kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

کشف 2 محموله طلای قاچاق در مرز بازرگان


 
 
  ماموران گمرک بازرگان در دو عملیات مبارزه با قاچاق موفق به کشف 3 کیلوگرم زیورآلات و طلای ساخته ‌شده قاچاق از مسافران ورودی به کشور شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در عملیات نخست ماموران گمرک بازرگان موفق شدند مقدار یک کیلو و 460 گرم طلای ساخته‌ شده را از یک مسافر زن ورودی به کشور کشف و ضبط کنند.
این مسافر زن در حالی‌که این مقدار طلا را در بدنش مخفی کرده بود قصد داشت به صورت قاچاق وارد کشور کند که ماموران گمرک به کمک دستگاه ایکس‌ری نسبت به بازرسی این مسافر اقدام  کردند و متوجه شدند که این زن اشیایی را در بدن خود مخفی کرده است.
در کنترل‌های بیشتر مقدار یک کیلو و 460 گرم طلا از این مسافر زن مسن کشف ‌شد.
در دومین عملیات ماموران گمرک در حین کنترل مسافران ورودی و بر اساس اطلاعات مسافران نسبت به بازرسی یک زن جوان به کمک تجهیزات کنترلی اقدام کردند.
در بررسی اطلاعات و داده‌های دستگاه ایکس‌ری از وضعیت این زن، ماموران گمرک به اشیایی مشکوک ‌شدند که در بدن این مسافر جاسازی شده بود. در کنترل‌های بیشتر از این زن جوان و در بازرسی کامل مشخص ‌شد این زن مقدار یک کیلو و 600 گرم زیورآلات ساخته ‌شده را در قسمت‌های مختلف بدنش چسبانده و قصد داشته با این ترفند به صورت قاچاقی این مقدار طلا را وارد کشور کند.
این چهارمین و پنجمین محموله قاچاق طلاست که طی هفته‌های اخیر ماموران گمرک موفق ‌شدند از مسافران ورودی به کشورمان از کشور ترکیه را کشف و ضبط کنند.
عمده‌ترین دلیل قاچاق مسافری طلا در یک ماهه اخیر نوسانات شدید قیمت طلا و ارز در دو طرف مرزهای ایران و ترکیه بوده که انگیزه سودجویان را نسبت به قاچاق طلا و ارز افزایش داده است.