kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
امروز فهرست نهایی کاندیدا بر اساس نتیجه تائید صلاحیت‌ها اعلام می‌شود

مشخص بودن «رئیس» پیش از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک! رقابت جدی برای دبیرکلی و چالش خزانه‌داری



ثبت‌نام برای انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی به پایان رسید که از الان شاید بتوان گفت تنها تکلیف صندلی ریاست مشخص است، اما رقابت اصلی برای کرسی دبیرکلی خواهد بود، جایی که ۴ رئیس‌فدراسیون برای این پست نامزد شده‌اند.
ثبت‌نام از کاندیداها برای انتخابات هیئت‌رئیسه و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به پایان رسید و ۳۰ نفر برای پست‌های ریاست، دبیرکل، خزانه‌دار، نواب رئیس(2 نفر) و هیئت اجرایی(6 نفر) کاندیدا شدند. احراز صلاحیت‌ها امروز مشخص می‌شود با این حال از دیروز رایزنی کاندیداها برای احراز ۱۱ پستی که در کمیته ملی المپیک وجود دارد آغاز شده است.
در این دوره شاهد غیبت برخی چهره‌ها هستیم که شاخص‌ترین آن کیومرث هاشمی رئیس‌فعلی کمیته ملی المپیک است، هر چند او اعلام کرده بود قصد شرکت در انتخابات را ندارد با این حال این تصور می‌شد که شاید در دقیقه ۹۰ نظرش تغییر کند اما در نهایت هاشمی سر حرفش ماند و ۲۵ دی کمیته ملی المپیک را ترک خواهد کرد.
کار راحت صالحی امیری برای رسیدن به ریاست
با توجه به اینکه برای پست ریاست تنها دو نفر کاندیدا شدند و از مدت‌ها قبل هم زمزمه ریاست صالحی امیری به گوش می‌رسید، بنابراین به احتمال فراوان محمود خسروی وفا کنار می‌رود و پست ریاست را باید از الان برای صالحی امیری کنار گذاشت. البته صالحی امیری پست معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران را دارد که در صورت انتخاب به عنوان ریاست کمیته ملی المپیک باید از معاونت استعفا دهد تا بحث دوشغله بودن پیش نیاید.با این حال نجفی شهردار تهران مدتی قبل او را به عنوان رئیس‌هیئت مدیره سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران منصوب کرد تا همچنان صالحی امیری را در مجموعه خود داشته باشد.
* کاندیدای ریاست: رضا صالحی‌امیری، محمود خسروی‌وفا
رقابت 4 رئیس‌فدراسیون با شهنازی برای دبیرکلی
بی شک تاثیرگذارترین پست اجرایی در کمیته ملی المپیک دبیرکلی است. برای تصدی این پست ۵ نفر کاندیدا شده‌اند. چهار رئیس‌فدراسیون به همراه شهنازی سودای دبیرکلی دارند و البته یکی از همین روسای فدراسیون‌های رزمی پیش از این جزو اصلی‌ترین کاندیداها برای دبیرکلی مطرح بوده است اما در آن سوی میدان شاهرخ شهنازی وجود دارد که در حال حاضر دبیرکل فعلی کمیته ملی المپیک است و بعید به نظر می‌رسد بخواهد براحتی این پست را از دست بدهد.
ارتباط خوب برخی از این کاندیداها با اعضای مجمع باعث شده نتوان از الان گفت چه کسی سمت دبیرکلی کمیته ملی المپیک را برعهده می‌گیرد. آنچه مسلم است به جز شهنازی، دیگر گزینه‌های دبیرکلی در صورت کسب رای در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک باید از ریاست فدراسیون مطبوع خود استعفا کنند. البته طبق مصوبه ستاد نظارت بر انتخابات و بر اساس آنچه در اساسنامه کمیته ملی المپیک هم به آن‌اشاره شده، این کاندیداها در صورت موفقیت در آزمون زبان می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
*کاندیدای دبیرکلی: محمد درخشان، مهدی علی‌نژاد، علی مرادی، شاهرخ شهنازی، محمدصادق فرجی
جدال سخت نامدارها برای نواب رئیسی
 کمیته ملی المپیک دو نایب‌رئیس‌دارد که این دو پست در بین اعضای مجمع خواهان زیادی داشته به طوری که ۱۱ نفر از آنها برای احراز این پست ثبت‌نام کرده‌اند.
اکثر نفراتی هم که ثبت‌نام کرده‌اند از خسروی‌وفا و مشحون گرفته تا باقرزاده و علی مرادی و ساعی، می‌توان گفت گزینه‌های جدی و قدری هستند، از این رو رقابت جدی را برای نایب‌رئیسی شاهد خواهیم بود.
در حال حاضر از نواب رئیس‌قبلی تنها رباب شهریان دوباره کاندیدا شده که رقابت اصلی او با طاهره طاهریان است. علیرضا دبیر در انتخابات این دوره حضور ندارد.
*کاندیدای نایب‌رئیسی: رباب شهریان، محمود خسروی‌وفا، محمود مشحون، فضل الله باقرزاده، هاشم اسکندری، طاهره طاهریان، غلامرضا نوروزی، حسین بابوئی، علی مرادی، مجید شایسته، هادی ساعی
خزانه‌داری و چالش 2 شغله بودن
خزانه‌داری در دور پیش برای کمیته ملی المپیک پست پر دردسری بود به طوری که بحث دوشغله شدن محمد علی شجاعی پیش آمد البته او در نهایت فدراسیون تیروکمان را ترجیح داد و از خزانه‌داری استعفا کرد.
با توجه به اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک با اساسنامه قدیمی برگزار می‌شود دوباره چالش خزانه‌دار پیش روی کمیته ملی المپیک وجود دارد البته در بین چهار کاندیدای احراز این پست دو گزینه هستند که در صورت انتخاب آنها دردسرهای قبلی به وجود نمی‌آید و حالا باید دید مجمع دوباره یک رئیس‌فدراسیون را انتخاب می‌کند یا فردی که بحث دوشغله بودن برایش وجود ندارد. برای تصدی پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک، سعیدی و علی‌نژاد در صورت کسب رای باید از ریاست فدراسیون‌های خود استعفا کنند.
* کاندیدای خزانه‌داری: میترا نوری، کیکاووس سعیدی، مهدی علی‌نژاد، هادی ساعی
غیبت خادم و پولادگر در انتخابات هیئت اجرایی
شانزده رئیس‌فدراسیون به دنبال عضویت در هیئت اجرایی هستند اما تنها شش نفر از آنها می‌توانند وارد هیئت اجرایی شوند. نکته جالب اینکه از شش عضو قبلی علیپور و باقرزاده مجددا ثبت‌نام کرده و از پولادگر و خادم روسای فدراسیون‌های تکواندو و کشتی خبری نشد. کفاشیان و مشحون هم نمی‌توانستند وارد انتخابات هیئت اجرایی شوند.
با توجه به چهره‌هایی که کاندیدا شده‌اند به نظر می‌رسد رقابت جالبی بین روسای فدراسیون‌ها به وجود آید و باید دید رایزنی کدام از این روسای فدراسیون‌ها بهتر جواب می‌دهد و می‌تواند برای چهارسال به هیئت اجرایی راه یابد.
*کاندیدای هیئت اجرایی: محمد درخشان، محمدعلی صبور، سید عبدی افتخاری، مجید کیهانی و علیرضا رحیمی، محمدصادق فرجی، زهرا اینچه درگاهی، احمد ضیایی، فضل الله باقرزاده، مهدی تاج، خسرو قمری، مسعود خلیلی، مجید شایسته، محمد علیپور، محسن رضوانی، علی دادگر.