kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

خدمت ویژه راه‌آهن لرستان به نماز!



همزمان با برگزاری اجلاس نماز در بندرعباس نگارنده هم برای سرکشی به یکی از بستگانم به یکی از روستاهای استان لرستان رفته بودم. روستای چمسنگر یکی از ایستگاههای راه‌آهن لرستان نیز هست.
چون مدتی بود به آنجا نرفته بودیم گپ و گفت‌وگوها تا نیمه‌های شب به درازا کشید. هنگام خواب نگران بیدار شدن برای نماز صبح شدم، می‌خواستم ساعت تلفن همراه را برای بیدار شدن تنظیم کنم، یادم آمد که ایستگاه راه‌آهن همیشه در اوقات مختلف به پخش اذان از طریق بلندگوی ایستگاه اقدام می‌کند. لذا بدون نگرانی خوابیدیم... اما ساعتی بعد از طلوع آفتاب بیدار شدیم!
با خود گفتم حتماً شدت خستگی موجب شده صدای اذان بلندگوی ایستگاه را نشنویم! از بستگانم سؤال کردم که شما برای نماز بیدار شدید؟ گفتند: نه! از زمانی که ایستگاه دیگر اذان را پخش نمی‌کنند برخی مواقع ما هم خوابمان می‌برد! گفتم مگر چند وقت است اذان را پخش نمی‌کنند؟ گفتند چند سال است که می‌گویند به دلیل خرابی سیستم بلندگو نمی‌توانند اذان را پخش کنند!
بعد از پرس و جو معلوم شد این نقیصه به همین یک ایستگاه هم ختم نمی‌شود و در سایر ایستگاههای راه‌آهن لرستان جاری است!
همزمان پیام رهبر معظم انقلاب که از طریق تلویزیون در حال پخش بود را می‌شنیدم، آنجا که فرموده بودند: بندگان صالح و نیکوکار خداوند باید این را درسی برای خود بدانند و به نماز دعوت کنند. مسئولان مؤمن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده خود را در خدمت این دعوت بگذارند.
باخود گفتم راه‌آهن لرستان در این مسیر به پیشواز رفته و با بسیج امکانات گسترده خود خدمت ویژه و بی‌سابقه‌ای به نماز کرده است!
امید است مسئولان راه‌آهن لرستان این نقص بزرگ و دردآور را هر چه سریع‌تر برطرف نمایند و بدانند به همان اندازه که در گسترش فرهنگ نماز و عبادت خدا مؤثر باشند حداقل به همان اندازه امکانات وسیع خود را که در پهنه استان و کشور بدون نگهبان گسترده است حفظ و حراست کرده‌اند. چون تنها ترمز انسان برای خودداری از آسیب‌رساندن به اموال فردی و ملی باور به معاد است که با اقامه نماز متجلی می‌شود.
محمدرضا عادلی- خبرنگار کیهان