kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
فرمانده‌ کل سپاه:

شکل‌گیری داعش آمادگی جبهه مقاومت را بالا برد



فرمانده کل سپاه با ‌اشاره به شکل‌گیری داعش توسط نظام سلطه و ایادی منطقه‌ای آنها تاکید کرد که بار دیگر نقشه‌های آنها نتیجه عکس داد چرا که بدون آن جبهه مقاومت نمی‌توانست به این حد آمادگی برسد.
نشست خبری سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنج‌شنبه گذشته (2 آذر) برگزار شد. سردار جعفری در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و از بین رفتن حاکمیت داعش اظهار داشت: هفته بسیج که مقارن با این پیروزی‌ها مبارک است و حقش بود که در آستانه هفته بسیج این پیروزی بزرگ رقم بخورد و اعلام شود که همین هم شد.
وی با ‌اشاره به پیام رهبر انقلاب به سردار سلیمانی گفت: قطعا این فرمان حضرت‌آقا فرمانی حکیمانه است و نشان از هوشمندی ایشان و نگاه امنیتی و دفاعی به منطقه دارد. آنچه امروز اعلام می‌شود، نابودی کامل داعش نیست بلکه به معنای نابودی حاکمیت داعش است و این با نابودی داعش از لحاظ تفکری، فرق دارد. آن حاکمیتی که داعش اعلام کرده بود از  بین رفته و این پیروزی بسیار بزرگی است که نصیب منطقه شده است. سرلشکر جعفری اضافه کرد: شکل‌گیری داعش یک پیامدهایی داشت که باعث ساماندهی امروزی جبهه مقاومت شد و شاید هرگز ما نمی‌توانستیم این حد  از آمادگی را در جبهه مقاومت به‌دست آوریم بدون شکل‌گیری داعش.
وی خاطرنشان کرد: کمک‌های ما به جبهه مقاومت بنا به درخواست مردم و دولت‌های آنان صورت گرفته و یمن هم یک نمونه از آن است؛ امروز در یمن حاکمیت به دست انصارالله است و کمک‌های ایران در حد مستشاری و معنوی است که یمن بیشتر به آنها نیاز دارد و جمهوری‌اسلامی هم از این کمک‌ها دریغ نمی‌کند و این راه ادامه دارد.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: انقلاب اسلامی، اصلی دارد که به صورت طبیعی  با منافع بعضی‌ها از جمله آمریکا و اسرائیل و دست‌نشاندگانشان در تعارض قرار دارد. حرف اصلی انقلاب اسلامی حاکمیت مردم بر سرنوشت آنها است و تعیین سرنوشتشان به‌دست خودشان است. این اصل، تعارض با منافع نظام سلطه و استکبار است و هر کسی که در جبهه استکبار است با آن مخالفت می‌کند؛ متاسفانه عربستان یکی از این کشورها است که امروز همکاری اطلاعاتی و امنیتی آن با اسرائیل، مشخص شده است و عربستان هم این را انکار نمی‌کند. توصیه می‌کنیم عربستانی‌ها دست از همکاری با استکبار بردارند و با ملت‌های منطقه همراه شوند که در غیر این صورت ترکش‌های جبهه مقاومت آنها را می‌گیرد.
سردار جعفری اظهار داشت: نقش و وظیفه اصلی بسیج کمک به مردم است و حل معضلات اجتماعی یکی از این موضوعات است. البته روحیه کمک به هم‌نوع از گذشته در بین مردم ما وجود داشته است و مختص به انقلاب اسلامی هم نیست اما بعد از تشکیل بسیج، مردم نقش مستقیمی پیدا کرده‌اند. در  زلزله کرمانشاه، به دلیل حضور گسترده قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه آب‌های مرزی در این استان، سپاه از همان لحظات اول به داد مردم رسید و بعد از آن برای اولین بارتصمیمی در این حادثه گرفتیم که سپاه‌های استانی همه پای کار بیایند و هرکدام را عهده‌دار امدادرسانی به چند روستا کردیم، تا کمک‌های مردمی استان‌ها نیز به درستی در مناطق هدایت شود.
وی افزود: ارتش به‌دلیل حضور دو تیپ در منطقه، موضوع رسیدگی به شهرها به ارتش واگذار شد و امدادرسانی به روستاها به سپاه واگذار شد، عملیات امدادرسانی اولیه انجام شده و امروز مشکل اصلی مردم استقرار در کانکس است. تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده تمام مردم دشت ذهاب را در کانکس اسکان موقت بدهیم تا ببینیم برنامه دولت برای اسکان دائمی مردم چه خواهد بود. گستردگی زلزله بسیار زیاد بود و بدون حضور بسیج امدادرسانی به مردم منطقه امکان نداشت و فکر می‌کنم رضایت نسبی مردم روستاها تا امروز جلب شده است.
فرمانده سپاه تصریح کرد: اگر 10 سال پیش ادعا می‌کردیم که در صورت بروز جنگ علیه اسرائیل آنها نابود می‌شوند کسی باور نمی‌کرد اما امروز رژیم صهیونیستی با ایجاد داعش باعث به‌وجود آمدن توان عظیمی در جبهه مقاومت شده است. در جنگ 33 روزه اسرائیل در نبرد با بخشی از این توان عظیم یعنی حزب‌الله مقابله کرد و شکست خورد و در جنگ غزه هم اسرائیل شکست خورد و امروز وقتی جبهه مقاومت به این شکل صورت گرفته است، حاصلش ایجاد یک اتحاد نانوشته‌ای شده است که به صورت طبیعی به کمک هم می‌روند مانند اتفاقی که در سوریه افتاد. امروز یک جبهه یکپارچه مقاومت مردمی ایجاد شده که در صورت بروز هر جنگی ظرف چند روز اسرائیل را نابود خواهد کرد. سرلشکر جعفری اضافه کرد: مطرح شدن بحث مذاکرات موشکی از سوی مقامات فرانسوی را به پای جوانی رئیس‌جمهور فرانسه می‌گذاریم و این به خاطر ناپختگی آنها است و به زودی به این نتیجه می‌رسند که تلاش آنها بی‌نتیجه است و اگر از فرهنگ مردم ما مطلعند به این نتیجه می‌رسند که مردم ما ضدتجاوز و زور و به خصوص تجاوز خارجی به کشورشان هستند و حفظ توان دفاعی سابقه تاریخی در ملت ما دارد. مردم ما قدرت دفاعی را ناموس خودشان می‌دانند و توان موشکی ما قابل مذاکره نیست و مردم ایران هم این اجازه را نخواهند داد. بحث دفاعی با موضوع هسته‌ای فرق می‌کند و آن یک موضوع خاص بود.
سرلشکر جعفری ادامه داد: با توجه به مباحثی که در نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه برگزار شد یک آتش‌بس پایدار در سوریه به وجود آید و بعد از آن به سمت تثبیت این مناطق برویم. بشار اسد قدر این نیروها را می‌داند و برآورد ما این است که در آینده این نیروها در سوریه تثبیت شوند. سپاه و مردم ایران، آمادگی کامل برای بازسازی سوریه دارند و بر اساس جلساتی که در دولت تشکیل شد، قرار شد که این کار با توجه به شرایط امنیتی سوریه به سپاه واگذار شود. البته این موضوع بستگی به دولت سوریه دارد که چقدر بازسازی را به ایران واگذار کند ولی مقدمات این کار در حال انجام است.