kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

رویداد ها


هدیه شهید مدافع حرم برای فیلمسازان جشنواره عمار
همسر شهید مدافع حرم سرهنگ دوم مرتضی زرهرن، قرآن شخصی این شهید را برای اهدا به فیلمسازان در اختیار دبیرخانه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار قرار داد.
زهرا رمضان‌پور، همسر شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن گفت: در دنیای امروز هرکدام از فیلمسازان جشنواره عمار و بچه‌های ارزشی، رزمنده‌ای در حال نبرد برای کشور محسوب می‌شوند که اگر غفلت کنند و بصیرت نداشته باشند همانند دست دشمن برای کشور عمل می‌کنند.
وی تاکید کرد: فیلمسازان با بصیرتی که از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند این لیاقت را دارند که مورد حمایت و پشتیبانی همه مردم قرار گیرند. بخصوص بچه‌های عمار که دغدغه آنها حمایت از اسلام، ولایت فقیه و مقابله با چالش‌های پدید آمده در کشور توسط دشمنان انقلاب از جمله اسرائیل است.
رمضان‌پور توضیح داد: آشنایی من با جشنواره مردمی فیلم عمار به چند سال قبل برمی‌گردد که از طریق تیزرهای تلویزیونی در جریان برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری قرار گرفتم، برگزاری این جشنواره را اقدامی ارزشمند می‌دانم، زیرا چالش‌های کشور را با خط ولایت فقیه پیگیری می‌کند.
نگاه به فرهنگ و هنر از «نزدیک»
ماهنامه «نزدیک» با جریان‌شناسی رخدادهای فرهنگی و هنری روز داخل و خارج از کشور منتشر می‌شود. این نشریه به حوزه‌های مختلف از جمله سینما، تئاتر، موسیقی و ادبیات می‌پردازد.
شماره اول این نشریه با پرونده‌ای درباره «سلبریتی‌ها» و استفاده از این طیف در کشمکش‌های سیاسی منتشر شده بود. شماره دوم «نزدیک» نیز به بررسی کارنامه مسعود کیمیایی و آخرین اثرش؛ «قاتل اهلی» می‌پردازد. پرونده ویژه این شماره نیز به مسئله‌ آموزش سینما در ایران و بررسی انتقادی سیستم دولتی آموزش سینما و همچنین رشد آموزشگاه‌های خصوصی اختصاص دارد. این نشریه همچنین در پرونده‌ای دیگر به بررسی ادبیات عامه‌پسند پرداخته است. ماهنامه فرهنگی «نزدیک» با مدیرمسئولی محسن دریالعل و سردبیری امیر ابیلی منتشر می‌شود.
مبارزه نوجوانان برای حل مسائل اجتماعی
در مستند- مسابقه فاز
«فاز» (فرزند ایران زمین) عنوان تازه‌ترین برنامه تلویزیونی ویژه نوجوانان در قالب مستند-مسابقه (ریلیتی‌شو) است که طی ماه‌های اخیر برای پخش از شبکه دو سیما آماده شده و قرار است در زمستان۹۶ به روی آنتن برود.
در جریان مسابقه تلویزیونی «فاز» 28 نوجوان دختر و پسر در گروه‌های مجزا طی هفت فاز در مراحل جذاب و دیدنی برای حل مسائل اجتماعی پیرامون خود به رقابت می‌پردازند. آنها در این مسیر باید از استعداد، خلاقیت و مهارت کارگروهی خود کمک گرفته و حمایت مادی و معنوی دیگران را نیز به سمت ایده و فعالیت خود جلب کنند.
در پایان این مسابقه برگزیدگان نشان «فرزند ایران زمین» را از آن خود و جایزه یک‌صد میلیون تومانی این مسابقه را در قالب حمایت برای اجرای طرح برگزیده دریافت می‌کنند.
«فاز» به همت «مرکز اوج کودک و نوجوان»، و «گروه کودک و نوجوان شبکه 2سیما» به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.