kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
دبیرکل نجباء:

لشکر ویژه حشدالشعبی برای اعزام به جولان اشغالی تشکیل شد


دبیرکل جنبش «نجبا» عراق می‌گوید، در صورت تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و سوریه، نیروهای این جنبش در کنار نیروهای حزب‌الله، علیه این رژیم وارد جنگ خواهند شد و برای این منظور، لشکر موردنیاز تشکیل شده است.
شیخ «اکرم‌الکعبی» تاکید کرد: درصورت تجاوز رژیم صهیونیستی در هر جنگی علیه لبنان، درکنار حزب‌الله هستیم. به گزارش خبرگزاری قدس، اکرم‌الکعبی همچنین گفت: لشکر آزادسازی جولان را تشکیل داده‌ایم و به دولت سوریه پیشنهاد کردیم که این لشکر در عملیات آزادسازی جولان (سوریه) مشارکت کند. جنبش نجبا به عنوان شاخه‌ای از بسیج مردمی (حشدالشعبی) طی سال‌های اخیر، علیه عناصر داعش جنگیده و عناصر داعش را در عراق پاکسازی کرده است.الکعبی درباره لشکر آزادسازی جولان این را هم گفت که این لشکر تاکنون در عملیات گوناگونی در سوریه مشارکت داشته است.
چند روز قبل نیز سردار «قاسم سلیمانی» طی تماس تلفنی با فرمانده گردان‌های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران به کمک‌های همه‌جانبه به گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داده بود.
رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و انگلیس در سال 2011 توطئه‌ای را در سوریه و سپس در عراق کلید زده و از این طریق، می‌خواسته‌اند که جبهه مقاومت را دچار فروپاشی بکنند. اما، خوشبختانه تحولات منطقه به سمت دیگری رفت و اکنون نیروهای مقاومت متشکل از رزمندگان کشورهای مختلف، اسرائیل را در محاصره خود دارند. این انسجام نیروهای مقاومت و تمرکز آنها بر فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی و آمریکا را به شدت نگران کرده است.
در مجموع، ماجرای توطئه علیه مقاومت، نتیجه کاملا عکس داده و نابودی اسرائیل را جلو انداخته است.
حفظ بسیج مردمی
«هادی عامری» دبیرکل سازمان «بدر» و از فرماندهان ارشد بسیج مردمی عراق هم از اعضای سازمان بدر خواست، سلاح‌های خود را در اختیار دولت عراق قرار دهند.
وی گفت: ما هیچ سلاح شخصی در اختیار نداریم، زیرا از آغاز معتقد بودیم که باید سلاح‌ها دراختیار دولت باشند. وی خطاب به اعضای بدر، از آنها خواست که روابط خود را با سازمان بدر، قطع کرده و در درون تشکل بسیج مردمی باقی بمانند.
به گزارش فارس، این فرمانده بسیج مردمی افزود: ما تعداد زیادی گروه نظامی داریم که تحت امر بسیج مردمی قرار دارند و دستورات و تحت فرمان مراجع نظامی نیروهای مسلح عراق هستند. وی گفت نیروهای بسیج مردمی در دفاع از عراق و ملت این کشور، منضبط‌تر عمل می‌کنند.
به گفته عامری، بسیج مردمی در حال حاضر حفظ امنیت مناطق حساس و گسترده‌ای را در شش استان بغداد، الانبار، نینوا، کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله برعهده دارند.
تقدیر مرجعیت از مردم
«عبدالمهدی الکربلایی» خطیب نماز جمعه شهر مقدس کربلا و نماینده آیت‌الله سیستانی، پیروزی مردم عراق بر داعش را تاریخی خواند و از همه کسانی که مردم عراق را در نبرد علیه تروریسم یاری کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.
وی تاکید کرد که این پیروزی صرفا برای عراقی‌ها است. الکربلایی خطاب به نیروهای امنیتی عراق گفت: «این پیروزی از آن شماست و شما شایسته آن هستید.»
الکربلایی که در صحن امام حسین(ع) سخن می‌گفت تصریح کرد: «مردم عراق بر یک نیروی تروریستی که کشور را هدف قرار داده بود، پیروز شده‌اند و اگر فتوای «جهاد کفایی» نبود، این پیروزی محقق نمی‌شد.»
در سال 2014 داعش به طور همزمان بر چهار استان الانبار، صلاح‌الدین، نینوا و دیاله مسلط شد. پس از این اتفاق، آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» فتوای جهاد کفایی را صادر کرد و در پی آن، بسیج مردمی عراق شکل گرفت.
به دنبال این اتفاق، بسیج به همراه سایر نیروهای مسلح عراق، شهرهای بزرگ این کشور را یکی پس از دیگری، از اشغال داعش خارج کرده‌اند و اخیرا نیز عبادی از پیروزی کامل نیروهای عراقی بر داعش خبر داده است.
سایر رویدادها
* فرماندهان ارشد نظامی عراق، آمریکا و ترکیه، طی نشستی سه‌جانبه در آنکارا، وضعیت امنیتی منطقه را بررسی کرده‌اند.
* جنگنده‌های ارتش ترکیه مواضع «پ.ک.ک» را در شمال عراق بمباران کردند. از تلفات این حمله، خبری نرسید.
* 10 عضو وابسته به داعش در حمله جنگنده‌های عراقی به دو مخفیگاه آنها در مناطق مرزی دو استان «دیاله» و «صلاح‌الدین» این کشور کشته شدند.