kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
لیگ برتر به نیمه راه رسید

دربی خودروسازان و تقابل پدیده لیگ با تیم قعرنشین



هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام سه بازی آغاز می‌شود و در این روز ممکن است تکلیف تیم نایب قهرمان نیم فصل هم مشخص شود.
دیدارهای هفته پایانی نیم فصل لیگ برتر فوتبال طی امروز و فردا برگزار می‌شود و بعد از آن مسابقات تا 2 دی ماه تعطیل می‌شود. در ذیل نگاهی به بازی‌های امروز
می‌اندازیم:
پارس جنوبی جم - سیاه جامگان
در این بازی که با سوت شاهو اصلانی در ورزشگاه تختی جم آغاز می‌شود تیم بالای جدولی پارس جنوبی جم باید به مصاف تیم قعر جدولی مشکی‌پوشان برود. مشهدی‌ها بعد از کسب نتایج ضعیف با مرزبان، او را برکنار کرده و در هفته چهاردهم و پانزدهم به رضا عنایتی فرصت نشستن روی نیمکت تیم را داده‌اند. عنایتی هفته گذشته در اولین بازی خود به عنوان سرمربی مقابل پدیده در دربی مشهد شکست خورد و اکنون باید مقابل تیم دوم جدول قرار گیرد. پارس جنونی جم با ۲۶ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته و با یک بازی بیش‌تر از پرسپولیس، در فاصله چهار امتیازی سرخپوشان پایتخت است. شاگردان تارتار در سه هفته اخیر تنها یک امتیاز اندوخته‌ و قهرمانی نیم فصل را هم از دست داده‌اند؛ از همین رو به دنبال برد مقابل سیاه‌جامگان هستند تا از کورس قهرمانی عقب نیفتند.
استقلال خوزستان - صنعت نفت آبادان
دربی خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز می‌شود. آبادانی‌ها بعد از شوک فراز کمالوند و استعفا، به یک برد و یک تساوی رسیده و با هجده امتیاز در رده هفتم ایستاده‌اند با این وجود مشکل مالی باشگاه حل نشده و بازیکنان به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود، به وضعیت موجود معترض هستند. در سوی دیگر نیز استقلال خوزستان با چهارده امتیاز، تیم سیزدهم جدول است. نکته جالب، اینکه هر دو تیم هفته پیش به تساوی یک بر یک رسیده‌اند. عبدالله ویسی توانست در هفته چهاردهم مقابل سپاهان تیم قبلی‌اش در دقایق پایانی بازی باخته را با تساوی عوض کند. قضاوت این دیدار بر عهده رضا مهدوی است.
سایپـا تهران - پیکان تهران
دربی خودروسازان در این فصل می‌تواند جذاب باشد زیرا هر دو تیم شرایط نسبتا مناسبی در جدول لیگ دارند. پیکان البته وضعیتش بهتر است و حتی خود را تا دو هفته پیش مدعی صدرنشینی می‌دانست اما در سه هفته اخیر پیروز نشده و با یک شکست مقابل استقلال خوزستان و دو مساوی به رده چهارم جدول سقوط کرد. سایپا هم هفته گذشته شکست سنگینی مقابل گسترش فولاد تبریز متحمل شد تا برای جبران به مصاف پیکان بیاید. سایپا هم در 8 هفته اخیر فقط یک برد داشته با این حال اکنون در رده ششم جدول لیگ است. جلالی و دایی نمی‌خواهند که با شکست به تعطیلات بروند و قطعا برای پیروز شدن بازی خواهند کرد. وحید کاظمی این دیدار را قضاوت می‌کند.
برنامه کامل بازی‌های هفته پانزدهم به این شرح است:
ﺳﻪشنبه 14 آذر 1396
* سایپا ................................................................ پیکان (ساعت15)
* استقلال خوزستان ............... صنعت نفت آبادان (ساعت 15)
* پارس جنوبی جم ............................مشکی‌پوشان (ساعت ۱۵)
چهارشنبه 15 آذر 1396
* سپیدرود رشت .....................................پرسپولیس (ساعت 15)
* تراکتورسازی .................................................. فولاد (ساعت 15)
* پدیده ........................................گسترش فولاد (ساعت 15:45)
* استقلال تهران ................................... سپاهان (ساعت 17:30)
* ذوب آهن ......................................... نفت تهران (ساعت15:15)