kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

کوتاه از شهرستان‌ها


تجهیز استراتژیک
بندرعباس - خبرنگار کیهان: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای پروژه تعمیرات اساسی و تجهیز استراتژیک دو دستگاه جرثقیل ويژه تخلیه و بارگیری کانتینر (گنتری کرین) در پایانه شماره یک کانتینری بندر شهید رجایی با بهره‌گیری از توان و دانش فنی متخصصان ایرانی خبر داد.
محمدرضا پوررجبی اظهار داشت: این پروژه شامل تعویض الکتروموتور هویست، تعمیر اساسی اسپریدر، آسانسور و جک‌های TLS و همچنین سرویس و کالیبراسیون سیستم‌های کنترل‌ و فرمان درایوها به منظور بازسازی و احیاء مجدد تجهیزات مستهلک این دو گنتری کرین بود که در گذشته کارکرد و عملیات بالایی داشته‌اند.
وی اضافه کرد: این پروژه تعمیراتی با صرف هزینه‌ای بالغ بر 25 میلیارد ریال، هفت ماه و نیم به طول انجامید و ششهزار و 500 نفر ساعت کار فنی برای آن صرف شده است.
کمبود اعتبار آبرسانی
* مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: برای تکمیل 30 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: با توجه به اینکه 30 مجتمع بزرگ روستایی در دست اجرا است و با تکمیل و بهره‌برداری از آنها مشکل کمبود یا نبود آب آشامیدنی بیش از 620 روستا با جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر مرتفع می‌شود اما برای تکمیل آن‌ها بالغ بر 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی افزود: در راستای اجرای این مجتمع‌ها تاکنون قریب به 200 میلیارد تومان اعتبار تامین و هزینه شده است.
رتبه نخست درآمد زکات
رحیم‌آباد رودسر - خبرنگار کیهان: مسئول زکات گیلان از کسب رتبه نخست شهرستان رودسر در حوزه درآمدی زکات در سطح این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام حامد آزمایش اظهار داشت: از مجموع 420 روستای رودسر، در 205 روستا یعنی 50 درصد روستاهای این شهرستان، شورای زکات تشکیل شده و یکهزار و 251 روستایی نیز عضو این شوراها هستند.
وی همچنین از تشکیل ستاد زکات در روستاهای کشور با پایلوتی گیلان خبر داد و افزود: تشکیل این ستادها نقش مهم و ارزشمندی در راستای شناسایی ظرفیت‌های روستاها و نیز توجه همه‌جانبه به اقشار مستضعف خواهد داشت.
تجهیز شالیزارها
قائم‌شهر - خبرنگار کیهان: مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: این شهرستان دارای هشت هزار و 200 هکتار اراضی  شالیزاری است که 50 درصد این زمین‌ها تجهیز و نوسازی شد.
مجید جعفری جاده‌سازی، تسطیح زمین‌ها بر اساس مالکیت و زهکش اضطراری، ایجاد الگوهای اقتصادی مدرن در سطوح بزرگتر اراضی و انگیزه کشاورزان برای افزایش تولید، جلوگیری از پدیده تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، کاهش 20 تا 40 درصدی هزینه تولید و افزایش یک و نیم تا دو برابری تولید محصولات کشاورزی را از مزایا و اهداف اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری اعلام کرد.
وی افزود: در فصل زراعی جاری طرح تجهیز و نوسازی 22 هکتار شالیزار روستای دوک قائم‌شهر با یک میلیارد و 986 میلیون ریال اعتبار ملی برای اجرا تحویل پیمانکار شد.
خودروهای برقی محدوده حرم
قم - خبرنگار کیهان: قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری از استفاده از خودروهای برقی در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد.
محمدرضا معرفت با اشاره به اجرای پروژه باغ‌راه در خیابان ارم و ممنوع شدن عبور وسائط نقلیه در معابر اطراف حرم گفت: شهرداری قم برای رفاه حال زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به زودی پنج دستگاه خودروی برقی در مسیر سه راه بازار تا ابتدای خیابان انقلاب و 6 دستگاه نیز از ابتدای خیابان انقلاب تا تقاطع عماریاسر مستقر خواهد کرد.
وی افزود: این خودروها دارای ظرفیت 13 نفر مسافر بوده و ضمن سهولت و سرعت در جابجایی مسافران، آلاینده صوت و هوا نبوده و محیط مناسبی را برای مسافران پیاده و کسبه فراهم می‌آورد.
تحقیقات طب اسلامی
* به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) اولین مرکز هویت و حمایت از تحقیقات طب اسلامی با حضور و نظارت پیشکسوتان طب اسلامی و سنتی در قم به بهره‌برداری رسید.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به بیان اهداف ایجاد مرکز مذکور پرداخت.
محمود فاضل گفت: با توجه به اینکه بین پزشکی نوین، طب سنتی و طب اسلامی اختلافاتی وجود دارد و وزارت بهداشت به عنوان  متولی امر پزشکی در کشور، خواسته یا ناخواسته عملکردهای منفعلانه‌ای در ارتباط با طب سنتی و طب اسلامی داشته است لذا بسیج علمی با همکاری همه‌جانبه سپاه تصمیم به راه‌اندازی چنین مرکزی گرفت که با وجود آن پژوهشگران  این عرصه را یاری دهد.
وی اظهار داشت: بسیج علمی در استان قم تلاش می‌کند درحوزه طب اسلامی، زمینه تحقیقات گسترده در این حوزه را فراهم کند و از طرف دیگر مانع از انحراف آن گردد.
رزمایش امام‌رضا(ع)
هندیجان - خبرنگار کیهان: فرمانده گردان عملیاتی امام‌رضا(ع) هندیجان گفت: در راستای حفظ انسجام و ارتقاء آمادگی سطح توان رزمی و دفاعی بسیجیان گردان به همین منظور رزمایش و تمرینات تاکتیکی گردان عملیاتی امام‌رضا(ع) به مدت سه روز 30،  29 آذر و اول دی ماه با اجرای عملی برنامه‌های متنوعی  شامل میدان تیر، رزم شبانه، کمین و ضدکمین و دیگر کارها با حضور منظم و پرشور بسیجیان گردان در منطقه عمومی شهرستان هندیجان برگزار شد.
سروان اکبر اورکی اظهار کرد: اینگونه رزمایشات تاثیرات فراوان و ایجاد روحیه نشاط در بین نیروهای بسیجی گردان و آمادگی توان رزمی و دفاعی را دارد و مروری بر یادگیری آموزش‌های عملی تاکتیکی است.
وی با بیان آمادگی بسیجیان گردان در هر شرایط گفت: بسیجیان گردان عملیاتی امام‌رضا(ع) هندیجان به عنوان یک مرزبان در کنار تمام آحاد مردم آمادگی کاملی در مقابله با هرگونه تهدید و تجاوز دشمن را دارد و تا پای جان از انقلاب و ایران اسلامی دفاع می‌کند.
بی‌آبی کشت گندم
* مسئول نظام صنعتی کشاورزی هندیجان گفت: حدود 24 هزار هکتار کشت گندم در هندیجان که 17 هزار هکتار آن مجوز برداشت آب دارند برای تامین آب این زمین‌ها هیچ‌گونه اقدامی انجام نگرفته و کشاورزان هندیجان دچار سرگردانی و بلاتکلیفی شده‌اند.
فتح‌الله الهیاری گفت: بیش از 30 میلیارد تومان برای کشت گندم در این زمین‌ها هزینه شده و هیچ‌کس تاکنون پاسخگوی رفع مشکلات کشاورزان هندیجان نبوده و رودخانه زهره هندیجان که تنها منبع حیاتی آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزان شهرستان هست به علت ضعف مدیریتی و عدم نظارت و ناعدالتی در تقسیم‌بندی آب خشک شده و کشاورزی و دامداری هندیجان نابود شده است.
ممنوعیت قطع آب و برق
کیش - خبرنگار کیهان: دبیر شورای تامین جزیره کیش با اشاره به موضوع مشکلات قطع آب و برق مشترکان این منطقه گفت: شرکت آب و برق کیش تا اطلاع ثانوی بدون هماهنگی با دبیر این شورا مجاز به قطع آب و برق مشترکان نمی‌باشد.
سعید پورعلی اظهار داشت: شرکت آب و برق کیش هیچ مجوز قانونی برای ارسال نامه و اخطار به مشترکان را ندارد لذا در جلسه شورای تامین به منظور پیگیری وصول مطالبات شرکت آب و برق کار گروهی متشکل از معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت آب و برق کیش تشکیل می‌شود تا وصول مطالبات را مدیریت کنند.
وی تصریح کرد: برابر با قانون، اجرای مصوبات شورای تامین برای تمامی دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای این منطقه الزامی است.