kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323



* چرا همه بار بودجه 97 روی دوش مردم است. مردم فکر می‌کردند در پسابرجام قرار است مشکل آب حل شود غافل از اینکه نانشان هم آجر می‌شود! ده برابر کردن قیمت حامل‌های انرژی یعنی قشر ضعیف دیگر نفس نکشند و بگذارند نجومی‌بگیران راحت زندگی کنند! به جای اینکه بار سنگین بودجه را روی دوش مردم بگذارید حقوق‌های نزدیک 20 میلیونی مدیران را کاهش دهید! خدا نگذرد از کسانی که با وعده‌های فریب رای ما مردم را خریدند.
علی ملکی- ازنای لرستان و 8979---081
* رئیس‌جمهور اظهار نمود که در این دولت برای پول نفت سوراخ‌های زیادی وجود دارد! این سخن کاملا درست است. ولی ای کاش این سوراخ‌ها را برای مردم معرفی می‌کرد. تا حسین فریدون‌ها، مهدی جهانگیری‌ها، صفدر حسینی‌ها، نجومی‌بگیران، ژن‌های خوب و... هستند، ‌این سوراخ‌ها روز به روز بازتر هم می‌شود.
عبدالحسین شاهین
* افزایش 500 تومانی به قیمت بنزین تورم بالایی را به دنبال خواهد داشت. این چه بدبختی است که عجز و ناتوانی و کم‌سوادی و ناکارآمدی دولت در اداره کشور باید بر سر ما مردم خراب شود؟
2805---0916
* کاهش عجیب بودجه در اکثر موارد مهم و حساس در سال 97 دستان خالی دولت را رو کرد، همان دستانی که در مناظره‌های انتخاباتی یا اتهام می‌زد و یا وعده‌های سر خرمن می‌داد.
3618---021
* دولتی‌ها با رایی که از مردم گرفتند و به قدرت رسیدند در حقیقت خرشان از پل گذشته و پشیمان شدن رای‌دهندگان هم فرقی به حال آنان نمی‌کند. در حال حاضر هر کاری خواستند می‌کنند. حالا همه ما باید مانند حضرت علی(ع) استخوان در گلو صبر کرده بسوزیم و بسازیم.
7054---0935
* آقای قاسمی سخنگوی وزارت خارجه موارد نقض عهدهای آمریکا در برجام را به یاد نداشتند. از کیهانی‌ها تشکر می‌کنیم که موارد نقض برجام از سوی آمریکا را با ذکر تاریخ یادآوری کردند.
7977---0912
* آقای رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی دور اول ریاست جمهوری گفته بودند آنچنان رونق اقتصادی به وجود بیاورند که 45 هزار تومان یارانه ارزشی برای مردم نداشته باشد. در دور دوم هم با حذف 24 میلیون نفر از لیست دریافت‌کنندگان یارانه مخالفت کردند ولی الان یک‌طرفه تصمیم گرفته‌اند یارانه 30 میلیون نفر را قطع کنند؟ بنده جای آقای روحانی بودم به دلیل این خلف وعده‌ها کنار می‌کشیدم.
1648---0915
* دولت و مجلس هر دو کاری کرده‌اند که به اعتماد مردم آسیب وارد شد. بنویسید حذف یک‌طرفه یارانه قشر عظیمی از مردم به حساب نیاوردن ملت از سوی مسئولان است. حال این مسئول در دولت باشد یا مجلس فرقی نمی‌کند.
2106---0913
* فتنه‌گران همان کسانی هستند که وقتی رای مردم به نفعشان نیست مثل انتخابات سال 88 زیر همه چیز می‌زنند و کلی خسارت به کشور وارد می‌کنند. همان‌ها امروز با دریافت بی‌مهار حقوق‌های نجومی به ریش ملت می‌خندند.
8902---0914
* روزنامه‌های زنجیره‌ای در دولت‌های نهم و دهم به دروغ از زبان مردم می‌نوشتند یارانه‌ها را بردارید ولی قیمت‌ها به گذشته برگردد چرا امروز که می‌خواهند یارانه‌ها را بردارند و دولت قیمت‌ها را چندین برابر کرده سکوت مرگبار گرفته‌اند و اعتراضی نمی‌کنند؟
3888---0918
* آقای نوبخت گفته دولت بنا دارد بنزین را به بالای هزار و پانصد تومان برساند احتمالاً طبق تورم است و حقوق و یارانه مردم نیز برهمین اساس افزایش می‌یابد مردم نگران نباشند به جای حقوق یک میلیونی من‌بعد بالای یک و نیم میلیون می‌گیرند...!
1638---0938
* کسی نیست از این حضرات دولتی و نمایندگان بخواهد به جای حذف یارانه‌ها از ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های بی‌مورد در سفرهای خارجی و داخلی به اتفاق خانواده و بستگان در هتل‌های خارجی و داخلی چند ستاره بکاهند؟ حتی در سفر زلزله کرمانشاه نیز نتوانستند از ماهی و میگوی سرخ کرده در هتل دست بردارند!
ش. بهارستانی- تالش
* ما حاضریم کل یارانه را مستقیم خودمان تقدیم ستاد کل نیروهای مسلح نمائیم تا صرف تجهیز نیروهای غیور ارتش و سپاه و سایر نیروهای مسلح برای دفاع از کشور و کمک به مردم شود. اما اگر دولت می‌خواهد به بهانه کمک به زلزله‌زدگان عزیز یارانه قشر زیادی را قطع کند لطفاً از جیب خود و نجومی‌بگیران و پورشه‌سواران هزینه کند و از جیب مردم حاتم‌بخشی ننماید. مردم خود بهتر می‌دانند کجا و چگونه هزینه کنند!
احمد بازیاری- بندرعباس
* آقای رئیس‌جمهور مذاکره‌کنندگان هسته‌ای برجام بدون نتیجه را به عنوان قهرمان تشویق کرد و مدال و سکه داد. چرا سردار سلیمانی را که موفق شد تروریست‌های داعش را زمین‌گیر کند و دو کشوربزرگ عراق و سوریه را از لوث وجودشان پاک کند مورد تشویق قرار نمی‌دهد؟
8495---0911
* برخی نمایندگان درست مثل نفوذی‌ها طی این دو سال و نیم دغدغه و کاری جز رفع حصر سران نفاق و فتنه و مسببان تحریم اقتصادی، کنسرت، ورود زنان به ورزشگاه‌ها، سلفی حقارت گرفتن با موگرینی و... نداشته‌اند... چگونه می‌توان از چنین نمایندگانی انتظار نظارت بر اجرای مصوبات مجلس و رفع مشکلات جامعه را داشت!
8525---0936
* صفحه 2 روزنامه کیهان و در ستون کیهان و خوانندگان، حرف‌هایی گفته می‌شود که اگر مسئولان آن را مطالعه کنند، بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود.
0015---021
* بودجه 97 دولت به مجلس به قول آقای راغفر دعوت مردم به شورش است! واقعاً مگر هدف دولت ایفای نقش ضدانقلاب است؟! اگر توان کار و گره‌گشایی از مشکلات مردم را ندارند چرا خود را کاندیدای مردم می‌کنند و اظهار می‌دارند طرح‌های صد روزه برای حل مشکلات بیکاری، مسکن و... دارند؟! چرا مردم را فریب می‌دهند؟!
9654---0937
* مقامات اروپایی مدعی‌اند در ادامه برجام باید موضوعات منطقه‌ای و دفاعی و موشکی ایران هم مطرح شود و به دنبال اجرایی شدن آن هستند! اما چرا مسئولان کشورمان غربی‌ها را توجیه نمی‌کنند که تکرار مواضع نادرست‌شان امکان دارد برجام را به آتش بکشد؟
عظیمی
* آقایانی که از لزوم تعامل و مذاکره با غرب دم می‌زدند چرا وعده‌هایی را که به مردم ایران داده بودند فراموش کرده‌اند و می‌خواهند هزینه شکستی را که در ارتباط اقتصادی با دشمنان ایران اسلامی تجربه کردند در بودجه سال 97 از جیب مردم تأمین کنند!
5997---081
* کاسبان برجام چه کسانی هستند که به خود این اجازه را می‌دهند مدام به دشمنان امتیازهایی بدهند که مردم هزینه آن را بپردازند.
2811---021
* ایران اسلامی غبن و فریبی بزرگ‌تر از برجام به خود ندیده است. اسف‌بارتر از آن، اینکه هر سه ماه یک بار با هزینه نجومی از حق مأموریت و مخارج دیگر به امثال هتل کوبورگ بدشگون می‌روند و دست از پا درازتر برمی‌گردند. خدا می‌داند این قصه اسف‌بار تا کجا ادامه خواهد داشت!
دولابی
* انتظار می‌رود رسانه ملی به وظیفه اصلی خود در خبر و تحلیل و بصیرت‌افزایی به عنوان دانشگاه عمومی عمل کند. از وعده و وعیدهای مسئولین اجرایی از جمله وعده‌های صد روزه، عدم افزایش یارانه قشر ضعیف و... خبر و گزارش تهیه و منعکس کند و مسئولان را وادار به موضع‌گیری نماید.
2753---0918
* شورای انقلاب فرهنگی خبر از وضعیت دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها دارد که توسط برخی اصلاح‌طلبان از خدا بی‌خبر چه بر سر آنها آورده‌اند؟ متأسفانه برخی دانشکده‌ها تبدیل به کاباره شده‌اند؟!
3991---0938
* سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در سخنی تعجب‌آور گفته وضعیت جاسوس انگلیسی را از منظر انسان دوستانه بررسی خواهیم کرد! با این حساب لابد انگلیسی‌ها هم جاسوس خودرا از منظر انسان دوستانه به ایران فرستاده و آن جاسوس‌ نیز با نگاه بشردوستانه جاسوسی کرده است و یا جاسوس هسته‌ای با نگاه انسان دوستانه در تیم مذاکرات هسته‌ای نفوذ داده شد. خجالت نکشند و بگویند سکه‌های داده شده به جاسوس هسته‌ای با نگاه انسان‌دوستانه بوده است.
حسامی
* سخنگوی وزارت امور خارجه گفته، به لحاظ انسانی، مسئله جاسوس دو تابعیتی را بررسی می‌کنیم! اصلاً درباره جاسوسی که برای درهم شکستن مقاومت منطقه به ایران سفر می‌کرده، انسان دوستی چه صیغه‌ای است؟! اگر فردی در انگلیس و یا غرب به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شده بود، همین رفتار را با او داشتند؟!
گلرنگی- قم