kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳

کیهان و خوانندگان



33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323



* مگر در جلسات هیئت‌ دولت موشک به فضا می‌فرستند که هزینه برگزاری هر جلسه‌شان را در بودجه 97 سی‌وهفت میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌اند؟! چطور برای مردم عادی فقط 10 درصد افزایش حقوق درنظر می‌گیرند. آیا این انصاف است؟!
1883---0912
* رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه که این قدر بر تورم زیر 10 درصد تأکید دارند و حقوق را براساس تورم افزایش می‌دهند آیا برای نهادهای حوزه ریاست‌جمهوری و نمایندگان همین افزایش 10 درصدی را در نظر می‌گیرند؟
5271---0912 و 9590---0914
* آقای نوبخت گفت، رئیس‌جمهور بابت افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است! واقعاً جای مسرت و غرور است که جناب رئیس‌جمهور این قدر به فکر مردم هستند! خدا کند که ایشان مطلع نشوند که جناب معاون‌شان نرخ ارز را برای بودجه 97 با مبلغ 3550 تومان بسته‌اند و همین حالا بسیاری از مردم ماه به ماه گوشت قرمز را به خود نمی‌بینند. چون در صورت اطلاع از اینها خدای ناکرده دچار افسردگی شدید می‌شوند!
1713---0915
* راه جبران کسری بودجه دولت افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین و یا قطع یارانه مردم نیست اگر راست می‌گویند جلوی ریخت و پاش‌ها و پرداخت تسهیلات خیره‌کننده به مسئولان و مدیران خودشان را بگیرند.
1648---0915
* آقای روحانی ریاست محترم جمهوری که قصد قطع کردن یارانه مردم را داشت چرا قبل از انتخابات صداقت به خرج نداد و این موضوع را با ملت در میان نگذاشت؟
4143---0911
* دولت بنا دارد در بودجه 97 در کنار گران کردن حامل‌های انرژی یارانه جمع‌ کثیری از مردم را نیز قطع کند و مابقی مستضعفین همان 45500 تومان را بگیرند! این رفتار دولت تبعیت از سیاست ظالمانه ریاضت اقتصادی غرب است که فشار مالی را بر اقشار پایین جامعه که طیف وسیعی از مردم را شامل می‌شود افزایش می‌دهد این حرکت ناشیانه دولت، همچنین بستر حجیم شدن دولت و دست‌درازی به منابع حاصل از قیمت‌های حامل انرژی، را فراهم می‌سازد. عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی با این افزایش قیمت‌ها، فضا را برای آنها تنگ‌تر می‌کند و راه برای یکه‌تازی قاچاقچیان اقتصادی با توجه به نبود نظارت هموارتر می‌شود.
5411---0918
* آقای روحانی گفتند از یارانه‌ها حذف شود و به بخش سلامت افزوده شود به ایشان عرض می‌کنم که گاه سلامتی بدن در گرو رفع دغدغه مشکلات اقتصادی است. اگر قرار باشد عرصه زندگی را برای جامعه تنگ کنید با موجی از بیماری‌های گوناگون ناشی از فشارهای روحی و روانی بر افراد مواجه خواهید شد.
3363---025
* در وضعیت اسفناک اشتغال و تولید و واردات و قاچاق سرسام‌آور کالا، بیکاری کارگران، تورم کمرشکن، عادی شدن فساد و حرام‌خواری‌های نجومی، نومیدی جوانان و فارغ‌التحصیلان و... دولت با گران کردن سوخت و گذاشتن هزینه‌های جدید بر دوش مردم، در حال نمک پاشیدن بر این جراحت‌های متعدد مردم است.
8112---0911
* ورود کالای قاچاق از همان کانال‌هایی است که کالاهای دیگر به صورت قانونی وارد کشور می‌شود گویا فقط مهم این است که چه فردی واردکننده کالا است، نه اینکه قانونی یا غیرقانونی است!
8261---021
* ملت شریف ایران، یادتان هست آن نامزد ریاست‌جمهوری را که در تبلیغات انتخاباتی گفت، هنوز برای آن سیلی که کارمند شهرداری به دست‌فروش زد احساس شرم می‌کنم! آیا دیگر در ضرب و شتم دست‌فروشان احساس درد نمی‌کند؟!
طباطبائی- قم
* آقای رئیس‌جمهور بعد از گذشت 40 سال از انقلاب خطاب به مردم می‌گوید باید بدانیم بودجه کشور در کجا خرج می‌شود معنی این حرف این است که در 4 سال گذشته دوره ریاست جمهوری ایشان هم حساب و کتابی در کار نبوده است.
4143---0911
* آیا دولت فکر نمی‌کند که با قطع کردن یارانه 31 میلیون نفر از مردم مراجعه به کمیته امداد امام خمینی برای تامین مخارج زندگی بیشتر می‌شود؟ عرض بنده این است که چرا دولت با آبروی ملت بازی می‌کند؟
5764---0912
* بازنشستگان همانند مدیران دولتی در نیاوران، فرمانیه و... ساکن نیستند، بازنشستگان حقوقشان را صرف مایحتاج اولیه زندگی می‌کنند اما مدیران دولتی با درآمدهای نجومی فهمی از قسط ماهانه ندارند و صدها دلیل نشان می‌دهد دولت و مدیرانش درک صحیحی از مشکلات جامعه ندارند زیرا تماس و ارتباطی با مردم عادی ندارند.
5262---071
* درست است که با بودجه سال آینده افزایش قیمتی نجومی خواهیم داشت اما متعجبم چرا از حالا برخی از کالاها و خدمات پرمصرف در قیمت‌ها رشدی زیاد داشته است؟
3152---021
* شرکت ذوب‌آهن شهر شاهرود 3 ماه است که حقوق پرسنل و بازنشستگان را واریز نکرده است و اعتراض کارکنان و حقوق‌بگیران تاکنون بدون نتیجه بوده است. چرا مسئولین نسبت به پرداخت حق کارکنان این شرکت احساس مسئولیت نمی‌کنند؟!
تعدادی از کارکنان ذوب‌آهن شاهرود
* سرما در مناطق زلزله‌زده بسیاری از افراد را بیمار کرده است. مسئولان امر سریع‌تر فکری و تدبیری برای ما بکنند.
3728---0933
* آقای نجفی، شهردار تهران باید دستفروشان متروها را ساماندهی کند، شهردار سابق تهران خدمات ارزشمندی در سامان دادن دستفروشان داشته است اما مدتی است به جای مدیریت اوضاع، فقط سعی در سرکوب و بیکار کردن دستفروشان دارند!
5060---021
* بیمه سلامت وسیله‌ای برای دور زدن مردم در افزایش درآمدهای نجومی بخشی از پزشکان کشور شده است. متاسفانه باید اعتراف کرد در کشور همه چیز به نام مردم ولی به نام قشر مرفه پیش می‌رود.
0801---0915
* در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بند ذ تبصره 2 ماده 87 قانون برنامه توسعه ششم که مربوط به حق و حقوق جانبازان و ایثارگران می‌باشد عمل نمی‌شود. بعضی از مسئولان با اعمال سلیقه فردی خود حقوق دیگران را که قانون شده زیر پا می‌گذارند و پاسخگو نیز نیستند چرا؟
8984---0914