kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    قاچاق گردو
شهرکرد - خبرنگار کیهان:مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: از یک تریلر 7هزار و 590 کیلوگرم گردوی تولید خارجی کشف و ضبط شد.
محمدرضا عمرون افزود: این مقدار گردو خارجی در یک دستگاه تریلر در لردگان زیر محصول علوفه جاسازی شده بود.
پس از رسیدگی و با توجه به خارجی بودن کالا و عدم ارائه اسناد مثبت گمرکی، قاچاقچیان به پرداخت بیش از 8 میلیارد و 750 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط کالای قاچاق محکوم شدند.
سارق اینترنتی
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: فردی که از حساب یکی از شهروندان مبلغ 370 میلیون ریال به صورت اینترنتی برداشت کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی طی چندین فقره تراکنش 370 میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده، با بررسی‌های تخصصی متهم که یکی از دوستان شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.
دستگیری 3 آدم‌ربا
زاهدان - فارس: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری 3 آدم‌ربا در ایرانشهر خبر داد.سرتیپ محمد قنبری گفت: نیروهای انتظامی در یک عملیات هدفمند 5 تبعه بیگانه را کمتر از 13 ساعت از چنگال آدم‌ربایان آزاد و سه آدم‌ربا را نیز دستگیر کردند.
کشف مواد مخدر
قزوین - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف مقدار 2 کیلوگرم هروئین و یک کیلو و 500 گرم شیشه در یک عملیات پلیسی در قزوین خبر داد.
سرتیپ مهدی محمودی اظهار داشت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان با رصد و اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک قاچاقچی سابقه‌دار در امر خرید و فروش موادمخدر مطلع شدند.
وی اضافه کرد: حین کنترل خودروها، قاچاقچی موادمخدر با مشاهده ماموران در چهارراه «ولی‌عصر(عج)» متواری که بلافاصله با اقدام به موقع پلیس، خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.
وی عنوان داشت: در بازرسی ماموران از خودرو مقدار 2 کیلوگرم هروئین و یک کیلو و 500 گرم شیشه کشف و خودرو توقیف و متهم به مقر پلیس منتقل شد.
سقوط از کوه
خرم‌آباد - فارس:رئیس جمعیت هلال‌احمر پلدختر گفت: جوان 33 ساله پلدختری بر اثر سقوط از کوه طولکش به دره جان باخت.
علی کیانی افزود: پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله تیم کوهستان جمعیت هلال‌احمر پلدختر برای نجات این جوان به منطقه اعزام شد اما متاسفانه جسد این جوان را پیدا کردند.وی افزود: جسد این جوان پلدختری که حمزه مومنی نام داشت توسط تیم کوهستان از درون دره به بالا کشیده و به بیمارستان امام خمینی(ره) پلدختر انتقال داده شد.
برخورد مرگبار کامیون با وانت
شهرکرد - ایرنا: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برخورد یک دستگاه کامیون با خودرو وانت بار تویوتا در محور ناغان - دوپلان شهرستان اردل در این استان جان 2 تن را گرفت.
فرامرز شاهین افزود: این حادثه در 8 کیلومتری شهر ناغان بین کامیون و وانت تویوتا رخ داد که در این تصادفات 2 تن از سرنشینان وانت بار جان خود را از دست دادند.
علت حادثه عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده کامیون اعلام شده است.
دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی
بندرعباس - ایسنا: رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی در این استان خبر داد.
سرهنگ علی اصغر افتخاری بیان کرد: برابر اظهارات شاکی، وی با فردی در یکی از پیام‌رسان‌های موبایلی آشنا شده که پس از اطمینان به فرد ناشناس با وی یک قرار ملاقات برقرار کرده و تعدادی تصاویر خصوصی برای یکدیگر ارسال کردند.
وی اظهار کرد: بعد از گذشت مدتی، شاکی از ادامه ارتباط با متهم اجتناب کرده که نامبرده اقدام به تهدید انتشار تصاویر خصوصی شاکی در فضای مجازی و اخاذی از وی کرده است.
انهدام باند سارقان احشام
آمل- ایسنا: فرمانده انتظامی آمل از شناسایی و انهدام باند سه نفره سرقت احشام در این شهرستان خبر داد.
نعمت‌الله آزادی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح شهرستان آمل، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این فرماندهی با همکاری اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی مازندران، باند سه نفره سرقت را شناسایی و دستگیری آنان را در دستور کار خود قرار دادند.وی اضافه کرد: احشام سرقتی به مالباختگان عودت
 داده شد.
تصادفات خونبار
ایلام- مهر: تصادف در محور ملکشاهی- مهران سه کشته برجای گذاشت.سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه ایلام اظهار داشت: تصادف در تقاطع بان رحمان در محور مهران در استان ایلام سه کشته برجای گذاشت.
وی تصریح کرد: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو با خودروی کامیون که در تقاطع بان رحمان رخ داد، سه سرنشین پژو جان باختند.
وی علت وقوع این تصادف را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه خودروی سواری پژو و بی‌احتیاطی راننده آن اعلام کرد.
اراک- ایلنا: معاون اجتماعی فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: در سانحه رانندگی در محور ساوه- بوئین‌زهرا 2 نفر کشته و 3 نفر مصدوم شدند.
سرهنگ محمود خلجی افزود: در سانحه رانندگی که در کیلومتر 11 محور ساوه- بوئین‌زهرا بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو آردی رخ داد، دو سرنشین خودرو جان خود را از دست دادند علت این سانحه در دست بررسی است.در این سانحه متاسفانه 2 نفر از مصدومان قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بودند و 3 مصدوم این حادثه پس از اقدامات لازم پیش بیمارستانی به مرکز درمانی شهید مدرس ساوه انتقال داده شدند.
پلمب واحدهای متخلف صنفی
یزد- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان میبد گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان 21 واحد صنفی متخلف را پلمب کردند.
سرهنگ سیدمحمد طاهر موسوی اظهار داشت: در راستای طرح بازدید از صنوف در شهرستان میبد با همکاری عوامل اداره صنعت معدن و تجارت از 67 واحد صنفی بازدید که 21 واحد صنفی متخلف پلمب و برای 46 واحد صنفی دیگر نیز اخطار پلمب صادر شد.
موسوی، تخلفات اصلی این واحدهای صنفی را نداشتن پروانه کسب، رعایت نکردن نکات بهداشتی و ضوابط انتظامی برشمرد و افزود: اجرای طرح‌های مشابه در دستور کار قرار دارد.
گاز گرفتگی قربانی گرفت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از فوت یک نفر بر اثر بی‌احتیاطی در استفاده از وسایل گرمایشی خبر داد.
سرهنگ «حسین ارجمند مزیدی» بیان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته و گزارش پزشک قانونی، مشخص شد یک نفر که مشغول آبیاری زمین‌های کشاورزی بوده با توجه به سردی هوا در یک اتاقک با روشن کردن پیک‌نیک در حال استراحت بوده که به دلیل سهل‌انگاری دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده است.