kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
دست رد اعضای مجمع به ضیافت کاندیدای دبیرکلی کمیته المپیک

مرادی: ضیافتی نداشتیم؛ خواستم تبادل نظر صورت بگیرد!


رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری به برخی اخبار حاشیه‌ای پیرامون انتخابات کمیته ملی المپیک واکنش نشان داد.
در حالی که روز جمعه هفته گذشته مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای کمیته ملی المپیک به اتمام رسید، دیروز برخی از رسانه‌ها از برنامه یکی از نامزدهای پست دبیرکلی برای گرفتن رای از اعضای مجمع خبر دادند.
اعضای مجمع به جلسه‌ای پیرامون انتخابات کمیته ملی المپیک توسط رئیس ‌فدراسیون وزنه‌برداری دعوت شده بودند. علی مرادی که برای دبیرکلی نامزد شده، درباره ضیافتی که گفته می‌شد قرار بود عصر روز شنبه (دیروز)به دعوت او برگزار شود، گفت: من به صورت شفاف و علنی می‌گویم که من از اعضای مجمع خواستم تا در جلسه‌ای شرکت کنند تا نظرات خود را پیرامون انتخابات پیش رو به ‌اشتراک بگذارند. این جلسه هم‌اندیشی اتفاقا برخلاف جهت مهندسی شدن انتخابات بود که در هفته‌های اخیر توسط برخی از رسانه‌ها مطرح شده است. وی در واکنش به اینکه برخی روسای فدراسیون‌ها حاضر به شرکت در این جلسه نشدند، عنوان کرد: برخی از دوستان اعلام کردند تشکیل این جلسه و هم‌اندیشی به صورت گروهی شاید حساسیت‌هایی ایجاد کند. حق هم داشتند و من هم پذیرفتم. درست نیست که چنین بحث‌هایی مطرح شود و انتخابات پیش رو را تحت تاثیر قرار دهد.
دیروز حتی خبرگزاری تسنیم در خبری با این عنوان «سور و سات عجیب نامزد دبیرکلی کمیته ملی المپیک برای رأی ‌آوردن با کمک نماینده مجلس» آورده بود: یکی از کاندیداها که برای پست دبیرکلی نام‌نویسی کرده، برای رسیدن به این کرسی دست به کار عجیبی زده است. این کاندیدا که از افراد باسابقه در ورزش است، امروز (دیروز) با همکاری یکی از نمایندگان مجلس و همچنین یک فعال اقتصادی در حوزه بیمه، رؤسای فدراسیون‌ها را به ضیافتی دعوت کرده است.درخصوص نماینده مجلس که در این موضوع دخیل و عضو هیئت‌رئیسه مجلس نیز است، باید به این نکته ‌اشاره کرد که او در کارنامه خود ید طولایی در سفر با تیم‌های ورزشی به کشورهای مختلف دارد. این ضیافت قرار است در دفتر فعال اقتصادی مورد نظر برگزار شود تا در قبال کارهایی که صورت می‌گیرد، رؤسای فدراسیون‌های دعوت‌شده به نامزد مورد نظر رأی دهند. در این بین چند سؤال و ابهام وجود دارد، اینکه؛ چرا نماینده مجلس و البته افراد فعال در حوزه اقتصاد باید در انتخابات کمیته ملی المپیک دخالت و ورود کنند؟ چرا باید در این ضیافت، فرصتی برای خرید غیرعلنی آرا به‌نفع یک کاندیدای خاص باشد؟ چرا یک نامزد برای کسب کرسی موردنظرش باید از رانت‌های خود در مجلس شورای اسلامی استفاده و به‌عبارت درست‌تر سوءاستفاده کند؟ آیا نهادهای مربوط، این مسائل را رصد و پیگیری می‌کنند؟