kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال


حضور اینفانتینو در جشن عربستانی‌ها
پس از تفاهمنامه ایران و قطر!
در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران در تلاش برای تغییر رای AFC و لغو بازی با تیم‌های عربستانی در کشور بی‌طرف است، رئیس‌فیفا دیروز به عربستان سفر کرد!جیانی اینفانتینو رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال دیروز وارد ریاض شد تا دیدار و جلساتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور داشته باشد. اینفانتینو روز شنبه گذشته هم برای تماشای بازی رئال مادرید در جام باشگاه‌های جهان در ابوظبی حضور داشت.طبق اعلام سایت «ارم نیوز»، قرار است امروز (دوشنبه) جشنی در عربستان به مناسبت صعود تیم ملی این کشور به جام جهانی برگزار شود و اینفانتینو سرشناس‌ترین میهمان این جشن خواهد بود.
این سفر در شرایطی صورت گرفته است که فدراسیون فوتبال ایران با همراهی قطر فشار زیادی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگان عربستان در خاک خود آورده‌اند و حتی هفته پیش یک تفاهمنامه همکاری امضا کردند. دبیرکل AFC چندی پیش اعلام کرده بود لغو بازی مسابقات ورزشی در کشور بی‌طرف شامل حال تیم‌های عربستانی و ایرانی نمی‌شود و نمایندگان ایران و عربستان باید در کشور بی‌طرف با هم بازی کنند.این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران هم اعلام کرده است این رای بر خلاف مصوبه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا است و در صورت پافشاری AFC به بازی در کشور بی‌طرف، به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد.باوجود این، فدراسیون فوتبال عربستان با دعوت از رئیس‌فیفا و ترتیب دادن ملاقات با پادشاه عربستان نشان داد که هنوز یک قدم از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران جلو است. عربستانی‌ها که نفوذ و تاثیرگذاری خود را در سطح بالای ورزش و فوتبال آسیا بارها به رخ کشیده‌اند، حالا با دعوت از شخص اول فوتبال دنیا مسیر لابی‌ها را تغییر دادند تا معادلات فوتبال آسیا پیچیده‌تر شود.
رای قاطع کمیته اخلاق برای پرونده‌ جادوگری
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رئیس‌هیئت فوتبال شهرستان سیرجان و مسئول استادیوم امام علی(ع) را برای همیشه از فعالیت در فوتبال محروم کرد.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال که در راستای مبارزه با فساد و موضوعاتی همچون جادوگری فعالیت‌های گسترده‌ای را در دست انجام دارد، پس از صدور دستور موقت درباره اتفاقات رخ داده در دیدار تیم‌های گل‌گهر سیرجان و خونه به خونه بابل، احکام نهایی خود را درباره این بازی پرحاشیه و جنجالی صادر کرد؛ احکامی که از عزم راسخ این کمیته و فدراسیون فوتبال در مبارزه با خرافات و جادوگری حکایت دارد.به موجب حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، حسن بدافشان رئیس‌هیئت فوتبال شهرستان سیرجان که به صورت غیرقانونی با داشتن همزمان پست در هیئت مدیره باشگاه گل‌گهر به عنوان رئیس،‌ از منافع مشترکی در این دو پست برخوردار بوده و بر اساس تحقیقات تایید شده کمیته اخلاق در موضوع نظارت بر عوامل زیر مجموعه و برگزاری مسابقه، اقدامات مناسب را انجام نداده، به محرومیت مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال محکوم شد.همچنین علی لری گویینی، مسئول ورزشگاه امام علی(ع) شهر سیرجان که عامل اصلی ریختن مایع مشکوک به ادرار در زمین بازی دیدار تیم‌های گل‌گهر و خونه به خونه تشخیص داده شد نیز به محرومیت دائمی از فعالیت در فوتبال محکوم شد.رضا فتح‌آبادی سرپرست تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان نیز به یک سال محرومیت و تیم فوتبال گل‌گهرسیرجان نیز به انجام دو بازی خارج از استان کرمان محکوم شده است.
برگزاری مراسم تشییع پیکر صالحی با حضور بزرگان فوتبال
مراسم تشییع پیکر محمد صالحی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران از ساعت ۹:۳۰ دیروزدر ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.پیکر مرحوم صالحی پس از اینکه توسط جمعی از پیشکسوتان داوری و فوتبال ایران در ورزشگاه شهید شیرودی تشییع شد به بهشت زهرا (س) انتقال داده شد.در این مراسم مسئولان فوتبال از جمله، مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال، سعید فتاحی رئیس‌سازمان لیگ فوتبال ، محمد فنایی، سعید مظفری‌زاده، حسن کامرانی‌فر، حسین عسگری و بسیاری از بزرگان داوری دیگر حضور داشتند.
درخشان دوباره با نفت قطع همکاری کرد
در ادامه نابسامانی‌های باشگاه و درگیری‌های مربوط به مالکیت این باشگاه، حمید درخشان هم از هدایت این تیم کناره‌گیری تا وضعیت نفت تهران آشفته‌تر از سابق شود. در این تیم ابتدا علی کریمی کار را با نفت آغاز کرد، سپس حمید درخشان جای او را گرفت. در سومین مرتبه بار دیگر علی کریمی هدایت نفت را بر عهده گرفت و سپس باز هم درخشان جای کریمی را گرفت. از ابتدای فصل هفدهم، این پنجمین تغییر در نیمکت مربی‌گری نفت تهران است.پس از جدایی حمید درخشان از سرمربی‌گری نفت تهران، از آتیلا حجازی به عنوان گزینه جانشینی صحبت می‌شود. فرزند زنده‌یاد ناصر حجازی حتی دیروز در باشگاه نفت حاضر شد تا مذاکرات نهایی خود را با مالک باشگاه انجام بدهد. نفت تهران دیروز در دیداری دوستانه با نتیجه ۳ بر یک مغلوب پارس‌جنوبی جم شد.