kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

اخبار کوتاه از فوتبال


انتقاد شدید گل‌محمدی از رفتار بازیکنان تراکتورسازی
لیست مازاد تیم تراکتورسازی در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل مشخص شد. سینا عشوری، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی و محمد نوری در لیست مازاد تراکتورسازی قرار گرفتند.در حالی که سرپرست تیم تراکتورسازی از قطعی نبودن جدایی بازیکنان قرار گرفته در لیست مازاد این تیم صحبت می‌کند، اما عشوری، ابراهیمی، گودرزی و نوری در نیم‌فصل از جمع سرخ‌پوشان تبریزی جدا خواهند شد.یحیی گل‌محمدی دیروز ضمن انتقاد از حواشی پیش آمده درخصوص نقل وانتقالات نیم فصل این باشگاه اظهار کرد: هر مربی در فصل نقل و انتقالات لیست ورود و خروج دارد اما معیار انتخاب بازیکنان عملکرد آنها است و من هم هیچ حب و بغضی نسبت به اعضای تیم خودم ندارم اما وقتی می‌بینم که بازیکنی در طول یک نیم فصل با وجود قرارداد آن‌چنانی هیچ کمکی به تیم نکرده طبیعی است که او را کنار بگذارم. نگاه هوادار هم باید منطقی، معقول و بر مبنای منافع تیم باشد.خط قرمز هوادار نام بزرگ تراکتورسازی است که باید همیشه در اوج باشد. همه بازیکنان و مربیان و مدیران می‌آیند و روزی هم می‌روند. بر این اساس بازیکنی که نیمی از نیم فصل اول را بازی نکرده و در هشت بازی فقط یک پاس گل داده یا بازیکنی که طبق آمار، ضعیف‌ترین بازیکن تیم با کمترین میزان دوندگی لقب گرفته چرا نباید حذف شود؟ضمن اینکه چه معنی دارد که بازیکن یک گفت‌وگوی خصوصی را به صفحه شخصی خودش در فضای مجازی بکشاند؟ این چه وضعیت نابسامانی است که فضای مجازی به اسلحه و ابزاری برای بازیکنان تبدیل شده تا از احساسات و افکار عمومی در راستای حفظ منافع خودشان استفاده کنند؟ بازیکنی که بر سر مبلغ مورد نظرش نتوانسته توافق کند در اینستاگرام از هواداران خداحافظی می‌کند. بازیکن دیگری چک برگشتی خودش را منتشر می‌کند و آن یکی می‌خواهد خواسته‌های خودش را با استفاده از این فضا به باشگاه یا کادرفنی تحمیل کند. در کجای دنیا سرنوشت فوتبالشان را در صفحات اینستاگرام با توهین و فحاشی گره می‌زنند؟سرمربی تراکتورسازی همچنین گفت: باید فکری به حال این وضعیت نابه‌سامان بکنیم. خبر رختکن تیم ساعتی بعد به رسانه‌ها می‌رسد و گفت‌وگوی شخصی مربی با بازیکن در اینستاگرام پخش می‌شود. معنی همه چیز در این فوتبال عوض شده و هیچ چیزی در جای خودش قرار ندارد. بازیکنانی که مبالغ حرفه‌ای دریافت می‌کنند چرا رفتار حرفه‌ای ندارند؟ امروز نوع جدیدی از بازیکن سالاری در فضای مجازی شکل گرفته که باید مقابل آن بایستیم. غیرت و تعصب به عکس‌های رنگارنگ و فعالیت شبانه‌روزی در فضای مجازی نیست. ما در نیم فصل دوم به دنبال ساختن تیمی قدرتمند هستیم که در سه جام مدعی باشد و در این راه قطعا با توجه به همه سختی‌هایی که تحمل کردیم، تسلیم نخواهیم شد.
قرعه کشی لیگ اروپا؛ یاران قدوس حریف آرسنال شدند
قرعه‌کشی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا دیروز در مقر یوفا در شهر نیون سوئیس برگزار شد که در آن سامان قدوس ملی‌پوش ایرانی و همبازیانش در اوشترسوندس باید با آرسنال بازی کنند..حذف تیم‌هایی چون بوروسیا دورتموند، اتلتیکومادرید و ناپولی از لیگ قهرمانان باعث شد تا این تیم‌های مطرح در این فصل در لیگ اروپا حضور داشته باشند. تیم‌های میلان و آرسنال از دیگر تیم‌های مطرح لیگ اروپا در این فصل هستند. دیدار نهایی لیگ اروپا امسال قرار است در شهر لیون فرانسه برگزار شود. برنامه بازی‌های مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا به شرح زیر است:
*آستانه (قزاقستان) ................................................. اسپورتینگ لیسبون (پرتغال)
*پارتیزان بلگراد (صربستان) ............................... ویکتوریا پلژن (جمهوری چک)
*لودوگورتس (بلغارستان) .................................................................. میلان (ایتالیا)
*آ‌ا‌ِک آتن (یونان) .................................................................... دیناموکیف (اوکراین)
*لیون (فرانسه) .................................................................................. ویارئال (اسپانیا)
*کپنهاگن (دانمارک) ......................................................... اتلتیکو مادرید (اسپانیا)
*استوا بخارست (رومانی) .................................................................. لاتزیو (ایتالیا)
*ستاره سرخ بلگراد (صربستان) ........................................... زسکا مسکو (روسیه)
*مارسی(فرانسه) .................................................................................... براگا (پرتغال)
*اوسترشوندس (سوئد) ................................................................ آرسنال (انگلیس)
*نیس (فرانسه) ................................................................. لوکوموتیو مسکو (روسیه)
*رئال سوسیه‌داد (اسپانیا) ......................................................... سالزبورگ (اتریش)
*اسپارتاک مسکو (روسیه) ................................................. اتلتیک بیلبائو (اسپانیا)
*ناپولی(ایتالیا) .................................................................................. لایپزیگ (آلمان)
*سلتیک (اسکاتلند) ............................................... زنیت سنت‌پترزبورگ (روسیه)
*بوروسیا دورتموند (آلمان) ............................................................... آتالانتا (ایتالیا)
نام‌نویسی 2نفر برای عضویت در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال
مجمع فدراسیون فوتبال هفته آینده روز ۲۹ آذر برگزار می‌شود و اهالی فوتبال درباره موارد مختلفی تصمیم‌گیری خواهند کرد که از مهم‌ترین بحث‌ها می‌توان به انتخاب عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال‌اشاره کرد. عبدالکاظم طالقانی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره انتخاب عضو هیئت‌رئیسه این فدراسیون گفت: بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال که در اردیبهشت سال ۱۳۹۵ برگزار شد هیچ فردی برای سمت نایب‌رئیس‌دوم و رئیس‌سازمان لیگ رای نیاورد اما در ادامه حیدر بهاروند با استعفا از سمت عضو هیئت‌رئیسه برای سمت نایب‌رئیس‌دوم انتخاب شد تا یک جای خالی در هیئت‌رئیسه وجود داشته باشد. در مدت زمان اخیر محمود اسلامیان با پیشنهاد مهدی تاج عهده‌دار این سمت بود.عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون با‌اشاره به نام‌نویسی چند نفر برای تصدی این سمت گفت: تا جایی که من اطلاع دارم محمود اسلامیان و شهاب‌الدین عزیزی خادم برای این سمت ثبت‌نام کرده‌اند که روز چهارشنبه هفته آینده برای انتخاب یک نفر رای‌گیری می‌شود.
مربی جامائیکایی در یک قدمی استقلال
 میگوئل کولی، مربی جاماییکایی که سابقه همکاری با وینفرد شفر را دارد تا پایان هفته‌ جاری به تهران می‌آید تا با تیم استقلال قرارداد امضا کند و به کادر فنی استقلال ‌اضافه شود.با حضور او ترکیب کادر فنی استقلال احتمالا تکمیل می‌شود و این تیم تا پایان فصل تغییری در کادر فنی‌اش نخواهد داشت.
توضیح گرشاسبی درباره مفقود شدن دارایی
۶۱ میلیارد تومانی
حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره مطالبی که درباره مفقود شدن دارایی ۶۱ میلیارد تومانی باشگاه منتشر و سؤالاتی درباره آن مطرح شد، گفت: این موضوع به شکلی مطرح شده است که برای بعضی سوء تعبیر به وجود آورد. به همین دلیل برای اطلاع هواداران باید بگوییم که این یک بحث تخصصی در حوزه مسائل مالی است ولی به شکلی مطرح شده که گویی اموالی گم شده است. در حالی که اصلا این طور نیست. اسناد مالی باشگاه کاملا بررسی و حسابرسی می‌شوند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در این مورد نیز چنین بوده است.گرشاسبی اضافه کرد: موضوع به یک مجموعه ورزشی مربوط می‌شود که در اختیار باشگاه بود و اکنون نیز در اختیار پرسپولیس قرار دارد و باشگاه از آن استفاده می‌کند. این مجموعه، جزو اموال تحت مالکیت قلمداد می‌شد. در آن مقطع به علت آنکه هنوز انتقال سند به نام باشگاه صورت نگرفته بود، طبق موازین قانونی از حساب‌ها و دارایی‌های باشگاه کسر و اسناد، اصلاح شدند.