kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

اهدای نخستین خانه دائمی به زلزله‌زدگان روستای کوییک سرپل ذهاب


مراسم اهدای نخستین خانه دائمی به زلزله‌زدگان روستای کوییک شهرستان سرپل ذهاب با حضور سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در این مراسم که امام ‌جمعه، نماینده مردم قصرنشین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، سردار سعید قاسمی و فرماندار این شهرستان حضور داشتند، ساکنان این مناطق از این اقدام جهادی و معنوی بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز رضایت کردند.
فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص) تهران بزرگ در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: این واحدهای مسکونی در بازه زمانی کم  و بیشترین کیفیت احداث شده است.
سردار یزدی افزود: تاکنون 25 خانه دائمی کلنگ‌زنی و خاکبرداری شده و پی‌ریزی آن اجرا شده است و کار ساخت آن را به زودی آغاز می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه حدود 2 ماه از وقوع زلزله 7/3 ریشتری می‌گذرد ادامه داد. سپاه تهران از همان روزهای نخست پس از زلزله در منطقه حضور پیدا کرد نصب کانکس در 20 روستای دشت‌ذهاب انجام و اتمام اسکان موقت در دستور کار قرار دارد. وی از جمع‌آوری کمک‌های مردمی در تهران برای ساخت 50 واحد مسکونی دائمی در این منطقه خبر داد و افزود: 23 واحد از منازل یادشده تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی
داشته‌اند.