kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷

دلیل واقعی غیبت تیم‌های بزرگ فوتسال در ایران



در حالی تیم‌های روسیه، قزاقستان و آذربایجان برای شرکت در تورنمنت اصفهان به ایران ‌آمده‌اند که پیش از این از قدرت‌های برتر جهان برای حضور در این مسابقات نام برده می‌شد.
تورنمنت چهارجانبه اصفهان با حضور تیم‌های ملی فوتسال ایران، روسیه، قزاقستان و آذربایجان در حال برگزاری است اما پیش‌تر قرار بود تیم‌های دیگری برای برگزاری این تورنمنت به ایران بیایند. عباس ترابیان که مسئول دعوت از تیم‌هاست، دلیل غیبت تیم‌های مطرح را برگزاری لیگ کشورهای خارجی دانست. عباس ترابیان گفته تیم‌هایی مثل پرتغال، آرژانتین، اسپانیا و برزیل به ایران نمی‌آیند چون بازیکنان‌شان در لیگ‌ باید به میدان بروند.
در این میان اما با انتشار برنامه بازی‌های دوستانه ملی، ادعای رئیس‌کمیته فنی نقض می‌شود. تیم‌های ملی آرژانتین، پرتغال و اسپانیا قرار است از سوم تا هشتم بهمن مقابل تیم‌های رقیب ایران، یعنی ژاپن و تایلند قرار گیرند. آرژانتین قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۶ که به درخواست ایران پاسخ منفی داده‌ بود، به ژاپن می‌رود تا دو بازی با تیم ملی این کشور انجام دهد.
بنابراین دلیل نیامدن این تیم‌ها به ایران را در جای دیگری باید جست‌وجو کرد. این اتفاق ممکن است به دلیل مشکل مالی فدراسیون فوتبال ایران و برنیامدن از عهده پرداخت هزینه بازی دوستانه با این تیم‌ها باشد اما مطرح کردن هرساله بازی با تیم‌های بزرگ، از نکات عجیب ماجراست. فوتسال ایران در سال‌های اخیر به جز بازی تکراری با روسیه، دیدار تدارکاتی بزرگی نداشته اما موضوع دعوت از تیم‌های برتر مثل برزیل، اسپانیا، پرتغال و آرژانتین همیشه در رسانه‌ها داغ است!