kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۰۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

جنگنده‌های سعودی باز هم ده‌ها غیرنظامی یمنی را به خاک و خون کشیدند



سعودی‌ها بدون هیچ نگرانی از وجود سازمان‌هایی مثل سازمان ملل و به پشتوانه دلارهایی که در کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر خرج می‌کنند، بار دیگر شهرهای مختلف یمن را با جنگنده‌هایی که از آمریکا خریداری کرده‌اند بمباران کرده و ده‌ها غیرنظامی را به خاک و خون کشیدند.
هر روز که بیشتر از جنگ یمن می‌گذرد وحشیگری سعودی‌ها در کشتار مردم یمن بیشتر می‌شود. سعودی‌ها در ناتوانی از به تسلیم کشاندن مردم مقاوم یمن دست به هر جنایتی می‌زنند. گویا متوجه شده‌اند با محاصره، گرسنگی و انتشار بیماری‌های واگیر نمی‌توانند منافع خود را در یمن پیش ببرند و در جنگ زمینی نیز کاری از دست آنها ساخته نیست بمباران شهرهای یمن را تشدید کرده‌اند. نگرانی هم از سازمان‌ها و کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر ندارند چرا که جیب آنها را پیش از این با دلارهای نفتی پر کرده‌اند!
دیروز خبر رسید جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز دوشنبه صنعاء، ذمار، و الحدیده را آماج حملات وحشیانه‌ای قرار داده‌اند که در پی آن 84 شهروند یمنی شهید و یا زخمی شدند. شماری از قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سعودی محله «عصر» در بخش «معین» صنعا را بمباران کردند که در پی این حملات، 11 تن به شهادت رسیده و 4 نفر زخمی شدند. در پی حمله به ساختمان گمرک ذمار هم،  4 تن به شهادت رسیده و 55 تن زخمی شدند. همچنین در پی حملات جنگنده‌های عربستان به شرق «زبید» در استان «الحدیده»، 8 تن به شهادت رسیدند که شماری از آنها زن هستند. بندر الحدیده دومین بندر تجاری بزرگ یمن بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین‌المللی حمل و نقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.
انتقام
 در مقابل این جنایت‌ها یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز  مرکز تجمع مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور در «نقیل الفرضه» واقع در بخش نِهم استان صنعا را با موشک زلزال2 هدف قرار داد. از سوی دیگر 38 تن از مزدوران منصور هادی در درگیری با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در بخش بیحان در غرب استان شبوه کشته و یا زخمی شدند. نیروهای یمنی، مواضع مزدوران منصور هادی در منطقه «الجرشب» در بخش «الغیل» در استان الجوف را نیز هدف حملات خود قرار دادند که در پی این حملات شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.
عربستان ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است. مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه هفته گذشته در گزارش آماری خود اعلام کرد: «شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن- در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور- به 35 هزار و 415 نفر رسید.»