kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

حوادث کوتاه از کشور


    
    فوت مصدوم در آسانسور
تبریز - خبرنگار کیهان: به گزارش اورژانس آذربایجان‌شرقی زن میانسالی که در داخل یک آسانسور در تبریز گرفتار شده بود، جان خود را از دست داد.
این گزارش حاکی است زن 42 ساله در کابین آسانسور ساختمانی در خیابان امام شهر تبریز محبوس شده بود که قبل از رسیدن آتش‌نشانان توسط افراد حاضر در محل به بیرون منتقل شد ولی در اثر وقوع این حادثه فرد مذبور فوت کرد.
قاچاق به مقصد نرسید
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف محموله کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «حیدر علی کیخای‌مقدم» گفت: در راستای مبارزه با کالای قاچاق ماموران انتظامی این فرماندهی در حین گشت‌زنی به سه دستگاه خودرو حامل بار قاچاق مشکوک و جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، کالای قاچاق شامل پارچه و باطری خودرو به ارزش 500 میلیون را کشف کردند. دراین رابطه سه قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
عرضه غیرمجاز پرندگان
چناران - خبرنگار کیهان: رئیس شبکه دامپزشکی چناران گفت: مراکز عرضه غیرمجاز پرندگان در چناران جمع‌آوری شد.
دکتر سیاح افزود: در اجرای طرح جمع‌آوری و تعطیلی مراکز غیرمجاز عرضه پرندگان بومی، با همکاری نیروی انتظامی 10 مرکز غیرمجاز پرندگان دراین شهرستان جمع‌آوری و تعطیل شد.
وی اضافه کرد: عرضه طیور بومی ازجمله مرغ، خروس، اردک، بلدرچین و غیره در معابر عمومی و مراکز غیرمجاز ممنوع بوده و در صورت مشاهده با آن برخورد می‌شود.
توقیف محموله‌های شکر و زیتون
اهواز - خبرنگار کیهان: فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف شناورهای تجاری حامل محموله‌های شکر و زیتون قاچاق در آبراه بین‌المللی اروند خبر داد.
سرتیپ عبدالله نظرپور گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این شناورها 50 تن شکر، 12 تن زیتون، 12 هزار قوطی نوشیدنی، 9500 متر پارچه برزنتی و 1840 دستگاه ریش‌تراش کشف کردند.
وی اضافه کرد: در همین رابطه 27 متهم نیز دستگیر شدند.
برخورد سه خودرو
رشت - خبرنگار کیهان: رئيس پلیس راه استان گیلان از برخورد خودروی پراید با یک مینی‌بوس و موتورسیکلت خبر داد.
سرهنگ حسین محمدپور گفت: در این حادثه راننده خودروی پراید که با سرعت بالا در محور تالش - آستارا در حال تردد بود از مسیر خود خارج شده که ابتدا با یک دستگاه مینی‌بوس و سپس با موتورسیکلت برخورد کرد.
وی اضافه کرد: در این حادثه راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت در دم جان باختند.
برخورد قطار با عابر پیاده
اهواز - ایسنا: فرماندار اندیمشک از مصدوم شدن دو نفر در پی برخورد با قطار در محدوده ایستگاه «تله‌زنگ» اندیمشک خبر داد.
پیمان جهانگیری اظهار کرد: قطار مسافربری که در حال حرکت بوده، با دو نفر در محدوده قبل از ایستگاه «تله‌زنگ» اندیمشک برخورد کرد که موجب مصدومیت این دو نفر شد.
وی ادامه داد: یکی از این افراد  در اثر برخورد به زیر قطار می‌رود که از ناحیه هر دوپا دچار جراحت و آسیب شده و به فرد دیگر آسیب خاصی وارد نشده است.
فرماندار اندیمشک افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه و با تماس با مرکز حوادث راه‌آهن، این دو مصدوم با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه توسط نیروهای راه‌آهن تا ایستگاه تله‌زنگ منتقل و از این ایستگاه توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام علی اندیمشک اعزام شدند.
جهانگیری بیان کرد: با توجه به شدت جراحت یکی از مصدومین این حادثه احتمال قطع شدن هر دو پای این مصدوم وجود دارد.
تولید مشروبات الکلی
مشهد - ایرنا: جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد گفت: ضابطین قضایی با شناسایی کارگاه بزرگ تولید مشروبات الکلی در این شهر، بیش از 14 هزار لیتر انواع مشروبات الکلی کشف کردند.
قاضی مهدی خدابخشی افزود: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی خراسان رضوی طی عملیات میدانی، محل و عوامل باند بزرگ تهیه مشروبات الکلی دست‌ساز را در منطقه هاشمیه مشهد شناسایی کردند.
وی اظهار کرد: ماموران پلیس در این عملیات با اخذ مجوز قضایی وارد محل شده و سه نفر را حین تهیه مشروبات الکلی دستگیر کردند.
وی گفت: ماموران در این عملیات  6 بشکه 2 هزار و 200 لیتری حاوی مشروبات الکلی، 40 گالن 20 لیتری حاوی مسکرات، 332 بطری پر شده، یکهزار و 200 شیشه خالی، 49 پاکت پر شده مشروبات الکلی و 300 پاکت ساندیسی مسکرات کشف کردند.
سانحه خونبار
ارومیه - مهر: در اثر وقوع تصادف در محور اشنویه به نقده پنج نفر کشته و یک نفر مجروح شد.
این حادثه در محور اشنویه به نقده نزدیکی روستای گندویلا بین دو خودروی جیپ و سایپای باری رخ داد که طی آن با توجه به شدت زیاد حادثه پنج نفر کشته و یک نفر مجروح شد.
حال مجروح این حادثه وخیم گزارش شده است.
آتش‌سوزی عمدی
یزد - مهر: آتش‌سوزی در یکی از محله‌های یزد سبب مرگ کودک 2/5 ساله و سوختگی شدید مادرش شد.
آتش‌سوزی در زیرزمین مسکونی واقع در بلوار امام رضا(ع) یزد کوچه 39، به وقوع پیوست که ایستگاه‌های 5 و 7 آتش‌نشانی یزد برای کنترل حریق وارد عملیات شدند.
کانون این حریق در سه نقطه از زیرزمین شامل اتاق خواب و دو قسمت از اتاق پذیرایی بود و براساس مشاهدات و مذاکرات به عمل آمده با شاهدان در محل مشخص شد که این آتش‌سوزی، عمدی و به خاطر انتقام‌جویی بوده است.
در این آتش‌سوزی مادر 31 ساله خانواده به شدت دچار سوختگی و دختر 2/5 ساله‌‌اش به علت استنشاق دود فوت شدند.
پنج نفر دیگر از ساکنان این منزل که دو نفر از آنها از اقوام صاحبخانه و مهمان و اهل زابل هستند، در شرایط عمومی خوبی به سر می‌برند.
انفجار در خطوط گاز
ایلام - باشگاه خبرنگاران جوان: معاون شرکت گاز شهرستان دهلران از انفجار لوله گاز منطقه شهرک فلسطین این شهرستان خبر داد.
نورمحمد حیاتی اظهار داشت: بر اثر بی‌احتیاطی یکی از پیمانکاران شرکت مخابرات شهرستان، خط لوله گاز منطقه شهرک فلسطین دهلران دچار آتش‌سوزی شد.
وی گفت: متاسفانه بر اثر این انفجار پیمانکار دچار سوختگی سطحی شده است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون آتش‌سوزی لوله گاز مهار شده است، گفت: با تلاش پرسنل شرکت گاز بلافاصله لوله گاز تعویض و هم‌اکنون گاز وارد مدار شده است.
کالای قاچاق
همدان - مهر: رئیس پلیس آگاهی استان همدان از کشف کالای قاچاق در همدان خبر داد.
سرهنگ رضا زارعی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای اقدامات کنترلی و مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز حین گشت‌زنی، به 2 خودرو مظنون و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از خودروها 30 دستگاه جاروبرقی، 8 دستگاه ماشین ظرفشویی، 4 دستگاه ماشین لباسشویی و 799 ثوب البسه خارجی به ارزش تقریبی 600 میلیون ریال کشف و ضبط شد.رئیس پلیس آگاهی در پایان گفت: درخصوص دو متهم پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شدند.