kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
در بیانیه پایانی اجلاس محبان اهل‌بیت‌(ع) تاکید شد

جمهوری اسلامی نخستین حامی آرمان فلسطین و محور مقاومت و پایداری در منطقه


شرکت‌کنندگان در اجلاس محبان اهل بیت در بیانیه پایانی بر اهمیت مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف تاکید و اعلام کردند: جمهوری‌اسلامی نخستین حامی مردم، سرزمین و آرمان فلسطین و محور مقاومت و پایداری در منطقه و سایر مستضعفان جهان است.
به گزارش تسنیم، شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها» در بیانیه پایانی تاکید کردند: این اجلاس با هدف بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی؛ با تکیه بر تعمیق شناخت و بصیرت نسبت به مبانی فکری و معرفتی اهل بیت(ع)؛ ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با موانع و مشکلات پیش‌روی جهان اسلام و واکاوی و برجسته‌سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل بیت برای تقابل با اندیشه‌های انحرافی، افراطی و تکفیری برگزار شده است. در این بیانیه تاکید شده است : شرکت‌کنندگان برضرورت شناخت و تبلیغ اصول و آموزه‌های اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم) و بازخوانی مجدد سیره عملی و نظری پیامبر رحمت و مهربانی (صلی الله علیه و آل وسلم) که در بین امت اسلامی مهجور مانده است، بیش از هر زمان دیگری تأکید دارند.
وحدت امت اسلام فریضه مهم و راهبردی
برای مقابله با تهدیدات
شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی محبان اهل بیت افزوده‌اند: امروز «وحدت امت اسلام» به عنوان فریضه‌‌ مهم و راهبردی برای مقابله با تهدیدات، در معرض آسیب‌های جدی قرار گرفته و جای خود را به اختلاف و تفرقه‌ای داده است که ریشه در غفلت و توطئه دارد. استکبار جهانی در صدد است، با انحصار مدیریت، «منابع قدرت» در جهان اسلام را به سرسپردگانی بسپارد که در راستای تحقق اهداف و منافع نامشروع جهانخواران گام بر می‌دارند.
در این بیانیه همچنین آمده است: فلسطین و آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست‌ها کماکان اصلی‌ترین و اولین مسئله جهان اسلام است. مسئله تکفیری‌ها و راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی، از جمله عوامل برای حاشیه راندن آرمان فلسطین و غفلت از این درد دیرین و مشترک امت اسلام است.
شرکت‌کنندگان در این اجلاس همزمان در یکصدمین سالگرد صدور بیانیه ننگین بالفور که منجر به تجزیه‌ بلاد اسلامی و ایجاد غده سرطانی در قلب سرزمین‌های اسلامی شد، ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از مقاومت اسلامی بر آزادسازی تمامی سرزمین ‌اشغالی فلسطین از نهر تا بحر و نفی هرگونه سازش با دشمن و افزایش آگاهی هوشیاری امت اسلامی تاکید کرده و افزودند: بر مقابله با نقشه صهیونیستی آمریکایی‌ها برای تبدیل خطر رژیم صهیونیستی به خطر مورد ادعای ایران تأکید داشته، اعلام می‌داریم که جمهوری اسلامی نخستین حامی مردم، سرزمین و آرمان فلسطین و محور مقاومت و پایداری در منطقه و سایر مستضعفان جهان است.
تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره جهانی محبان اهل بیت
به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه اجلاس از حضور حدود 600 فعال مذهبی شیعه و سنی از 93 کشور خبر داد و گفت: حدود 600 عالم و محب اهل بیت از 93 کشور به اجلاس محبان اهل‌بیت آمده‌اند تا بگویند که حب اهل بیت موجب وحدت می‌شود. وی همچنین در پایان اجلاس از تشکیل دبیرخانه دائمی کنگره جهانی محبان اهل بیت خبر داد.