kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
صادق خرازی :

سردار سلیمانی مفهوم مقاومت در منطقه را فهمیده و تجارب خوبی در کنار رهبری کسب کرده است



دیپلمات سابق و دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت : سردار سلیمانی دیپلماسی نظامی را فراگرفته و در کنار رهبری تجارب بزرگی را کسب کرده و از همه این‌ها مهم‌تر مفهوم مقاومت در منطقه را فهمیده است.
صادق خرازی در گفت‌و‌گو با مهر اظهار داشت‌: سردار سلیمانی هم فضیلت‌های شخصی دارد و هم ویژگی‌های قدرت فرماندهی. تفاوت «مدیر» و «فرمانده» در این است که فرمانده، انسان جامعی است. حالا شما این ویژگی را اضافه کنید به فردی که تجربه جنگ و حماسه دفاع مقدس را هم داشته است. نوعی آمیختگی در سیر رشد فرماندهی و سیر فکر و دیدگاه سردار سلیمانی دیده می‌شود. سردار سلیمانی، میان علم و عمل، امتزاج پیدا کرده است. مگر سردار سلیمانی در «دافوس» درس خوانده؟ مگر این انسان در مهم‌ترین مرکز «پنتاگون» درس خوانده؟ خیر؛ سردار سلیمانی روی خاک جنوب با دمای پنجاه درجه، تجربه کسب کرده است.
خرازی اظهار داشت : سردار سلیمانی به شدت مُتِادب به آداب و مُتِخلق به اخلاق است. قاسم، نماد جوانمردی است. امکان ندارد کسی که گرفتار است و به قاسم مراجعه می‌کند، وی به او توجه نکند. محال است که از همرزمان قاسم کسی مشکلی داشته باشد و قاسم به آنها رسیدگی نکند. قاسم محال است که دوستانش را فراموش کند. من در دورانی که بیمار بودم، در تمام سختی‌ها، در فرودگاه می‌آمد من را می‌دید و می‌رفت. در کنار جسم بی‌حال و ناامیدم، زمانی که خون به گردن من می‌زدند، بارها زیارت عاشورا می‌خواند. آقای قالیباف هم این طور بود.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان همچنین گفت : این انسان توانسته در جهان جدید، دیپلماسی نظامی را هم فرابگیرد. سردار سلیمانی در کنار رهبری تجارب بزرگی را کسب کرده و از همه این‌ها مهم تر، سردار سلیمانی مفهوم مقاومت در منطقه را فهمیده است. هر کسی که مفهوم مقاومت را در خاورمیانه بفهمد، محال است نتواند تاثیرات خود در علم و عمل را پیاده کند.