kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اصفهان



اصفهان - خبرنگار کیهان:
بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه 3 کشور در اصفهان برگزار شد.
اصفهان طی روزهای 20 تا 22 آذرماه میزبان قصه‌گویان استانهای فارس، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد و اصفهان بود تا برگزیدگان این مرحله با رقبای 32 کشور جهان و پنج منطقه کشور برای کسب تندیس و جایزه ویژه آن تلاش کنند.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در حاشیه این جشنواره گفت: با اشاره به برگزاری 19 دوره تجربه این جشنواره در این دوره نسبت به دوره‌های پیشین چندین بخش به فعالیت‌های جشنواره اضافه شده است.
رضا قمرزاده گفت: بخش قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در این دوره از جشنواره به جهت تکریم موقعیت بزرگ‌ترها در بحث تعلیم و تربیت و همچنین استفاده از گنجینه بی‌پایان فرهنگ ملی و فولکلور آنها، به جشنواره اضافه شد که با استقبال خوبی نیز مواجه شد و در این بخش 473 پدربزرگ و مادربزرگ قصه‌گو شرکت کردند. وی تقسیم‌بندی استانهای کشور به 5 منطقه را از خلاقیت‌های خوب این دوره جهت ارزشیابی بهتر آثار از سوی داوران توصیف کرد و یادآور شد: این دوره از جشنواره در سه بخش آزاد با درون‌مایه آموزش و تربیتی، بخش رضوی و بخش ملی با درون مایه فرهنگ فولکلور و شاهنامه و قصه‌های کهن برپا شده است.
به گفته وی 6737 اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره رسیده و از این میان 184 قصه‌گو به 5 منطقه کشوری معرفی شدند تا در این مرحله به رقابت بپردازند.
قمرزاده ادامه داد: در بخش بین‌الملل نیز از میان آثار رسیده نهایتا 10 اثر انتخاب شد که طی روزهای اول تا پنجم دیماه جاری به همراه برگزیدگان مناطق در تهران به رقابت می‌پردازند.
مهدی قربانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز درخصوص برپایی این جشنواره در اصفهان گفت: مجموعا در این جشنواره 306 اثر به دبیرخانه استانی رسید که از میان آن 295 قصه داوری شد. در میان این آثار 78 قصه توسط مربیان کانون و در بخش رضوی، 80 قصه در بخش آزاد و 147 قصه در بخش نوجوان بود که نهایتا 20 اثر مربیان و 6 اثر بخش آزاد 5 قصه از بخش نوجوان و 1 اثر از بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در این مرحله رقابت کردند.