kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323



* دولتی‌ها و مجلسی‌ها همگی در جریان ضرب و شتم یک شهروند دستفروش توسط عوامل شهرداری قرار گرفتند و کسی پیگیری نکرد ولی وقتی سخنرانی فلان نماینده جنجال‌طلب مجلس و یا یک کنسرت مبتذل در یک گوشه از کشور لغو می‌شود آقای رئیس‌جمهور دستور پیگیری صادر می‌کنند! پس با این حساب رفتار دولتمردان حکایت از آن دارد که حقوق شهروندی مد نظر آنان مختص به کسانی است که از ژن برتر برخوردار هستند.
نیک‌نام از قم
* دولت آقای روحانی به دلیل بی‌تدبیری و بی‌اعتقادی به توان داخلی توان هسته‌ای کشور را در برجام از بین برد با این تصور که بیگانگان بیایند و اقتصاد کشور را بچرخانند! حال سرنوشتی پیدا کرده‌ایم که هم اقتصاد خراب شده و هم فشار به مردم هر روز بیشتر می‌شود. گسترش فساد که جای خود دارد.
9872---0912
* در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال لازم است این فرمایش گهربار و دلنشین مولای متقیان حضرت امام علی(ع) یادآوری ‌شود. «هرکس تحمل رنج و سختی کار را نداشته باشد، مجبور است نداری و بی‌چیزی را تحمل کند.»
6263---0938
* واقعاً غصه دارد سرنوشت کشوری ثروتمند و با قدرت دفاعی بالا مثل ایران به دست دولتی و دولتمردانی بیفتد که از انجام کار و پیشرفت کشور عاجز و ناتوان هستند و هنرشان فرافکنی و حاشیه‌سازی است. چرا ما مردم چنین سرنوشتی را برای خود رقم زدیم؟!
7977---0912
* آقای نوبخت در 20:30 تاریخ 96/9/24 گفتند حقوق من 8 میلیون است. ظاهراً حواسشان به حرف قبلی خودشان هم نیست! مگر چندی قبل خودشان نگفتند حقوق اعضای دولت 17 میلیون است؟! به فرض هم که 8 میلیون باشد در مقابل حدود 10-20 میلیونی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند چرا اقدام عملی برای بخور و نمیر آنها نمی‌کند؟!
اسدی
* آن دسته از نمایندگان مجلس که موافق با گران کردن قیمت حامل‌های انرژی هستند خودشان را جای کارگری که ماهیانه 800 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند قرار بدهند و سپس هر کاری خواستند بکنند.
پورصادق
* آقایان دولتی که بعضاً در کسوت روحانیت هم هستند آیا اعتقادی به پاسخگو بودن درباره اعمال خود در قیامت دارند؟ اگر دارند که ان‌شاءالله چنین است. چطور می‌خواهند پاسخگوی این شیوه اداره اقتصادی امروز جامعه باشند که فقیران فقیرتر و زالوصفتان زالوصفت‌تر می‌شوند؟!
7900---0910
* آقای رئیس‌جمهور! به فرض شما با دولت قبل از خود کینه و دشمنی دارید، دهها هزار نفر که هستی خود را روی مسکن مهر گذاشته‌اند و 7-8-10 سال است چشم انتظاری می‌کشند و شما نیز چند بار قول بسته شدن پرونده مسکن مهر را دادید. چرا به قول خود عمل نکردید؟ چرا در تکمیل و تحویل آنها این‌قدر تعلل می‌کنید؟ 5 سال گذشت!
شریفی- رزن همدان
* به بهانه اشتغال جوانان می‌خواهند یارانه‌ها را حذف و قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهند... طی قریب به پنج سال که فقط خسارت محض برای ملت رقم زده‌اند طی این سه سال باقیمانده کاش فقط شر نرسانند! مردم باید با بصیرت خود حقایق را به صورت ملموس درک کنند!
8902---0914 و 3949---0912
* یکی از افراد حقیر شده در ماجرای گرفتن عکس سلفی کذایی در مجلس برای بهتر شدن چهره ایران و ایجاد مناسبات اقتصادی با اروپا گفته است که وزیر خارجه انگلیس نباید دست خالی تهران را ترک کند. یعنی اینکه جاسوس انگلستان در کشورمان آزاد شود! این کدام اصلاح‌طلبی است که سرانجامش تحقیر ملت در مقابل بیگانگان می‌باشد؟!
2145---0912
* رشد قیمت دلار و سکه آن هم در این اوضاع بد اقتصادی نشانه شکست تیم اقتصادی دولت است. دولت اگر همان قدر که به حضور غربی‌ها اهمیت می‌داد به فعالان اقتصادی ایران به خصوص بخش واقعاً خصوصی توجه می‌کرد الان اوضاع شکل دیگری بود و بودجه سال آینده این قدر مچاله نمی‌شد.
3061---013
* این وعده سرخرمن دولت در مورد اشتغال و شکوفایی اقتصادی کی قرار است محقق شود؟!  حدود 2 سال است که بیکار شده‌ام، اقساط مسکن مهرم به تأخیر افتاده، بانک هم تهدید به تصاحب خانه‌ام کرده است. با آن همه مشقت، سختی، قرض و... دلمان خوش بود که صاحب منزل شده‌ایم. ما کارگران آزاد با این وضع رکود کارخانه‌ها، تولید، اشتغال و... چگونه به آینده امیدوار باشیم؟!  با این حال دولت هم خیز برداشته که یارانه‌ها را هم قطع کند؟!  این دولت هیچ درکی از فقر در جامعه ندارد.
7192---0918
* یکی از مسئولان گفته بنادر کوچک به بخش خصوصی واگذار می‌شود بعضی‌ از مسئولان یا نمی‌دانند چه تصمیمی می‌گیرند و یا آگاهانه و با علم به اینکه مردم زیر بار گرانی ناشی از قاچاق، افزایش واردات و... از بین خواهند رفت اقدام به چنین کارهایی می‌کنند.
8717---0936
* با بیکاری و گرانی و تورم و افزایش هر روزه قیمت و تخم‌مرغ 500 تومانی چطور قادریم که شکم خود و زن و بچه‌ها را حتی با تخم‌مرغ سیر کنیم؟!  چرا آقایان خودشان را به غفلت زده‌اند؟ درست است که الحمدلله حقوق 17 میلیونی و ... شماها کفاف زندگیتان را می‌دهد ولی نیم‌نگاهی هم به آنهایی داشته باشید که نه حقوق دارند و نه منبع درآمد و با چند جوان در حال تحصیل و آماده ازدواج بیکار مانده‌اند چه بکنند.
یک هم‌وطن از ملایر
* دستگاه قضایی نشان داده زورش آنچنان که باید و شاید به مفسدین اقتصادی نمی‌رسد. حداقل در مقابل فشاری که برای آزاد شدن جاسوس انگلیسی وجود دارد مقاومت کند و زیر بار این ننگ نرود.
2145---0912
* مدیرعامل شرکت گاز اظهار داشت: گرفتن آبونمان برای نگهداری شبکه و تعمیر تاسیسات ضروری است!  حرف مردم این است چرا برای تعمیر و نگهداری تاسیسات از بهای گاز مصرفی خرج نمی‌کنند؟!  پس درآمد حاصل از مصرف گاز کجا می‌رود؟
چرا برای گرفتن پول بیشتر از مردم بهانه می‌آورید!  آبونمان در قبض  1500 تومان است در حالی که گاز مصرفی من 2700 تومان است!
4143---0911
* به علت سرطان معده توان خرید داروی «زلودا» را ندارم. قبلا یک بسته 84 عددی این قرص را به صورت دولتی 126 هزار تومان می‌خریدم ولی اکنون به بالای 800 هزار تومان رسیده است!  متاسفانه تنها نوع سوئیسی آن با بدنم سازگاری دارد. از مسئولان وزارت بهداشت درخواست می‌شود نسبت به داروهای بیماری‌های خاص که این سرطان معده نیز قطعا جزو آنهاست مساعدت نمایند. با حقوق یک میلیون و هفت هزار تومان چگونه قدرت خرید ماهانه بیش از 800 هزار تومان دارو برای بیمار وجود دارد؟!
رجایی
* شهرداری منطقه 3 به بهانه «خراب شدن منظره محل» اقدام به جمع‌آوری تصاویر شهدای حریم علوی در قلهک خیابان شهید کلاهدوز، روبروی خیابان شهید اصغر نعمتی نموده است! از مسئولان امر درخواست می‌شود با این خاطیان برخورد نمایند.
حسینی
* در اصفهان نانوایی‌ها که تا چند روز قبل نان را به قیمت مصوب و با نرخ دولتی به مردم عرضه می‌کردند، به یک‌باره و بدون اطلاع‌رسانی قبلی، مثلا سنگک را از 800 تومان به 1200 تومان افزایش دادند. (یعنی معادل 50 درصد) در حالی که بسیاری از مردم قدرت تهیه نان به همان  قیمت قبلی را نیز نداشتند؟!
محمود بلیغیان - اصفهان
* 30 هزار جوان منتظرند که آموزش و پرورش نتایج مصاحبه‌های استخدامی خود را اعلام کند ولی خبری نیست چرا؟
7527---0913
* دبیر آموزش و پرورش هستم و سال 75 رسمی شده‌ام. مسئولان کارگزینی برای پرداخت حق بیمه بازنشستگی بنده به حدی امروز و فردا کردند که 80 هزار تومان حق بیمه بازنشستگی بنده طبق بخشنامه‌های جدید 12 میلیون تومان شده است. آیا خدا را خوش می‌آید که تاوان بی‌مسئولیتی مسئولان و مدیران را من معلم بپردازم؟
5429---0912
* پرداختی ماهانه مددجویان معمولا پنجم یا ششم هر ماه واریز می‌شد این ماه هم دلمان خوش بود در میلاد آقا رسول‌ا...(ص) و امام صادق(ع) واریز می‌شود. ولی متاسفانه هنوز واریز نشده است. یعنی دولت برای واریز 53 هزار تومان که پول نان یک ماهه ماست نقدینگی ندارد؟!
یک مددجو از شهرری