kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷

ولایتی: هنجارشکنی چند دانشجو در مراسم 16 آذر واحد نجف‌آباد دور از شأن دانشگاه بود



رئیس ‌هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به رئیس ‌واحد نجف‌آباد این دانشگاه، نسبت به بروز برخی حواشی مبتذل در مراسم روز دانشجو که در این واحد برگزار شد، تذکر داد.
علی‌اکبر ولایتی رئیس ‌هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پی وقایع دور از شان دانشجویان دانشگاه نجف آباد در روز دانشجو، در نامه‌ای به رئیس‌این دانشگاه متذکر شد: «شانزدهم آذر ماه سالگرد شهادت 3 نفر از پیشگامان مبارزه با سلطه آمریکا و انگلیس (قندچی، بزرگ‌نیا، شریعت رضوی) می‌باشد و همه ساله از این فرصت برای تجدید عهد با آن جان بر کفان دفاع از استقلال و عزت ایران استفاده می‌شده است و قبل از انقلاب علیرغم محدودیت‌ها و سرکوب‌های پلیسی و امنیتی رژیم پهلوی، دانشجویان به عنوان یک وظیفه ملی و ضد استعماری و در جهت نکوداشت پرچمداران نهضت ملی شدن صنعت نفت، مانع از به فراموشی سپرده شدن نقش آمریکا و انگلیس در شکل‌دهی کودتای 28 مرداد و انعقاد قرارداد ننگین کنسرسیوم می‌شدند.
وی با ‌اشاره به این مسئله که هدف از اهمیت دادن به این روز بزرگ این است که «ره گم نشود» افزود: «ما مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی می‌بایست طوری عمل ‌نماییم که دانشجویان و اساتید محترم دانشگاه و آحاد ملت شریف و هوشمند ایران به این باور برسند که رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت‌گیری‌های سیاسی و حرکت‌های آرمانی و اجتماعی نصب‌العین ما می‌باشد. شما و دیگر مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی لابد دریافته‌اید که «کشتیبان را سیاست دیگر آمده است.»
ولایتی دراین نامه با ‌اشاره به اینکه اطلاعات موثق واصله حکایت از این دارد که بخش اول مراسم بزرگداشت روز 16 آذر سال‌جاری در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با حضور خانواده معزز شهید محسن حججی و مبتنی بر ارزش‌های متعالی جمهوری اسلامی و در شأن دانشجویان عزیز بوده است، تصریح کرد: «لیکن متاسفانه بخش دوم مراسم دور از شأن دانشجو، استاد و عرصه دانشگاه، در کمال ابتذال بود که روح شهید احمد کاظمی و شهید حججی از آن بیزار است که از درگاه خداوند متعال خواستاریم که ما را قدردان خون شهدای اسلام و ایران قرار دهد و به ما توفیق عنایت فرماید که حرمت عرصه مقدس دانشگاه، استاد و دانشجو را نگهداریم».
گفتنی است، در انتهای مراسم روز دانشجو که چند روز پیش در سالن شهید چمران دانشگاه آزاد نجف‌آباد برگزار شد. متأسفانه، چند نفر از دانشجویان با رفتار هنجارشکنانه، ارزش‌های دانشجویی را رعایت نکرده و حرکات ناشایستی از خود بروز دادند که مورد سوءاستفاده برخی شبکه‌های معاند در فضای مجازی قرار گرفت.
به گزارش فارس در پی بروز این حواشی، رئیس ‌دانشگاه آزاد نجف‌آباد اعلام کرده ‌است که با دانشجویان هنجارشکن، برخورد انضباطی خواهد شد.
امروز دفاع از منافع ملی
 در دفاع از حرم تبلور یافته است
رئیس ‌هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد گفت: امروز دفاع از منافع ملی با حضور در صحنه‌های دفاع از حرم تبلور یافته است، دفاع از حرم، نماد دفاع از هویت دینی و ملی کشور است.
به گزارش ایرنا ، علی اکبر ولایتی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد، در پاسخ به نوشته‌های برخی جراید مبنی بر اینکه «16 آذر متعلق به چه کسی است؟»، افزود: این روز متعلق به مردم بوده و هدف سه دانشجوی شهید قندچی، بزرگ‌‌نیا و شریعت‌ رضوی، منافع ملی و کشور است آنها به بازگشایی سفارت انگلیس و سفر نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا اعتراض کردند و به شهادت رسیدند.
ولایتی با بیان اینکه شهدای روز 16 آذر سال 1332 علیه دیکتاتوری داخلی و سلطه خارجی قیام کردند، گفت: این روز متعلق به همه افرادی است که از تمامیت ارضی، هویت دینی و ملی دفاع می‌کنند و باید دانست که نمی‌توان با آمریکا و سایر سلطه‌گرانی که امثال داعش را به وجود آوردند سازش کرد.
وی ادامه داد: 16 آذر به عنوان روز دانشجو یک حرکت خودجوش و ارزشمند و متعلق به تمام ملت ایران است و به هیچ گروهی تعلق ندارد.
رئیس ‌هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عدم شناخت از واقعیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سبب اظهارات نابخردانه و غیرمنطقی برخی افراد در مبارزه با داعش است، گفت: اگر شجاعت این را ندارید که از کشور دفاع کنید، حداقل سکوت کنید و خدا را به واسطه داشتن ملت بزرگواری که به دنبال کوتاه کردن دست دشمنان هستند، شکرگزار باشید.