kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

اخبار کوتاه از فوتبال



صدور رای استقلال و جباری تا ۲ هفته آینده
رئیس ‌کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید به زودی رای پرونده مجتبی جباری و باشگاه استقلال صادر می‌شود. روزبه وثوق احمدی، رئیس ‌کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده مجتبی جباری و باشگاه استقلال اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته جلسه رسیدگی به این پرونده در حضور مجتبی جباری و موکلش و پندار توفیقی از باشگاه استقلال برگزار شد. پرونده نیاز به تحقیقات بیشتری دارد که فکر می‌کنم ظرف دو هفته آینده رای آن را صادر کنیم.او هم‌چنین درباره زمان به پایان رسیدن محرومیت مهدی طارمی نیز گفت: محرومیت او چهار ماه بعد از ابلاغ رای به پایان می‌رسد. طبق رای کمیته تعیین وضعیت فیفا، مهدی طارمی از نخستین روز یکم بهمن ماه می‌تواند برای تیم خود به میدان برود.وثوق احمدی درباره محرومیت تیم‌های سیاه جامگان، پدیده، پرسپولیس و نفت از پنجره نقل و انتقالات زمستانی گفت: به جز این چهار تیم استقلال و سپاهان هم در کمیته تعیین وضعیت پرونده داشتند و به دلیل حل و فصل نکردن آنها نمی‌توانستند بازیکن بگیرند که استقلال و سپاهان مشکل خود را حل کردند. استقلال ۶ پرونده باز داشت که به همه آنها رسیدگی کرد. او ادامه داد: پرسپولیس چون از سوی فیفا محروم شده، به پرونده‌های خود در کمیته تعیین وضعیت رسیدگی نکرد. رئیس‌ کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره پرداخت شدن ۲۰ درصد بدهی انباشته تیم‌ها در کمیته انضباطی برای گرفتن مجوز عقد قرارداد با بازیکنان جدید گفت: استقلال بیش از ۲۰ درصد پرداخت کرد و توانست مجوز لازم را بگیرد. این چندمین مرحله از پرداخت بدهی بازیکنان سابق این تیم
است.
اسامی محرومان هفته هفدهم لیگ برتر
اسامی محرومان هفته هفدهم لیگ برتر اعلام شد. هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر طی روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری در شرایطی با انجام هشت دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود که استقلال خوزستان در تقابل با همتای تهرانی خود سه بازیکن کلیدی‌اش را در اختیار ندارد.اسامی محرومان هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:
* سپیدرود: میثم تهی دست، حمید ملکی * سیاه جامگان: روح الله سیف‌الهی * نفت تهران: محمد نصرتی * صنعت نفت آبادان: آگوستو سزار دوسانتوس* پارس جنوبی جم: حامد نورمحمدی * گسترش فولاد تبریز: سامان نریمان جهان * سپاهان اصفهان: میلاد سرلک * استقلال: میلاد زکی‌پور
* استقلال خوزستان: میثم دورقی، حکیم نصاری و موسی کولیبالی
اولتیماتوم حجازی به باشگاه نفت
سرمربی نفت تهران مدیران این باشگاه را تهدید به استعفا کرد.آتیلا حجازی سرمربی تیم نفت درباره علت قبول سرمربیگری این تیم در شرایط نامطلوبی که تیم نفت تهران دارد، گفت: از باشگاه نفت برای قبول هدایت این تیم با من تماس گرفته شد و چون من در ایران زندگی نمی‌کنم، توافق اولیه به صورت تلفنی صورت گرفت و قرار شد برای جمع‌بندی نهایی به تهران بیایم. هفته گذشته به تهران آمدم و برای قبول سکان هدایت نفت به توافق رسیدیم و قرار شد از این به بعد به عنوان سرمربی تیم فوتبال نفت تهران فعالیت کنم. من قبل از قبول این مسئولیت با حمیدرضا جهانیان، مالک باشگاه نفت صحبت کردم و بندهایی در قراردادم با این باشگاه آوردم که اگر این بندها رعایت شود، در خدمت تیم هستم. اگر این بندها رعایت نشود، نه من و نه هر شخص دیگری که بخواهد سرمربی این تیم شود، نمی‌تواند برای نفت موثر باشد. حجازی درباره وضعیت این تیم اظهار کرد: تیم نفت برای نیم فصل دوم نیاز به حداقل شش بازیکن جدید دارد ولی تاکنون اجازه جذب بازیکنی به ما داده نشده است. اوضاع نابه‌سامانی در باشگاه نفت وجود دارد و هر بازیکنی که دوست دارد، می‌رود و قراردادش را فسخ می‌کند. هدف اصلی تیم نفت، ماندن در لیگ برتر است که اگر بتوانیم شش بازیکنی را که مدنظرمان است جذب کنیم به این هدف خواهیم رسید و نفت را در لیگ برتر نگه می‌داریم. او در پایان گفت: من مربی نیستم که در هر شرایطی مربیگری کنم، اگر تا فردا(امروز) پول بازیکنان فعلی تیم پرداخت نشود و اجازه جذب بازیکنان جدید داده نشود من از سمت خود کناره‌گیری می‌کنم و دیگر سمتی در این باشگاه نخواهم داشت.
پیوستن بازیکن سابق استقلال خوزستان به مشکی‌پوشان
تیم فوتبال مشکی‌پوشان بازیکن سابق استقلال خوزستان را به خدمت گرفت. محمدرضا خرسندنیا، هافبک تیم فوتبال مشکی پوشان پس از اینکه نتوانست دقایق زیادی برای این تیم در فصل نخست لیگ هفدهم به میدان برود، قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرد و از این تیم مشهدی جدا شد. همچنین محمدعلی فرامزی، بازیکن نیم فصل نخست استقلال خوزستان که قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرده بود، به جمع شاگردان عنایتی پیوست و قراردادی را با این تیم برای نیم فصل دوم امضا کرد.
اعلام هزینه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
در حالی که تقریبا ۵ ماه تا جام جهانی روسیه باقی مانده است، هزینه برگزاری بزرگترین رویداد فوتبالی جهان اعلام شد.
تاتیانا گولیکوا رئیس‌اتاق بازرگانی دولت روسیه اعلام کرد هزینه برگزاری جام جهانی ۶/۷ میلیارد دلار معادل ۳۹۰ میلیارد روبل خواهد بود. ۳۸ درصد از این مبلغ به بهبود، ساخت و بازسازی زیرساخت‌های ورزشی اختصاص یافته است و مابقی برای زیرساخت‌های شهری تخصیص یافته است.جام جهانی قرار است در ۱۱ شهر کشور روسیه برگزار شود. غیر از شهر مسکو که دو ورزشگاه برای جام جهانی دارد، بقیه شهرها یک ورزشگاه برای میزبانی جام جهانی خواهند داشت.
جزئیات پاسخ منفی فیفا
به درخواست رفع محرومیت پرسپولیس
فیفا در نامه‌ای سه‌بندی جواب درخواست باشگاه پرسپولیس برای رفع محرومیت را داده است. پاسخی که علیرغم تلاش‌های دولتمردان ایرانی و ترکیه‌ای برای کمک به پرسپولیس، راهگشای رفع مشکلات این تیم نخواهد شد.
درپی توافق اخیر باشگاه پرسپولیس و باشگاه ریزه اسپور ترکیه با دخالت اردوغان، حسن روحانی و سلطانی‌فر برای پرداخت نکردن غرامت ۷۸۹ هزار و ۵۰۰ یورویی، مسئولان این باشگاه لایحه‌ای را تنظیم و به کمیته تعیین وضعیت فیفا ارسال کردند تا از محرومیت در دو پنجره نقل و انتقالات نیز رهایی یابند اما فیفا در پاسخ به پرسپولیس تاکید کرد که امکان تجدیدنظر در آرای فیفا نیست و این محرومیت پابرجا خواهد بود.اکنون پاسخ فدراسیون جهانی فوتبال به نامه پرسپولیس روشن‌تر اعلام شده است. فیفا بعد از دریافت درخواست پرسپولیس، پاسخ سه بندی را برای باشگاه ایرانی ارسال کرده است. جزئیات این پاسخ به این شرح است:
۱- کمیته‌ تعیین وضعیت فیفا صلاحیت قانونی برای رسیدگی مجدد به این پرونده را ندارد و پرسپولیس باید به مراجعه ذی‌صلاح مراجعه کند.
۲- تجدیدنظر خواهی برای این پرونده توسط CAS (دادگاه حکمیت ورزش) صورت می‌گیرد و باشگاه پرسپولیس باید به این نهاد مراجعه کند.
۳- محرومیت پرسپولیس به خاطر تخلف از ماده ۱۷ آیین‌نامه نقل و انتقالات به گونه‌ای نیست که با توافق این تیم و باشگاه ترکیه‌ای، این محرومیت تعلیق شود.
بر اساس گزارش ایسنا و با استناد به اظهارات اخیر مسئولان باشگاه پرسپولیس به نظر می‌رسد درخواست تجدیدنظر پرسپولیس در دادگاه حکمیت ورزش برای رفع محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات نیز پس از توافق با ریزه اسپور متوقف شده و فعلا در دستور پیگیری این باشگاه نیز قرار ندارد.
معرفی سرمربی تیم ملی امید به زودی
تیم فوتبال امید کشورمان در شرایطی تابستان سال آینده باید در بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی شرکت ‌کند که هنوز سرمربی این تیم انتخاب نشده است. بعد از ناکامی تیم امید در صعود به رقابت‌های قهرمانی آسیا و غیبت در مرحله نهایی این مسابقات که تا چند روز دیگر آغاز می‌شود، امیرحسین پیروانی از هدایت این تیم کنار رفت و از چند ماه پیش تاکنون تیم ملی امید سرمربی نداشته است.با تمدید نشدن قرارداد پیروانی، تیم امید هیچ اردویی را در مدت زمان اخیر نداشت و بازیکنان مستعد این تیم در کنار هم بازی نکردند.بازیکنان تیم ملی امید را نفرات پیشین تیم جوانان تشکیل می‌دهند که سال گذشته سوم آسیا شدند و بعد از ۱۶ سال به جام جهانی رفتند. کمیته فنی فدراسیون فوتبال که تاکنون تصمیمی درباره سرمربی بعدی این تیم نگرفته در حال بررسی گزینه‌های مختلف است تا این تیم در مدت زمان کوتاه باقی مانده آماده بازی‌های آسیایی جاکارتا اندونزی شود. به همین دلیل ظرف این ماه یا ماه آینده سرمربی بعدی تیم ملی امید انتخاب می‌شود تا در تعطیلات نوروز بازیکنان این تیم کنار هم تمرین کنند و تابستان راهی بازی‌های آسیایی شوند.
رئیس ‌فدراسیون فوتبال روسیه استعفا داد
ویتالی موتکو که معاون نخست‌وزیر روسیه است، به طور موقت از سمت خود به عنوان رئیس ‌فدراسیون این کشور کناره‌گیری کرد تا الکساندر آلایف به طور موقت به عنوان رئیس‌فدراسیون فوتبال روسیه فعالیت کند.موتکو درباره این تصمیم خود، گفت‌: بله. من این تصمیم را گرفته‌ام و اول از همه به اطلاع کمیته‌ اجرایی فدراسیون فوتبال رساندم. یکی از بندهای اصلی در ریاست فدراسیون فوتبال روسیه این است که اگر رئیس ‌فدراسیون نتواند وظایفش را به درستی انجام دهد باید استعفا دهد. من به مدت شش ماه به طور موقت از این سمت کناره‌گیری خواهم کرد، ولی قطعا شاید هم زودتر از شش ماه بار دیگر به این موقعیت خودم باز خواهم گشت و رئیس‌ فدراسیون فوتبال روسیه خواهم شد. وزیر سابق ورزش روسیه این ماه برای همیشه از طرف کمیته‌ بین‌المللی المپیک از هرگونه فعالیت در بازی‌های المپیک و نهادهای آن محروم شده است. موتکو هم‌چنین رئیس ‌ستاد سازماندهی جام جهانی 2018 روسیه نیز هست.