kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۲۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

حوادث کوتاه از کشور


    کشف اشیای عتیقه
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی سیاهکل از کشف 35 قطعه اشیای عتیقه مربوط به دوره اشکانی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حمید محمدی نسب گفت: در بازرسی از منزل متهمان دو دستگاه فلزیاب، 35 قطعه شیء عتیقه شامل سه حلقه انگشتر طلا، دو عدد گوشواره، یک جام، یک قطعه پیش‌دستی و 28 قطعه سنگ قیمتی کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه سه قاچاقچی عتیقه نیز دستگیر شدند.
قاچاق تلفن همراه
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان کنارک از توقیف محموله یک میلیارد ریالی گوشی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «غلام شهرکی» گفت: مأموران پس از شناسایی محل دپو گوشی‌های همراه در بازرسی از این مکان تعداد 150 دستگاه تلفن همراه و دو دستگاه ال‌ای‌دی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال را کشف کردند. وی اضافه کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد.
سانحه رانندگی 4 قربانی گرفت
ایرانشهر- باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: حادثه رانندگی در مسیر ایرانشهر به نیکشهر چهار کشته برجای گذاشت.
محمودرضا ناصح افزود: براثر برخورد یک دستگاه سواری پژو با یک دستگاه وانت پیکان در محور ایرانشهر- نیکشهر چهار نفر کشته شدند.
مرگ مدیر سلامت
اردبیل- فارس: صادق حضرتی مدیر کل سلامت محیط و کار اردبیل در سانحه رانندگی در محور سرچم- میانه جان خود را از دست داد.در این حادثه همسر وی نیز دچار مصدومیت شد که برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان اردبیل انتقال یافت.
دستگیری جاعل
گرگان- باشگاه خبرنگاران جوان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از دستگیری دو فرد که با معرفی خود به عنوان کارمند حفاظت اطلاعات دادگستری اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.
سید مصطفی حقی گفت: این دو جاعل با معرفی خود بعنوان کارمند حفاظت اطلاعات دادگستری و با وعده اشتغال و نزدیکی با قضات جهت حل و فصل پرونده‌ها از مردم کلاهبرداری می‌کردند. وی اضافه کرد: این دو جاعل پس از مواجهه حضوری با مالباختگان روانه زندان شدند.
ریزش آوار قربانی گرفت
رشت- باشگاه خبرنگاران جوان: معاون آتش‌نشانی شهر رشت، گفت: براثر سقوط دیوار منزل مسکونی بر روی کارگر ساختمانی، این کارگر جان خود را از دست داد.
شهرام مؤمنی، افزود: به هنگام مرمت و شمع‌گذاری نامناسب یکی از دیوارهای داخلی تخریب شد و این کارگر که جوان 27 ساله‌ای بود زیر آوار جان سپرد.
وی اضافه کرد: جوان متوفی مالک منزل مسکونی بود.
قاتل خاموش
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از جان باختن سه نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خبر داد.
سرهنگ دلاور القاصی مهر گفت: در بررسی‌های صورت گرفته و گزارش پزشکی قانونی مشخص شد این افراد بدلیل استفاده از وسایل گرمایشی نامناسب و استنشاق گاز مونوکسیدکربن در منزل دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست داده‌اند.
قاچاق دام
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی تیران و کرون از دستگیری اعضای یک باند سارقان احشام در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار خبر داد.
سرهنگ «علی صادقی» افزود: مأموران پلیس آگاهی شهرستان تیران و کرون با همکاری پلیس آگاهی اصفهان موفق شدند سارقان را شناسایی و هنگامی که 26 رأس دام را به وسیله 2 دستگاه سواری پژو سرقت کرده بودند و در حال خروج از استان بودند در منطقه «تنداران» شهرستان تیران دستگیر کنند.
وی با اشاره به دستگیری 4 سارق در این رابطه تصریح کرد: سارقان هنگامی که با مستندات پلیس روبه‌رو شدند به سرقت 400 رأس دام در شهرستان تیران و کرون و شهرستان‌های همجوار اعتراف کردند.
کشف مواد محترقه
سرویس شهرستانها: جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه از کشف مواد محترقه در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «علیرضا مرزبانی» اظهار داشت: مأموران کلانتری 13 فردوسی حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پژو پارس که با سرعت بالا در حال حرکت بود مشکوک شده و نسبت به توقیف آن اقدام کردند.در بررسی از خودرو 850 هزار عدد مواد محترقه و آتش‌زا کشف و همچنین یک متهم در این رابطه دستگیر شد.
بازداشت مدیر خاطی
رشت- فارس: دادستان استان گیلان از دستگیری یکی از مدیران اجرایی گیلان خبر داد. علی مصطفوی‌نیا، گفت: این سومین مدیر اجرایی استان گیلان است که طی چند ماه اخیر به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال دستگیر شده است.
صید صیاد
ساری- خبرنگار کیهان: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست در حین گشت و کنترل در شهرهای نور، آمل، بابل، محمودآباد، جویبار، قائمشهر، ساری، کیاسر و بهشهر 29 شکارچی غیرمجاز را به همراه 25 قبضه سلاح شکاری، لاشه بیش از 30 قطعه پرنده و گوشت 3 رأس خوک دستگیر و بیش از 80 رشته دام هوایی را جمع‌آوری کردند.
متخلفین با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
محموله قاچاق به مقصد نرسید
بوشهر- فارس: فرمانده دریابانی استان بوشهر از کشف محموله قاچاق در این استان خبر داد. ولی‌الله رضایی‌نژاد گفت: عمده کالاهای کشف شده شامل قرصهای دارویی، پودر و شربت نیروزا، تلفن همراه، انواع اسپری و آمپولهای بی‌حسی بوده که کارشناسان ارزش این کالاها را 480 میلیارد و 823 میلیون ریال برآورد کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه شش قاچاقچی نیز دستگیر شدند.