kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶

ناصری: شرط ساماندهی اقتصادی ساماندهی تیم اقتصادی دولت است(خبر ویژه)



عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید دولت در 4 سال گذشته، مسیر اقتصادی را اشتباه رفته است.
عبداله ناصری در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سؤال که «برخی نمایندگان اظهار داشته‌اند که دولت و مجلس پیام حرکت مردم را دریافت کرده‌اند؛ به‌نظر شما دولت باید برای حل این مشکل حداقل در حوزه اقتصاد و معیشت مردم چه راهکارهایی بیندیشد؟»گفت: به‌نظر من دولت برنامه اقتصادی روشنی ندارد. دولت 4 سال گذشته خود را درگیر مهار تورم کرد در حالی که بسیاری از اقتصاددانان گفتند که رکود مهم‌تر از تورم است و دولت باید بیشتر به بحث رفع رکود بپردازد، اما شاهد بودیم که دولت به رفع تورم پرداخت، گرچه تورم دملی است که دوباره از جای دیگری سر باز می‌کند. کما اینکه اکنون رکود در بسیاری از حوزه‌ها وجود دارد و شاهد تورم در برخی زمینه‌ها هستیم.
وی افزود: از این رو به‌نظر می‌رسد که دولت تدبیر و امید در دور دوم خود نیز هنوز نتوانسته چشم‌انداز اقتصادی روشنی را برای افکار عمومی و نخبگان ارائه دهد و با اینکه بیش از ۴ ماه از تشکیل دولت می‌گذرد هنوز مشخص نیست که مدیریت اقتصادی دولت با کدام یک از اعضای کابینه است؟ دولت باید در گام اول این مسئله را برای خود روشن کند و فکری برای این قضیه کند. به هر صورت حقوق، معیشت و رفاه مردم مسئله‌ای است که باید در دستور کار دولت قرارگیرد و برای آن برنامه‌ریزی کند. از این رو به‌نظر می‌رسد که دولت هنوز نتوانسته برنامه روشنی را حداقل برای رضایت افکار عمومی ارائه دهد.
ناصری درباره ادعای نقش مخالفان دولت در اعتراضات اخیر گفت: من برخلاف برخی از دوستان پشت صحنه این قضایا را سازمان‌یافته نمی‌بینم. واقعیت این است که وقتی ساختار بودجه سال 97 دولت را نگاه می‌کنیم در می‌یابیم که اوضاع اقتصادی آینده مردم چگونه است.
وی خاطرنشان کرد: معتقدم که دولت می‌تواند زندگی نسبتا مطلوب اقتصادی را برای مردم شکل دهد، به شرطی که ابتدا به ساکن بتواند چشم‌انداز اقتصادی روشنی را به مردم ارائه و مشخص شود که در تیم اقتصادی دولت چه کسی چه کاری انجام می‌دهد.