kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

این‌بار، بحرین میزبان هیئت صهیونیستی می‌شود!


سرویس خارجی-
پس از سفر جنجالی هیئت بحرینی به تل‌آویو که با اعتراض گسترده مردم در جهان اسلام مواجه شد، حالا خبر رسیده یک هیئت اسرائیلی قرار است در پوشش فعالیت تجاری به بحرین سفر کند!
چند روز پس از معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل از سوی رئیس‌جمهور آمریکا خبر رسید هیئتی بحرینی با فرمان پادشاه این کشور به تل‌آویو سفر کرده است. خبری که در کنار خبر دست داشتن برخی از رهبران ارتجاع عرب در تصمیم جنجالی ترامپ، تلاش شیوخ عرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به ذهن متبادر می‌کند. سفر این هیئت با واکنش‌های شدیدی مواجه شد و گروه‌های فلسطینی این اقدام را خیانت آل‌خلیفه به آرمان فلسطین تفسیر کردند. گروهی از جوانان فلسطین هم با شنیدن این خبر از ورود این هیئت به مسجدالاقصی ممانعت به‌عمل آوردند و حتی برخی از مردم غزه نیز در ورودی شهر بیت حانون تخم‌مرغ به دست از این هیئت پذیرایی کردند. کار به جایی رسید که آل‌خلیفه مجبور شد به نوعی عقب‌نشینی کرده و مدعی شود این هیئت، سرخود به تل‌آویو رفته! و دولت بحرین هیچ نقشی در این سفر نداشته است. اکنون اما خبر رسیده است یک هیئت از اسرائیل قصد دارد به زودی به بحرین سفر کند!
به گزارش خبرگزاری «ابنا»، ماه آینده یک هیئت تجاری از رژیم صهیونیستی عازم بحرین خواهد شد. خاخام «آبراهام کوپر» دبیر انجمن مرکز «سیمون وایزنتال» در فلسطین‌اشغالی (سازمان‌دهنده سفر هیئت بحرینی) در این باره به روزنامه «جروزالم پست» گفته: «بحرین نیز این سفر تجار اسرائیلی را تایید کرده است. این هیئت از مرکز وایزنتال خواهد بود.»
وی هدف از این سفرها را هم «ایجاد ارتباطات مستقیم بین بحرین و اسرائیل که ابتدا غیرسیاسی است اما بعدها برای عادی‌سازی دیپلماتیک خواهد بود» اعلام کرد. کوپر در ادامه سفر هیئت ۲۴ نفره بحرینی به فلسطین ‌اشغالی را یک «دستاورد» توصیف کرد و گفت: «بیشتر این هیئت را مهاجرانی که اکنون در بحرین زندگی می‌کنند تشکیل می‌داد اما در جمع آنها بومیان بحرینی نیز حضور داشتند.» وی سفر هیئت بحرینی را درپی وعده «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین به «ماروین هائر» رئیس‌ مرکز وایزنتال، درباره دادن مجوز و تسهیل سفر اتباع این کشور به فلسطین ‌اشغالی دانست.»