kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

تجلیل از جهاد فرهنگی شهید حججی (اخبار ادبی و هنری)

در مراسمی از فعالیت جهادی شهید حججی در عرصه فرهنگ و کتابخوانی تجلیل شد.



مراسم گرامیداشت كتاب، كتابخواني و كتابدار در ۳۱ استان کشور توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد كه برگزاري اين مراسم در استان‌هاي اصفهان و مازندران، با تقدير از خانواده شهيد مدافع حرم و فعال حوزه كتاب، شهيد محسن حججي همراه بود.
در اين مراسم آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، فعالیت چشمگیر شهيد حججي در عرصه کتاب و کتابخوانی را نشان‌دهنده عمق بصیرت و میزان شناخت ايشان از مسائل فرهنگی دانست و گفت: چه زیبا توانست از کتاب، راهی به حرم اهل بیت(ع) تا شهادت بگشاید و مایه آبروی فعالین فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب باشد. همچنين امیر هلاکویی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان نيز از نامگذاري يكي از کتابخانه‌های در حال ساخت نجف‌آباد به یاد شهید محسن حججی خبر داد.
همچنین 110 هزار جلد كتاب کودک در کتابخانه‌های واقع در مناطق روستایی، محروم و کمتر برخوردار از امکانات فرهنگی توزيع شد.
این کتاب‌ها از سوی انجمن ناشران فرهنگی کودک در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفتند و این نهاد، کتاب‌ها را به مناطق محروم رساند.
اما نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در پی وقوع زلزله اخیر در استان کرمانشاه و همزماني آن با ايام گراميداشت «كتاب، كتابخواني و كتابدار»، با هدف امداد رسانی اجتماعی و کاهش آلام و افسردگی و اضطراب پس از امداد و نجات برای کودکان و نوجوانان، در اولین اقدام بسته‌های ويژه و متنوعی از کتاب و اسباب بازی برای ارسال به مناطق زلزله زده تدارك ديده و طي فراخواني از مردم کشور دعوت كرده تا کمک‌های خود در این زمینه را به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تحویل دهند تا از اين طريق به دست کودکان زلزله زده استان کرمانشاه برسد. همچنين با اعلام مسئولان نهاد با صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های اجرایی اين ايام، مبالغ صرفه‌جویی شده به مناطق زلزله زده اختصاص خواهد یافت.