kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۰۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

انتقاد شورای اسلامی رشت از عملکرد شهردار



رشت- خبرنگار کیهان:
2 عضو شورای اسلامی شهر رشت از عملکرد شهردار این شهر انتقاد کردند.
به گزارش خبرنگار ما؛ فاطمه شیرزاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت که در هجدهمین جلسه این شورا سخن می‌گفت با انتقاد از برخی عملکردهای شهردار این شهر، اظهار داشت: قرار بود شهردار رشت پروژه‌های عمرانی را با اولویت به شورا گزارش دهد ولی فقط گزارشی به صورت شفاهی ارائه نموده که مشخص نیست کدام پروژه‌ها در حال اجرا و تکمیل است.
وی با اشاره به ماموریت‌های پی‌درپی شهردار رشت به خارج از استان، گفت:‌ شهردار رشت ماموریت‌های زیادی می‌روند، بهتر است که ایشان در حوزه کاری خود بیشتر حضور داشته و به امورات شهر برسند.
فاطمه شیرزاد همچنین از تاخیر در پرداخت حقوق نگهبانان شهرداری رشت نیز انتقاد کرد و افزود: نگهبانان شهرداری تازه این ماه حقوق مهرماه را دریافت کردند و این وضعیت قابل قبول نیست.
در ادامه این جلسه رئيس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا نیز با بیان اینکه انتخاب مدیران در شهرداری رشت بیشتر شبیه جابه‌جایی است تا انتخاب گفت: شهردار رشت در این مدت انتخاب‌هایی داشتند که بیشتر جابه‌جایی بوده تا انتخاب، گویا یک سبد مدیریتی در شهرداری وجود دارد و فقط جابه‌جایی صورت  می‌گیرد.
پرهام زاهد اضافه کرد:‌ احتمال دارد شهردار در شرایط فشارهای بیرونی دست به چنین انتخاب‌هایی زده و اگر این فشارها از سوی اعضای شورا باشد باید بگویم تمام شعارهای ما مبنی بر اینکه شورا باید تنها ناظر باشد، فقط در حد شعار باقی مانده و جز ضرر برای مجموعه شهرداری و کاهش اعتبار و عدم رسیدن به برنامه‌ها و طرح‌ها،‌ چیز دیگری در برندارد.
وی در ادامه به انتصاب‌های جدید در پست‌های مختلف شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: این انتصاب‌ها نشان می‌دهد مدیرانی که در این مدت قربان صدقه خود رفته‌اند و رسانه‌ها نیز عملکردشان را نقد و بررسی کرده‌اند، دوباره در پستی دیگر در شهرداری رشت مشغول فعالیت شده‌اند.
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت در پایان سخنانش خواستار پاسخگویی شهردار شد و خاطرنشان ساخت: شهردار رشت این مسئولیت را پذیرفته و با توجه به احکامی که امضاء کرده باید شخصا پاسخگو باشد و اگر این انتصاب با فشار اعضای شورا هم صورت گرفته باشد، باز هم شخص شهردار باید پاسخگو باشد.