشخص شده و نحوه پرداخت بخشی از بدهی دایی نیز در آن جلسه مقرر گردد.
اعلام زمان بازی صنعت نفت آبادان و استقلال تهران
سازمان لیگ از زمان برگزاری بازی دو تیم صنعت نفت آبادان و استقلال تهران از مرحله نیمه نهایی جام حذفی خبر داد.دیدار دو تیم صنعت نفت آبادان - ‏استقلال تهران از مرحله نیمه نهایی جام حذفی در روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ در ساعت ۱۸ در ورزشگاه تختی آبادان برگزار ‏می‌شود.‏در ضمن زمان دیدارهای هفته بیست و یکم و بیست و دوم تیم صنعت نفت آبادان  به شرح زیر است:‏
پنج‌شنبه ۵ بهمن ۹۶
* صنعت نفت آبادان - سپیدرود رشت (ساعت ۱۷:۱۰ - ورزشگاه تختی آبادان)
شنبه ۱۴ بهمن ۹۶
* فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان (ساعت ۱۵ - ورزشگاه غدیر اهواز)
شماره «۱۲» پرسپولیس بایگانی می شود
مدیر تیم فوتبال پرسپولیس از بایگانی شدن شماره «۱۲» این تیم خبر داد و گفت: دیگر هیچ بازیکنی این شماره را بر تن نمی‌کند.افشین پیروانی، مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه تمرین این تیم در جمع خبرنگاران از طرح بایگانی شدن شماره ۱۲ این تیم خبر داد و گفت‌: به پاس زحمات هواداران و حمایت بی دریغ آنها از تیم، پیشنهاد بایگانی شدن شماره «۱۲» به نشانه یار دوازدهم به باشگاه ارائه کرده‌ام. در عوض هواداران در بازی‌ها با شماره «۱۲» روی سکوها حاضر می‌شوند و از تیم حمایت می‌کنند.مدیر تیم فوتبال پرسپولیس همچنین به پیشنهاد باشگاه به سازمان لیگ برای تغییر زمان بازی برابر گسترش فولاد اشاره کرد و گفت‌: درخواست ما این بود که بازی با گسترش فولاد روز جمعه برگزار شود و سازمان لیگ نیز با آن موافقت کرد، اما گسترش فولاد با تغییر زمان بازی مخالفت کرد و کماکان بازی روز پنجشنبه برگزار می‌شود.
رایان گیگز هدایت ولز را بر عهده گرفت
اسطوره سابق منچستریونایتد به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورش انتخاب شد. تیم ملی ولز در یورو ۲۰۱۶ عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست شگفتی‌ساز رقابت‌ها شود و تا نیمه نهایی صعود کند ولی شکست برابر پرتغال مانع رسیدن آنها به دیدار نهایی شد. با این حال تیم کریس کولمن در انتخابی جام جهانی در رقابت با تیم ملی بلژیک ناکام بود و نتوانست به جام جهانی راه یابد تا کولمن از هدایت ولز کناره‌گیری کند.سران تیم ملی فوتبال ولز بعد از هفته‌ها، سرمربی جدید خود را انتخاب کردند و رایان گیگز اسطوره سابق منچستریونایتد که مدتی هم روی نیمکت این تیم نشست را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد.
نایب قهرمان لیگ فوتسال در کُما!
باشگاه تاسیسات دریایی با توجه به مشکلات مالی در حال منحل شدن می باشد و به احتمال زیاد در لیگ برتر فوتسال در سال آینده حضور نخواهد داشت. تیم فوتسال تاسیسات دریایی که ۵ سال است در لیگ برتر فوتسال ایران با درخشش ستارگانش همیشه جزء مدعیان قهرمانی است و سابقه قهرمانی در باشگاه‌های آسیا را  در کارنامه خود دارد، با توجه به دستوری که به مدیران باشگاه تاسیسات رسیده است، این باشگاه در حال منحل شدن است و به احتمال زیاد در لیگ برتر فوتسال در سال آینده حضور نخواهد داشت.رحیمی، مدیرعامل کل رئیس صندوق بازنشستگی نفت خبر انحلال تاسیسات دریایی را اعلام کرده و خواهان این شده که از فصل بعد دیگر در این رشته ورزشی تیم‌داری نخواهند کرد.
مصدومیت کامیابی‌نیا در استخر
کمال کامیابی‌نیا بازیکن تیم پرسپولیس که امروز همراه با برخی از بازیکنان تیم بعد از تمرین راهی استخر شده بود در استخر مصدوم شد.مصدومیت این بازیکن از ناحیه کتف است و کامیابی‌نیا برای مداوای بیشتر راهی بیمارستان آتیه شد تا وضعیتش به صورت دقیق مشخص شود.کامیابی‌نیا به دلیل ۳ کارته بودن بازی این هفته تیمش مقابل گسترش‌فولاد را از دست داده بود و حالا با این مصدومیت، باید دید از چه زمانی به صورت قطعی‌ می‌تواند به میدان برود.
احمد خلیل رسما به رقیب استقلال پیوست
باشگاه العین امارات دیروز با انتشار عکسی از احمد خلیل، ستاره تیم ملی امارات با شماره پیراهن ۲۰ این تیم رسما اعلام کرد که بهترین بازیکن سال ۲۰۱۵ آسیا به این باشگاه پیوسته است.احمد خلیل که در باشگاه الاهلی امارات بازی می‌کرد سال گذشته با پیراهن تیم سابقش مقابل استقلال تهران بازی کرده بود و امسال هم با توجه به همگروه شدن استقلال با العین با پیراهن تیم جدیدش مقابل شاگردان شفر صف آرایی خواهد کرد.
بادامکی: عنایتی گفت اگر می‌خواهی بروی برو
من هم گفتم چشم!
کاپیتان تیم فوتبال مشکی‌پوشان گفت:عنایتی چندان هم از رفتن من بی اطلاع نبود و به من گفت اگر می خواهی بروی برو من هم گفتم چشم.حسین بادامکی با تأیید خبر فسخ قراردادش با مشکی‌پوشان گفت: من شب گذشته با مسئولان باشگاه صحبت کردم و در نهایت قراردادم را با این باشگاه فسخ کردم.وی در خصوص دلایل این تصمیم خود واینکه آیا از پدیده پیشنهاد دارد، گفت:اتفاقا اصلا از پدیده پیشنهاد ندارم و اصلا هیچ تیمی من را نمی‌خواهد. امروز(دیروز) هم روز آخر نقل و انتقالات است و فکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم بازی نکنم.بادامکی در خصوص اینکه مگر می‌شود بازیکن پیشنهاد نداشته باشد و به یک باره قراردادش را فسخ کند، گفت: حالا این اتفاق افتاده است. من قصد نداشتم جدا شوم اما اتفاقاتی افتاد که نمی‌خواهم در موردش صحبت کنم.کاپیتان تیم فوتبال مشکی‌پوشان در خصوص اینکه عنایتی عنوان کرده بادامکی را می‌خواهد چون او می‌تواند به این تیم کمک کند، گفت: من روز شنبه بعد از تمرین ریکاوری با آقای عنایتی صحبت کردم و او به من گفت اگر می‌خواهی بروی برو هیچ مسئله خاصی نیست. عنایتی چندان هم از این موضوع بی‌اطلاع نبوده و وقتی از من خواست جدا شوم من هم گفتم چشم!
آخرین اخبار نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر
 *درحالی که قرار بود بکامنگا مهاجم ۳۱ ساله کامرونی شب گذشته به تهران بیاید، این اتفاق رخ نداد. ظاهرا عدم توافق مالی باعث شد این بازیکن به ایران نیاید چون رقم درخواستی از طرف او خیلی بالاتر از انتظار استقلالی ها بوده و از طرفی مدیریت باشگاه استقلال تمایلی به اضافه شدن بدهی به بدهی‌های بزرگ قبلی ندارد و درحال حاضر هم به دنبال کم کردن بدهی‌ها است. بکامنگا، گرو و کولیبالی گزینه‌های مد نظر استقلال بودند که یکی پس از دیگری حضورشان منتفی شده و حالا استقلالی‌ها به دنبال گزینه جدیدی هستند.
*آلویس نانگ مهاجم نیم فصل نخست تیم فوتبال پارس جنوبی پس از جدایی از این تیم با نظر علی دایی به جمع شاگردان این سرمربی در تیم سایپا تهران پیوست. نانگ پیش از سایپا، سابقه حضور در تیم‌های استقلال خوزستان، تراکتورسازی، نفت تهران و فولاد خوزستان را در کارنامه‌اش دارد.
*رضا یزدان‌دوست، مدافع سابق نفت آبادان با عقد قراردادی به این تیم پیوست و در نیم‌فصل دوم پیراهن نفت را به تن می‌کند. این مدافع در نیم‌فصل اول لیگ دسته یک کشور، مسجدسلیمان را همراهی می‌کرد.باشگاه نفت آبادان در نقل و انتقالات نیم‌فصل، تاکنون موفق به جذب سوشا مکانی، سعید لطفی، طالب ریکانی، حامد پاکدل و رضا یزدان‌دوست شده است.
کارت بازی احمد نوراللهی صادر شد
خدمت سربازی هافبک پرسپولیس بالاخره تمام شد و او با نامه‌ای که امروز دوشنبه از نظام وظیفه دریافت شد، مجوز حضور دوباره خود در فوتبال و پرسپولیس را دریافت کرد. نماینده باشگاه پرسپولیس از صبح امروز دوشنبه راهی سازمان نظام وظیفه عمومی شد تا بتواند نامه پایان خدمت احمد نوراللهی را دریافت کند. این نامه در نهایت ظهر امروز صادر شد که به منزله اعلام پایان خدمت مقدس سربازی وی بود.نماینده باشگاه پس از دریافت این نامه بلافاصله راهی سازمان لیگ برتر شد تا با ارائه آن، کارت بازی احمد نوراللهی صادر شود. او که به دلیل مشکلات پیش آمده برای بیش از یک سال از میادین فوتبال به دور بود، به این ترتیب می‌تواند بار دیگر به صحنه باز گردد.