kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

حضور رئیس کمیته پارالمپیک در مجمع کمیته ملی المپیک



حضور رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مجمع انتخاباتی کمیته‌ ملی المپیک یکی از ابهامات انتخابات آتی است، موضوعی که به نظر می‌رسد باید کمیته المپیک درباره آن اظهارنظر کند.
کمیته‌ ملی المپیک برای برگزاری انتخابات از معاون امور قوانین مجلس استعلام گرفته که برگزاری انتخابات با اساسنامه قبلی مشکلی نداشته باشد. معاون امور قوانین مجلس در نامه‌ای که 23 آبان ارسال کرده است اعلام کرده برگزاری انتخابات با اساسنامه فعلی معتبر و قانونی است اما انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک باید رعایت شود.
با توجه به اینکه قرار است انتخابات با اساسنامه قدیمی برگزار شود، بنابراین رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم عضو مجمع محسوب می‌شود. اکنون مشخص نیست با این شرایط رییس کمیته ملی پارالمپیک باید در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند یا خیر؟
اعضای هیئت اجرایی در این مورد خواستار این شدند این مسئله دقیقا مشخص شود که منظور از رعایت انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک چیست؟ اکنون باید دید کمیته ملی المپیک در جهت رفع این ابهام چه اقدامی را انجام می‌دهد.
البته روز گذشته سایت کمیته ملی المپیک با انتشار اطلاعیه‌ای در این باره نوشت: با توجه به برگزاری انتخابات با اساسنامه فعلی و جاری؛ کمیته ملی پارالمپیک عضو مجمع عمومی کمیته ملی المپیک می‌باشد و دعوتنامه مجمع انتخاباتی پیش رو برای نماینده این کمیته ارسال شده است. بدین ترتیب در این زمینه هم ابهامی وجود نداشته و هیچ مشکلی در برپایی انتخابات کمیته ملی المپیک وجود نخواهد داشت.  
کمیته ملی المپیک در خصوص شکل برگزاری انتخابات نیز یادآور شد کمیته بین‌المللی المپیک IOC با هماهنگی‌های بعمل آمده از سوی کمیته ملی المپیک و اشراف بر وضعیت اساسنامه جدید که هنوز به تصویب هیئت وزیران نرسیده است، بر برپایی انتخابات پیش رو با اساسنامه جاری، تایید و تاکید داشته و در این زمینه هم هیچ مشکلی بر سر راه برگزاری انتخابات نیست.