kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

گزارشی از وجود دستمال‌های توهم‌زا و روانگردان نداشته‌ایم



سخنگوی ناجا درخصوص وجود دستمال‌های آغشته به مواد مخدر گفت: پلیس هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر وجود دستمال‌های توهم‌زا یا روانگردان نداشته است.
به گزارش فارس، سردار منتظرالمهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درخصوص انتشار مطلبی در برخی رسانه و سایت‌ها خبری مبنی بر افزایش نرخ جرائم راهنمایی و رانندگی گفت: هیچ‌گونه افزایشی در حوزه راهنمایی و رانندگی نداشته‌ایم.
منتظرالمهدی درخصوص مواد مخدر کشف شده در ۹ ماهه امسال بیان داشت: کشفیات پلیس در این ۹ ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته و ۵۲۵ هزار کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شده است که بخش اعظمی از کشفیات مواد مخدر تریاک بوده و متأسفانه باید گفت که زمین زیر کشت مواد مخدر در افغانستان امسال افزایش ۶۰ درصدی داشته است.وی افزود: ۳۲۱ هزار هکتار زمین در افغانستان زیر کشت تریاک رفته و ۹ میلیون کیلو تریاک تولید شده است. سخنگوی نیروی انتظامی گفت: طی ۱۰ سال اخیر بالاترین میزان کشف مواد مخدر در کشور را همین امسال داشته‌ایم که به میزان ۸۷۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در هرمزگان توسط مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
منتظرالمهدی با بیان اینکه ۸۰ درصد کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر در ۹ ماهه گذشته در شرق کشور و حواشی آن بوده، ادامه داد: در ۹ ماه اخیر افزایش ۷ درصدی دستگیری تولیدکنندگان مواد مخدر و همچنین افزایش ۲۰ درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر را داشته‌ایم.
وی گفت: هر زمانی که زیرساخـت‌های لازم برای نگهداری و بازپروری معتادان توسط سازمان‌های ذی‌ربط فراهم شود پلیس در کسری از هفته پلیس معتادان متجاهر را جمع‌آوری خواهد کرد.
سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام اینکه حدود ۲۵۵ میلیون نفر معتاد در جهان وجود دارد، گفت: ۷۰۰ نوع مواد توهم‌زا و روانگردان موجود است، بنابراین باید در زمینه جلوگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر پیشگیری اساسی کرد.