kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

صدور و تمدید پروانه‌کار اتباع افغانستان و عراق از امروز



مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اشاره به صدور پروانه کار برای اتباع افغانستان و عراق از 14 آذرماه سال جاری (امروز) هزینه تمدید پروانه کار افزایش یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اشتغال اتباع خارجی؛ علی اقبالی اظهار کرد: براساس دستورالعمل شماره 173045 وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و ابلاغ آن به ادارات کار استان‌های مشمول طرح ساماندهی از 11 لغایت 13 آذرماه فراخوان برای مراجعه اتباع افغانستان و عراق دارای کارت آمایش 12 و هویت 11 صورت می‌پذیرد.
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی افزود: زمان فراخوان تمدید نمی‌شود و کلیه اتباع خارجی می‌بایست برای ارائه مدارک لازم به ادارات شهرستان‌های مجاز اقامت خود (دو قطعه عکس پرسنلی و همراه داشتن اصل کارت کار قبلی) مراجعه و پروانه کار دریافت نمایند.
اقبالی تصریح کرد: زمان اجرای طرح از 14 آذرماه (امروز) لغایت 30 دی ماه بوده و کلیه ادارات کار و شهرستان‌های تابعه می‌بایست برای رصد و کنترل حسن اجرای طرح از طریق روسای شهرستان‌ها؛ حراست و بازرسان کار استان هماهنگی لازم به عمل آورند.
وی ادامه داد: هزینه صدور پروانه کار 360 هزار تومان و هزینه تمدید 258 هزار و 700 تومان تعیین شده که توسط متقاضی پرداخت می‌شود.
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی در پایان با اشاره به ماده 181 قانون کار گفت: کارفرمایانی که اتباع خارجی را که فاقد پروانه کار هستند یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کارگماری نمایند یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید شده است به کارگماری کنند به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم خواهند شد.