kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۰۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

حوادث کوتاه از کشور


    پزشک قلابی
زاهدان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری پزشک قلابی که بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به طبابت و توزیع داروی قاچاق می‌کرد در شهرستان زاهدان خبر داد.
سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر توزیع دارو توسط پزشک قلابی در سطح شهرستان زاهدان، ماموران پس از انجام تحقیقات محلی و پایش‌های اطلاعاتی با هماهنگی مراجع قضایی و رعایت موازین قانونی و شرعی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل کار این متهم تعدادی سرم، آمپول، انواع قرص و شربت قاچاق را کشف کردند. همچنین متهم نیز دستگیر شد.
انهدام 4 تن فرآورده خام دامی
تبریز - خبرنگار کیهان: دامپزشکی آذربایجان‌شرقی 4 تن فرآورده خام دامی فاسد و غیربهداشتی را کشف و از بین برد.
بنابراین گزارش: این فرآورده‌ها شامل گوشت مرغ و قرمز و آلایشات مربوطه بود که توسط بازرسان کشف شده بود.
دستگیری کلاهبردار
رشت- خبرنگارکیهان: فرمانده نیروی انتظامی سیاهکل از دستگیری کلاهبردار در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ حمید محمدی‌نسب گفت: فردی که خود را به عنوان رئیس یکی از ادارات دولتی معرفی کرده بود و از این طریق از کارخانه‌های برنج‌کوبی این شهرستان کلاهبرداری می‌کرد توسط ماموران آگاهی این فرماندهی دستگیر شد. وی اضافه کرد: متهم به هفت فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.
وی ادامه داد: ارزش برنج‌های دریافت شده توسط این کلاهبردار 350 میلیون ریال برآورده شده است.
تیراندازی به محیط‌بان
بابل - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری عامل تیراندازی به دو محیط‌بان در منطقه جنگلی بابل‌کنار خبر داد.
سرهنگ سیدمحسن جعفری گفت: پس از تیراندازی به دو محیط‌بان و زخمی کردن آنها از ناحیه سینه و پا با تشکیل تیم عملیاتی کمتر از پنج ساعت متهم به تیراندازی شناسایی و همراه یک قبضه سلاح شکاری که با آن اقدام به تیراندازی به سوی محیط‌بانان کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
کشف 22 کیلو هروئین
مشهد - تسنیم: فرمانده مرزبانی خراسان‌رضوی از کشف انواع موادمخدر توسط مرزبانان این فرماندهی خبر داد.
سرتیپ ماشاءالله ‌جان‌ نثار اظهار داشت: در راستای انسداد کامل مرزها، مرزبانان مستقر در پاسگاه 17شهریور مرز دوغارون هنگام کنترل خودروهای عبوری توانستند 16 کیلوگرم هروئین فشرده و سه کیلوگرم هروئین پودری را کشف کنند.
وی در ادامه افزود: همچنین مرزبانان این فرماندهی در درگیری با اشرار مسلح 28 کیلو و 800 گرم حشیش، 22 کیلو و 200 گرم هروئین فشرده و یک قبضه سلاح و مهمات جنگی را کشف و ضبط کردند.
تیراندازی در عروسی قربانی گرفت
یاسوج - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان بهمئی گفت: بر اثر تیراندازی هوایی در مراسم جشن عروسی در روستای سیاه شیر، یک پسر 12 ساله کشته و جشن عروسی را به مراسم عزا تبدیل کرد. محمود عدالت‌پرور افزود:  در بررسی ماموران انتظامی مشخص شد فردی با اسلحه ساچمه‌زنی دارای مجوز در این مراسم جشن عروسی یکی از بستگان خود اقدام به تیراندازی کرده در این بین پسری 12 ساله از ناحیه سر مورد اصابت گلوله مجروح و توسط بستگان به مراکز درمانی در شهر لیکک انتقال داده شد که متاسفانه به علت شدت جراحات وارده در درمانگاه این شهرستان فوت نمود.
وی از دستگیری عامل تیراندازی خبر داد و در ادامه افزود: این فرد در اختیار پلیس است و اسلحه بکار رفته در تیراندازی، نیز کشف شد.
زلزله باز هم هجدک را لرزاند
تهران - ایرنا: زلزله‌ای به بزرگی 4/4 ریشتر ساعت 2و 53 دقیقه و 13 ثانیه بامداد دیروز (شنبه) حوالی هجدک در استان کرمان را لرزاند.
به گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین به‌وقوع پیوست.
تصادف خونبار
تبریز- خبرنگار کیهان: روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد که بر اثر برخورد مینی‌بوس با یک دستگاه نیسان در محور تبریز- آذرشهر 22 نفر مصدوم شدند.
این مینی‌بوس حامل کارگران یک شرکت تولیدی در شهرک شهید سلیمی بود.
جاده تبریز- آذرشهر به دلیل واقع شدن مهم‌ترین شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی در آن از محورهای پرتردد و حادثه‌خیز استان محسوب می‌شود.
در همین حال فرمانده پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.
سرهنگ جواد ناموران افزود: البته فقط سه نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان آذرشهر بستری شدند.
قاچاق سوخت
زاهدان- فارس: فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
علی عارف‌نژاد گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت‌زنی‌های هدفمند و کنترل خودروهای عبوری در مسیرهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و به منظور بررسی بیشتر این خودرو را متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون 23 هزار و 600 لیتر گازوئیل خارج از چرخه قانونی توزیع کشف و دو متهم را در این زمینه دستگیر کردند.
توقیف محموله قاچاق
خرم‌آباد- مهر: فرمانده انتظامی لرستان از توقیف محموله کالای قاچاق میلیاردی خبر داد.
سرتیپ محمد مهدیان‌نسب افزود: در بازرسی از خودروی مذکور 12 دستگاه ماشین لباسشویی «ال‌جی»، دو دستگاه «ال‌ای‌دی» 65 اینچ سونی، انواع قرص و شربت و پماد و کپسول به تعداد 81 هزار و 410 عدد، هزار و 189 عدد انواع شربت، 455 عدد انواع پماد و اسپری قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف شد.
وی با اشاره به اینکه یک نفر در این زمینه دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را 15 میلیارد ریال اعلام کردند.
تصادف زنجیره‌ای
نوشهر- ایسنا: سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران گفت: برخورد زنجیره‌ای 7 دستگاه خودرو در نوشهر 4 مصدوم برجای گذاشت.ذکریا اشکپور تصریح کرد: مصدومین پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شدند و خوشبختانه در این حادثه مصدومی با حال وخیم گزارش نشده است.
به گفته شاهدان در محل حادثه، هفت دستگاه انواع خودروی سواری زانتیا، سمند، ام‌وی‌ام، مینی‌بوس، پراید، رنو، ایسوزو بود که 3 نفر از مصدومان از سربازان دانشگاه افسری علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر بودند.
اطفای حریق
ساوه - ‌ایسنا: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه از اطفای حریق در یک مغازه کپسول‌پرکنی در این شهرستان خبر داد.
نصرالله احمدی بیان کرد: با توجه به اینکه مغازه کپسول‌پرکنی بر اثر بی‌احتیاطی طعمه حریق شده بود و از طرفی خودروی حامل کپسول نیز آتش گرفته بود، آتش‌نشانان بلافاصله با استفاده از آب خودروهای آتش‌نشانی در مرحله اول نسبت به خنک کردن کپسول‌ها اقدام کردند تا مانع از انفجار آنها شوند و سپس اقدام به اطفای حریق داخل مغازه کردند. خوشبختانه خنک شدن کپسول‌ها مانع از بروز انفجار شد و تنها یک کپسول که در داخل مغازه بود منفجر شده است.وی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی دربر نداشت و تنها دو نفر مصدوم شدند، گفت: یکی از مصدومین توسط اورژانس و دیگری خودش به بیمارستان مراجعه کرده بود که مداوا شد.