kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم «حمیدرضا ضیایی» در تهران

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر شهید مدافع حرم حمیدرضا ضیایی در تهران برگزار شد.



به گزارش تسنیم، صبح دیروز پیکر مطهر شهید مدافع حرم حمیدرضا ضیایی از مقابل مسجد الانبیا واقع در خیابان پنجم نیروی هوایی تهران تشییع شد.
پس از این مراسم که با حضور سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه، سردار حسن رستگار پناه رئیس‌مرکز مطالعات و امنیت پایدار ستاد کل نیروهای مسلح و جمع کثیری از رزمندگان مدافع حرم تیپ زینبیون پاکستان و عموم مردم تهران برگزار شد، پیکر مطهر این فرمانده شهید به بهشت زهرا(س) منتقل و در کنار دیگر همرزمان شهیدش در قطعه 24 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شد.
شهید مدافع حرم«حمیدرضا ضیایی» متولد سال 48 بود که در سن 15 سالگی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و در لشکر 10 سیدالشهدا(ع) به عنوان دیدبان مشغول جهاد در راه خدا شد.وی در عملیات کربلای 5 از ناحیه پا مجروح شد و مدال پر افتخار جانبازی را به گردن آویخت. شهید ضیایی پس از دوران دفاع مقدس در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالانه حضوری چشمگیر و تاثیرگذار داشت و خدماتی ارزشمند از خود بر جای گذاشت.
این شهید بزرگوار چندین بار به صورت داوطلبانه عازم سوریه شده بود و در قسمت‌ها و یگان‌های مختلف از حریم اهل بیت(ع) دفاع می‌کرد. وی در حالی که فرماندهی ادوات تیپ زینبیون را بر عهده داشت، در آخرین مرحله پاکسازی داعش در سوریه، در 30 آبان امسال در شهر بوکمال بر اثر اصابت تیر تک تیرانداز‌های داعشی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به فیض شهادت نائل شد.سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه به مناسبت شهادت شهید مدافع حرم«حمیدرضا ضیایی» پیامی صادر کرد.
در بخشی از این پیام آمده است: «بی شک این راه عزیز و سترگ همچنان ادامه دارد و هزاران هزار حمیدرضا ضیایی دیگر برآنند و نخواهند گذاشت که علم برافراشته و خون پاک و مطهر دیگر شهدای والامقام مدافع حرم در زمین به هدر رود و به یقین همچون صاعقه‌ای ویرانگر عصر جاهلیت ثانی را در هم فرو خواهند ریخت و راه تاریخ را به سوی نور باز خواهند گشود.»