kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

معماران داعش آزادی کامل عراق را به ملت و دولت این کشور تبریک گفتند!


 
 معماران جنگ داخلی چهار ساله عراق و حامیان «داعش»، پیروزی دولت و ملت عراق بر داعش را تبریک گفتند!
آمریکا و انگلیس که معماران اصلی شکل‌گیری گروه تروریستی داعش بودند و چهار سال (از 1393 تاکنون) جنگ و بدبختی و کشتارهای کور خیابانی را بر ملت مظلوم عراق تحمیل کرده‌اند، روز شنبه گذشته نسبت به دیگر کشورهای جهان و حتی منطقه، پیشدستی کرده و پیروزی نهایی مردم عراق بر داعش را به دولت و ملت این کشور تبریک گفتند!
«حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق، شنبه آزادی کامل این کشور از چنگال داعش را اعلام کرده و به همراه دیگر مقامات عراقی، این پیروزی را به ملت عراق تبریک گفته است.
در پی این اظهارات و تبریک‌های داخلی «داگلاس سیلیمان» سفیر آمریکا در عراق، با تجاهل نسبت به حمایت‌های فعلی و قبلی کشور متبوعش از تروریست‌های داعش، خطاب به مردم عراق گفت: ما به تمامی عراقی‌ها، آزادی کامل عراق از چنگال داعش را تبریک می‌گوییم. نیروهای امنیتی عراق خودشان را برای این نبرد شرافتمندانه فدا کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، علاوه بر سفیر، «هدر ناوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: اعلام پایان داعش در عراق، به منزله این است که مردم این کشور از این گروه تروریستی آزاد شده‌اند! وی ضمن این افاضه و مصادره به مطلوب، افزود: ائتلاف بین‌المللی (به اصطلاح ضدداعش) به حمایت خود از نیروهای عراقی که با شجاعت تروریست‌ها را شکست داده‌اند، افتخار می‌کند.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پرونده چهارساله ائتلاف مذکور، که تحت فرماندهی آمریکا قرار دارد، در عراق و سوریه، کاملا سیاه است و ائتلاف فوق علاوه بر کشتار روزانه غیرنظامیان در «موصل» و «رقه» و حملات مکرر به نیروهای مسلح عراق و ارتش سوریه، از گروه تروریستی داعش نیز بارها حمایت لجستیکی هوایی کرده و می‌کنند.
در ارتباط با معماری و مهندسی آمریکا برای ایجاد «داعش» هم اسناد موثق و متواتری وجود دارد، ولی هیچ سندی با اهمیت‌تر از اظهارات و اعترافات خود مقامات آمریکایی و همپیمانان آن نیست؛ «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه‌اش در ارتباط با تشکیل داعش توسط آمریکا و حمایت واشنگتن و متحدانش از این گروه تروریستی، اعترافات صریحی داشته‌اند. از همه جالب‌تر، اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در زمان مبارزات انتخاباتی است؛ وی برای اینکه هیلاری کلینتون را از دور رقابت خارج کند، به صراحت گفت که کلینتون و دولت وقت آمریکا، داعش را به وجود آورده‌اند.
علاوه بر مقامات آمریکایی، «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، نیز پیروزی عراق بر داعش را به عبادی تبریک گفت. وی برای اینکه جا پای غرب و ائتلاف را در عراق حفظ کند، این را نیز گفت که پیروزی کنونی، پایان کار داعش نیست. ترزا می مدعی شد؛ مرحله جدیدی در عراق شروع شده و (این کشور) نیازمند همکاری همه‌جانبه است.
آمریکا و انگلیس در حالی که از داعش حمایت می‌کرده‌اند، در سال 2014 ائتلاف ضد داعش را نیز به وجود آورده و بازی کثیفی را از آن زمان در عراق و سوریه شروع کرده بودند.
در همان زمان کارشناسان می‌گفته‌اند که غرض واشنگتن و همپیمانانش از ایجاد این ائتلاف، اجرای یک راهبرد «برد-برد» است؛ بدین ترتیب که چه با پیروزی داعش و چه با حذف داعش، آمریکا و غرب نیز در منطقه حضور خواهند داشت و در این پیروزی، خود را سهیم خواهند دانست. اکنون نیز به نظر می‌رسد آمریکا و انگلیس در حال اجرای همین نقش هستند.