kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
خطیب جمعه تهران:

متلاشی شدن داعش شکست صهیونیسم بین‌الملل بود

امام‌ جمعه موقت تهران گفت: پیروزی از آن یمن است زیرا که یمن بسیج خداست و ان‌شاءالله به همین زودی پیروز خواهد شد.



حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت، اظهار داشت:‌ بسیج مظهر دین،‌ اخلاق، مردانگی و از خودگذشتگی است و این گروه نزد خداوند اعتبار دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که ما در روزهای اخیر شاهد آن بودیم و با نصرت الهی رخ داد، متلاشی شدن شجره خبیثه داعش بود که در واقع شکست ذلت‌بار مادر ناپاک آن یعنی صهیونیست بین‌الملل، استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: عجب بد تخمی را در رحم عربستان و مزدوران دیگرشان کاشتند و عجب ثمری بود که در عالم بشریت ایجاد تشویش، ناآرامی و ناامنی کرد.
حجت‌الاسلام صدیقی بیان داشت: در ایران خداوند انقلاب کرد و پرچم هدایت جهانی را به دست یک دین‌شناس دین‌دار و ولی‌فقیه به عنوان نائب منجی نهایی عالم داد و آمد و نشان داد که کارهای نشدنی با ولایتمداری، انسجام و جهاد شدنی است.
وی افزود: در انقلاب اسلامی سحر و جادو شکسته شد و رژیم صهیونیستی که جهان عرب 6 روز نتوانست در مقابل آن بایستد، جمعیت کمی در جنوب لبنان با الهام از ولایت و با جهاد و شهادت شکست توأم با ذلت بر این جرثومه شرارت و خباثت وارد کرد که طعم تلخ آن استکبار را نیز تحت تأثیر قرار‌داد و برای آنها فراموش نشدنی بود.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران گفت: به تعبیر مالک‌‌اشتر زمان‌مان سردار سلیمانی هر فشاری ما دیدیم، دیدیم که این فشار مقدمه یک ولادت جدید است با یک فرزند نورانی جدیدی در این فشارها اسلام مواجه می‌شود و برکت بیشتری را در خود احساس می‌کند.
حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: نامه‌ای که سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب نوشت هم تاریخ بود و هم فلسفه تاریخ بود، هم رمز پیروزی و شکست را در این نامه نورانی آورده بود.
وی اظهار داشت: در این معجزه بزرگ که معجزه ایمان است، مجاری نصرت الهی در قدم اول رهبری رهبر نهضت جهانی مستضعفان، رهبر عزیز انقلابمان بود و دوم مرجعیت عظیم عراق حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی نقش خود را نشان داد، سوم فرماندهی بی‌بدیل، سردار سلیمانی بود و چهارم ایمان، ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی جوانان رشید بسیجی ما بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکایی که دیروز عراق را مقابل ما قرار‌داده بود و فرزندان یک خانواده را به جنگ علیه هم وادار کرده بود، امروز اعضای این خانواده در صف واحدی در مقابل دشمنان قدار ایستاده‌اند و این رویه‌ای است که آمدن امام عصر(عج) را نوید می‌دهد.
وی با ‌اشاره به جنایات سعودی در یمن، خاطرنشان کرد: این جنایتکار مزدور و عیاش زمان یعنی حکومت سعودی همه چیز دارد، آمریکا و اروپا را دارد، پول و اسلحه دارد اما در این چند سال این همه جنایت و بی‌رحمی و قساوت را مرتکب شده اما چیزی به دست نیاورده است و پیروزی از آن یمن است زیرا که یمن بسیج خداست و ان‌شاءالله به همین زودی پیروز خواهد شد.
حضور 810 هزار بسیجی
در قالب 10 هزار گروه جهادی در روستاها
به گزارش تسنیم، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تبریک هفته بسیج، ابراز داشت: بسیجی باید روحیه انقلابی‌گری داشته و معتقد به حرکت روبه جلو باشد و یک بسیجی هرگز درجا نمی‌زند، بسیجی اهل مماشات با نااهلان و نامحرمان نیست و در عین حال که ایثارگر است به دنبال نام و شهرت نیست.
وی با ‌اشاره به برخی عرصه‌های فعالیت بسیجیان، خاطرنشان کرد: عزیزان ما در بسیج به شکل گمنام و در قالب گروه‌های جهادی به مردم خدمت می‌کنند که از جمله آن حضور 810 هزار نفر در قالب 10 هزار گروه جهادی برای خدمت‌رسانی در روستاها و هزاران پزشک و پرستار در قالب گروه‌های بسیج جامعه پزشکی قریب به 8 میلیون خدمت در مناطق محروم به مردم ارائه دادند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از دیگر اقدامات بسیجیان در گروه‌های جهادی می‌توان به حضور گروه‌های جهادی در استان قهرمان خوزستان به منظور جلوگیری از افزایش ریزگردها‌ اشاره کرد و در همین زلزله کرمانشاه نیز که هنوز جای تسلیت دارد و من به نوبه خود به بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت عرض می‌کنم، ما مفتخر هستیم که در همان ساعات اولیه زلزله هنگامی که حضرت آقا فرمودند می‌شود که این حادثه را به فرصت تبدیل کرد، ما در این مناطق حضور پیدا کردیم و به کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده پرداختیم و افتخار می‌کنیم در زلزله دلخراش اخیر 31 استان کشور همراه مردم زلزله‌زده مناطق غرب کشور شدند.
سردار غیب‌پرور بیان داشت: قرارگاه شهید جعفری بسیج در منطقه کرمانشاه مستقر است و در حال خدمت رسانی به عزیزان زلزله زده هستند.
وی با‌اشاره به برخی اقدامات بسیج در مناطق زلزله‌زده، گفت: خدمت ما به مردم زلزله زده غرب کشور به دو بخش تقسیم می‌شود، یکی اقدامات اورژانسی و اولیه در همان ساعات پس از زلزله و خدمت دوم ایجاد سرپناه برای هموطنان عزیز زلزله‌زده‌مان است.
ورود جدی بسیج به فضای مجازی
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ‌اشاره به مخاطرات فضای مجازی، تصریح کرد: در راستای اقدامات فرهنگی بسیج، یکی از اولویت‌های مهم ما پرداختن به فضای مجازی است، قرار نیست که فضای مجازی تبدیل به قتلگاه جوانان ما باشد و این توطئه‌ای از جانب دشمنان انقلاب اسلامی است. بنابراین به فضل خدا بسیج قصد دارد به جد به این عرصه وارد شود.
سردار غیب‌پرور افزود: از جمله اقدامات ما در عرصه فضای مجازی ارتقای سواد فضای مجازی و حضور مستمر در این شبکه‌های اجتماعی است.
وی خاطرنشان کرد: ما همه ملت ایران را بسیجی می‌دانیم چرا که بسیجی لزوما کسانی نیستند که در پایگاه‌ها و مراکز ما پرونده داشته باشند و هرکس که دل در گروی انقلاب، شهدا و رهبری داشته باشد، بسیجی است بنابراین ما می‌توانیم ادعا کنیم که یک جمعیت 80 میلیونی بسیجی داریم.