kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

ارتش سوریه، یک گام تا آزادسازی فرودگاه ادلب تروریست‌ها در واشنگتن جلسه اضطراری تشکیل دادند



 
  همزمان با تلاش نیروهای مقاومت و ارتش سوریه برای تسلط کامل
بر فرودگاه «ابوظهور» در استان ادلب، سرکرده‌های گروه‌های تروریستی در واشنگتن برای چاره‌جویی، جلسه اضطراری تشکیل دادند. ادلب آخرین شهر اشغالی سوریه به دست تروریست‌های تکفیری است.
نیروهای ارتش سوریه و مقاومت مواضع گروه تروریستی «جبهه النصره» را در فرودگاه «ابوظهور» در هم کوبیدند و زمینه را برای پیشروی و ورود به این فرودگاه، فراهم کردند. طی 24 ساعت گذشته همچنین، 16 روستا و منطقه نیز در
ادلب و حلب به دست نیروهای دولتی افتاده است. نزدیکترین منطقه‌ای که در اطراف فرودگاه ابوظهور، تحت کنترل نیروهای دولتی قرار دارد، «تل سلمو» در جنوب غرب فرودگاه است. البته برخی گزارش‌ها نیز حاکی است که ارتش سوریه وارد محوطه فرودگاه شده است.
تروریست‌ها در آمریکا
همزمان با پیشروی‌های ارتش و مقاومت در استان ادلب سوریه، هیئتی متشکل از سرکرده‌های معارضان این کشور تحت ریاست «نصرالحریری» به واشنگتن رفت و با «هربرت ریموند مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا و «دیوید ساترفیلد» معاون وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو کردند.
هر چند «یحیی المریضی» سخنگوی هیئت مذکور مدعی شد، موضوع مذاکرات هیئت و مقامات آمریکایی، مشارکت یا عدم مشارکت سوری‌ها در مذاکرات «سوچی» روسیه بوده، ولی کارشناسان اعتقاد دارند، موضوع گفت‌وگوهای طرفین، چگونگی جلوگیری از شکست کامل تروریست‌ها در ادلب بوده است. ادلب آخرین شهر بزرگ سوریه است که همچنان در اشغال تروریست‌ها قرار دارد. مذاکرات سوچی قرار است اوایل بهمن ماه آینده برگزار شود.
اظهارات بشار اسد
«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اما در دیدار با فرستاده همتای روسی خود گفت: «ارتش سوریه با همکاری روسیه و هم‌پیمانان، پیروزی‌های مهمی را در نبرد با تروریست‌ها، کسب کرده است.» (پیروزی مهم)، ناکام گذاشتن طرح‌های سلطه‌جویانه و تجزیه‌طلبانه بود. وی افزود: «این پیروزی‌ها، تلاش‌ها برای شکل‌گیری راه‌حل‌های صلح‌آمیز را تقویت کرده و نقش مهمی در بازگرداندن ثبات به سوریه دارد.» نماینده «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در این دیدار تأکید کرد که کشورش همه حمایت‌های لازم را از دولت و ملت سوریه در برابر تروریسم و وحدت ارضی این کشور، خواهد کرد.