kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴

پیکرهای مطهر 9 شهید مدافع حرم و دفاع مقدس تشییع شد


پیکرهای پاک 7 شهید مدافع حرم و دو شهید دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان شهرهای قزوین،‌ اشتهارد، دزفول، مشهد، سبزوار و تبریز روز پنج‌شنبه و دیروز تشییع و خاکسپاری شد.
به گزارش ایرنا، با حضور مردم شهیدپرور و جمعی از مسئولان قزوین روز پنج‌شنبه پیکر پاک و مطهر شهید روح‌الله رحیمی از شهدای لشگر فاطمیون مدافع حرم در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکر پاک این شهید والامقام از امامزاده اسماعیل (ع) به سمت امامزاده حسین(ع) و سپس گلزار مطهر شهدای قزوین تشییع شد.
شهید مدافع حرم روح‌الله رحیمی، متولد 1377 و از اتباع افغانستان و ساکن قزوین بود.
وی از سه سال قبل در جبهه‌های مقاومت سوریه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری حضور داشت و هفته پیش حین درگیری با تروریست‌ها به فیض شهادت رسید.
همچنین پیکر پاک شهید شریف حیدری از مدافعان حرم که به تازگی در نبرد با تکفیری‌های داعش در سوریه شربت شهادت نوشید، روز پنج‌شنبه بر روی دستان امت حزب‌الله در شهرستان ‌اشتهارد استان البرز با شکوه خاصی تشییع شد.
شهید مدافع حرم «شریف حیدری» که در قالب تیپ فاطمیون برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حضرت زینب(س) راهی سوریه شده بود، در عملیات‌های اخیر در سوریه به شهادت رسید.
پیکر پاک این شهید والامقام روز پنج‌شنبه با حضور پرشور مردم شهیدپرور ‌اشتهارد و مسئولان از ابتدای خیابان شهید چمران تا گلزار مطهر شهدای‌ اشتهارد تشییع و در گلزار شهدای روستای مرادتپه و صحت‌آباد این شهرستان به خاک سپرده شد.
گزارش دیگری می‌افزاید: پیکر مطهر شهید عارف کایدخورده از شهدای مدافع حرم در دزفول روز پنج‌شنبه تشییع و به خاک سپرده شد.
آئین تشییع پیکر مطهر این شهید مدافع حرم روز پنج‌شنبه از محل یادمان شهدای گمنام دزفول با حضور اقشار مختلف مردم آغاز شد.
پس از اقامه نماز میت بر پیکر این شهید والامقام به امامت حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی امام جمعه دزفول، پیکر شهید تا شهیدآباد تشییع و در جوار شهدا به خاک سپرده شد.
شهید عارف کایدخورده روز 28 آبان ماه در عملیات آزادسازی البوکمال سوریه به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.
شهید کایدخورده، متولد 1371 و جانباز عملیات نبل و الزهرا بود که در سومین اعزام به سوریه، به مقام والای شهادت نائل آمد.
همچنین صبح پنج‌شنبه پیکر پاک سه شهید مدافع حرم و یک شهید دوران دفاع مقدس در مشهد تشییع شد.
تشییع پیکر پاک سه شهید مدافع حرم گل‌آقا حسینی، مرتضی حسینی و سلمان رحیمی و شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس موسی خسروی از مقابل مهدیه مشهد تا بارگاه منور رضوی انجام شد. پیکر پاک این شهیدان پس از طواف در حرم مطهر در گلزار بهشت رضا(ع) به خاک سپرده شد.
شهیدان مدافع حرم گل‌آقا حسینی 31 ساله 14 آبان، سلمان رحیمی 22 ساله دوم آبان، و مرتضی حسینی 28 ساله 23 آبان امسال در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسیدند.
گزارش دیگری حاکی است پیکر مطهر شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) مهدی موحدنیا با حضور پرشور مردم، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و جمعی از مسئولان در سبزوار تشییع شد.
مردم انقلابی و مؤمن شهرستان سبزوار پس از اقامه نماز بر پیکر شهید مهدی موحدنیا به امامت حجت‌الاسلام مقیسه امام‌جمعه سبزوار، از مقابل مسجد جامع تا آستان مقدس شهدای این شهرستان پیکر این شهید بزرگوار را بر دستان خود حمل ‌کردند و سپس در قطعه شهدای مدافع حرم سبزوار به خاک سپرد‌ند.
شهید مهدی موحدنیا شنبه‌شب 27 آبان‌ماه همزمان با شهادت امام رضا(ع) در شهر ابوکمال سوریه از سوی گروهک تکفیری داعش به شهادت رسید و از این شهید بزرگوار یک فرزند دوماهه به یادگار مانده است.
همچنین پیکر مطهر بسیجی شهید «عبدالحسین عبداللهی همایون‌آذر» روز پنج‌شنبه پس از 35 سال غربت به زادگاهش انتقال یافت و روز جمعه بر دوش مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار تبریز تشییع شد.
شهید عبداللهی ‌همایون‌آذر متولد سال 1343 در تبریز بود که در سال 1361 و در عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه پاسگاه زید به فیض شهادت نایل شد و پیکر مطهرش پس از 35 سال پنج‌شنبه به تبریز بازگشت.
پیکر این شهید والامقام پس از اقامه نماز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) بر دوش نمازگزاران و مردم شهیدپرور تبریز تا میدان ساعت تشییع و سپس برای تدفین به گلزار شهدای این شهر منتقل شد.