kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
به‌رغم موافقت وزیر راه و شهرسازی

مترو از احداث ایستگاه در جوار دانشگاه خوارزمی کرج خودداری می‌کند



‌جمعی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی در اعتراض به عدم احداث ایستگاه مترو در جوار دانشگاه دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.
جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه خوارزمی، به همراه مسئولان دانشگاه در اعتراض به عدم اجرای تعهد شرکت عمران هشتگرد برای احداث ایستگاه در نزدیکی این دانشگاه در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.
دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه خوارزمی از مسئولان مربوطه می‌خواهند با احداث ایستگاه مترو، از ایجاد بحران در دانشگاه جلوگیری و این معضل را حل نمایند.
عباس کاشی اظهار کرد: در حالی که بخشی از زمین‌های دانشگاه در اختیار مترو قرار‌داده شده و وزیر راه نیز با احداث ایستگاه مترو در محدوده دانشگاه خوارزمی موافقت کرده، تصمیمات مسئولان شهری مبنی بر انتقال محل ایستگاه به نقطه‌ای دورتر از دانشگاه منطقی نیست.
وی افزود: این در حالی است که در تمام ایامی که کارهای عمرانی مترو در حال انجام است زمین‌های دانشگاه محل پارکینگ و دپوی قطارها شده است.
کاشی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این دانشگاه حدود شش هزار دانشجوی ساکن تهران و کرج دارد و این افراد روزانه از مترو استفاده می‌کنند، ضرورت دارد ایستگاه مترو برای استفاده دانشجویان و دانشگاهیان در این محدوده احداث شود؛ در حالی که به دلیل اینکه از آخرین ایستگاه مترو تا دانشگاه فاصله‌ای حدود شش کیلومتری باید طی شود، تمامی دانشجویان ناچارند هم در زمان رفت و هم در زمان برگشت حدود نیم ساعت از وقت خود را صرف رفت و آمد از دانشگاه به مترو نمایند.
این فعال دانشجویی ادامه داد: علاوه براین بارها دیده شده است که دانشجویان در ایام سرد سال و به ویژه در هنگام بارش باران و برف مجبور شده‌اند که زمان قابل توجهی را برای رسیدن سرویس‌های ون در ایستگاه منتظر بمانند.
کاشی تصریح کرد: بر اساس برخی اخبار دریافتی متاسفانه مسئولین از این هم فراتر رفته‌اند و قصد دارند به بهانه عبور مترو از کنار دانشگاه خوارزمی، اصلی‌ترین سردر و در ورودی این دانشگاه که روزانه بیش از دو هزار دستگاه خودرو از آن عبور می‌کند را مسدود کنند. این اقدام بدون تردید باعث ترافیک شدید در حصارک می‌شود که این مسئله می‌تواند به بحران جدیدی در منطقه دامن بزند.
دکتر مرتضی تهامی معاون دانشگاه خوارزمی در جمع دانشجویان معترض دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه همکاری‌های لازم را در رابطه با طرح‌های عمرانی شهر انجام داده و تا اینجا حدود ٥٠ میلیون تومان برای مهندس مشاور ایستگاه مترو هزینه کرده و در این رابطه طرح بررسی شده و کاملا از لحاظ فنی درست و قابل اجراست.