kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

ناگفته‌های «رحیم‌پور ازغدی» از اجرای بی صدای سند ۲۰۳۰




عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران به گوشه‌ای از مسائل پشت پرده برخی تعهدات دولتی به سازمان‌های جهانی از جمله سند 2030 پرداخت.
به گزارش خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم پورازغدی در این جلسه که با عنوان بررسی تعهدات پنهانی دولت به غرب از قبیل 2030 برگزار شد، گفت: بعد از اقدام رهبر و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای متوقف کردن سند 2030 مسببان این سند در تریبون‌ها جار زدند که اینها با اصل آموزش جنسی در سطح کودک و نوجوان مخالفند. مطلقا چنین چیزی صحت ندارد، ما در آموزش‌های اسلامی آموزش جنسی به کودک و نوجوان داریم اما اینکه چه آموزشی با چه محتوایی در چه سنی و در چه زمانی باشد مسئله ماست. رحیم پورازغدی افزود: تعلیم و تربیت جنسی قطعا مهم است اما آنچه باید متوجه آن باشیم این است که این انحراف‌ها قبل از سند 2030 در ایران و از دهه 70 به خصوص در سال‌های 78 و 79 شروع شد. حتی در دورترین روستاها مفاد آموزش جنسی سازمان ملل را با پول بیت‌المال پیاده کردند.
وی تصریح کرد: اینکه می‌گویند تجاوز به کودکان به علت عدم آموزش جنسی در مدارس و مهدکودک‌هاست یک شیادی و کلاهبرداری است. چرا بعد از چهار دهه در انقلاب اسلامی سازمان ملل باید بیاید درس اخلاق مبتنی بر اومانیته به ما بدهد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اصل انقلاب اسلامی برای حقوق بشر صورت گرفت امام و انقلاب زن را از دو قطبی درآورد. در غرب به زن می‌گویند یا بدون نقش باش یا اگر می‌خواهی نقشی داشته باشی باید برهنه شوی. هم‌اکنون در غرب زنان رده بالای مسئول و هنرپیشه‌های درجه یک هالیوود اعتراف به این مناسبات منحط می‌کنند.
در اسلام نه سرکوب جنسی داریم نه خشونت و نه عقده
ازغدی بیان کرد: قراردادهایی چون 2030 مربوط به امروز نیست و همان طور که عرض کردم از سال 73 نمونه‌هایی از این امضاها و قراردادها انجام شده است. در این قراردادها تعهد دادند که گزارشات آموزش و پرورش ایران را به طور کامل به سازمان ملل بدهند و بابت آن هم از بیت‌المال بودجه گرفتند.
وی گفت: در این تعهدات به سازمان‌های بین‌المللی توصیه به آموزش روابط جنسی خارج از ازدواج داده شده است و از طرفی دیگر می‌گویند زنان نباید قبل از 18 سال ازدواج کنند چون ازدواج در این سنین خطرناک است اما در روابط آزاد هیچ محدودیت سنی قائل نمی‌شوند.
اسنادی چون 2030 را به تعالیم قرآن و روایات ارجحیت دادند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به انواع پیمان‌نامه‌ها و تعهدات مسئولان جمهوری اسلامی ایران با مجامع بین‌المللی در زمینه حقوق و خواسته‌های نامشروع ‌اشاره کرد و گفت: یکی از این پیمان‌نامه‌ها پیمان‌نامه حقوق کودک 1989 است. در این پیمان‌نامه دستور داده شده است که رفتار جنسی کودکان بدون نظارت خانواده و سقط جنین و دسترسی کودکان به وسایل جلوگیری از بارداری باید عادی‌سازی شود. سؤال ما این است اگر رابطه جنسی و بارداری در قالب ازدواج برای دختران زیر 18 سال ‌اشکال دارد چگونه این روابط جنسی آزاد و سقط جنین برای کودک و نوجوان خطر ندارد. در سند توسعه پایدار 2015 تا 2030 که بعدا معروف به سند 2030 شد خواسته شده است که باید جلوی بارداری دختران تا سن 19 سالگی گرفته شود در این سند ازدواج دختر و پسر زیر سن 17 سال را ممنوع اعلام کرده است اما از آن طرف خواسته شده است که کودک در سنین ابتدایی باید با وسایل ضدبارداری آشنا بشود بنابراین اینها فقط مشکل‌شان ازدواج و شکل‌گیری تعهد و خانواده است.
قبح‌زدایی از روابط نامشروع به اسم مبارزه با ایدز
وی تاکید کرد: در حین آموزش مسائل مربوط به ایدز به قباحت زدایی از روابط جنسی آزاد هم پرداختند. ایدز مسئله اصلی در غرب است و علت اصلی مرگ و میر در ایران نیست در ایران 15 نوع بیماری داریم که مرگ ناشی از آنها قابل مقایسه با ایدز نیست مواد مخدر بیشتر از ایدز قربانی می‌گیرد اما چرا یک دفعه مسئله همه مسئولان می‌شود ایدز؟
سند 2030 بی‌سروصدا و با کمک بهائیان در حال اجرایی شدن است
ازغدی افزود: گزارش‌هایی از کارکنان آموزش و پرورش به صورت مخفیانه به دست من رسیده است که می‌گوید بیش از 30 کارگاه در کشور تشکیل شده با عنوان تقویت جنسی کودکان. مشخص است که سرویس‌های بیگانه با واسطه و بهائی‌ها دارند این کارها را در مدارس تحت عنوان حمایت از کودکان سیل و زلزله‌زده انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: اصلا مشخص نیست که چه کسی پاسخگوی این تعهدات در کشور است. نسبت چنین تعهداتی با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی چیست؟ جوری رفتند چنین سندی امضا کردند که انگار در یک کشور سکولار می‌زیسته‌اند.
گفتنی است، مشروح این سخنرانی که حاوی نکات مهمی از پشت پرده سند 2030 و برخی معضلات فرهنگی اجتماعی ناشی از آن در کشور است به زودی در کیهان به چاپ خواهد رسید.