kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

تکواندوکاران سبک وزن در جست‌وجوی مدال گرنداسلم


به منظور حضور در نخستین دوره رقابت‌های گرنداسلم تکواندو، نمایندگان منفی ۵۸ کیلوگرم ایران فردا (سه‌شنبه) عازم چین می‌شوند.
رقابت‌های هفته چهارم (آخرین هفته مسابقات انفرادی) نخستین دوره گرنداسلم تکواندو، در تاریخ ۳۰ دی ۱۳۹۶ با حضور تکواندوکاران اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان، به میزبانی شهر «ووشی» در چین پیگیری می‌شود. تیم ملی ایران نیز در بخش مردان با دو نماینده حضور دارد که آخرین سهمیه‌ها از هفت سهمیه ایران هستند.
اما «فرزان عاشورزاده» و «ابراهیم صفری» دو تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم ایران هستند که به منظور شرکت کردن در هفته چهارم نخستین دوره رقابت‌های گرنداسلم، عصر امروز عازم چین می‌شوند. هدایت آخرین نمایندگان ایران در بخش انفرادی را «مهدی‌ بی‌باک» به عنوان سرمربی در اختیار دارد.
تاکنون و پیش از برگزاری مبارزات «عاشورزاده» و «صفری» چند تکواندوکار ایران در اوزان دیگر به روی شیاپچانگ رفته‌اند که تنها یک مدال برنز دستاورد نمایندگان ایران بوده‌ است که توسط «سجاد مردانی»، تکواندوکار دسته ۸۰+ کیلوگرم تیم ملی کسب شده است.میرهاشم حسینی، ابوالفضل یعقوبی، زهرا پوراسماعیل و ناهید کیانی چهار تکواندوکار حذف شده ایران هستند.
به قهرمان این رقابت‌ها 70 هزار دلار (49 هزار دلار برای بازیکن و 21 هزار برای مربی)، نایب قهرمان 20 هزار دلار (14 هزار برای بازیکن و 6 هزار برای مربی) و نفر سوم 5 هزار دلار (3500 دلار برای بازیکن و 1500 دلار مربی) پاداش تعلق می‌گیرد.