kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹

مخالفت جدی خادم با قوانین جدید کشتی



رئیس ‌فدراسیون کشتی با بیان اینکه قانون جدید وزن‌کشی باعث افزایش درصد آسیب‌دیدگی در کشتی‌گیران خواهد شد گفت: ما با قانون جدید وزن‌کشی کاملا مخالف بودیم.
رسول خادم در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی و مخالفت بسیاری از کشورها از جمله ایران با برخی از این قوانین، گفت: درباره تغییرات اوزان ما مقاومت زیادی کردیم تا این تغییرات در تمامی اوزان کشتی آزاد، فرنگی و بانوان اتفاق نیفتد. رئیس‌فدراسیون کشتی با ‌اشاره به مخالفت کامل ایران با انجام وزن‌کشی به شیوه جدید و در صبح روز مسابقات، گفت‌: نظر ما درباره تغییر زمان وزن‌کشی کاملا منفی بود و انتظار داشتیم که کشورهایی همچون روسیه که صاحب کشتی در جهان هستند، در این موضوع کمک کنند، چرا که تجربه چندین دهه وزن‌کشی در صبح روز مسابقات را دارند و این موضوع ثابت شده که کم شدن زمان ریکاوری برای کشتی‌گیران، افزایش احتمال آسیب‌دیدگی آنها را به دنبال دارد. با آوردن زمان وزن‌کشی به قبل از مسابقات نمی‌توان از کاهش وزن کشتی‌گیران جلوگیری کرد، چرا که کشتی به حدی تمرینات سخت و رنج آوری دارد که وزن کم کردن تنها بخشی از این رنج و سختی‌ها است و کشتی‌گیران برای اینکه بتوانند به نتیجه‌ مطلوب‌تری برسند، کیلوهای اضافی خود را کم می‌کنند و در وزنی که عملکرد بهتری دارند به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: ما در این باره نظر مثبتی نداشتیم، اما به‌ هر حال طبیعی است که وقتی به تصویب هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی رسیده است، اجرایی شود. ما هم سعی می‌کنیم تدارک و برنامه‌ریزی‌های لازم را در تیم‌های ملی درخصوص قوانین جدید اعمال کنیم. خادم در پاسخ به این سؤال که آیا وزن‌کشی در صبح روز مسابقات باعث ضربه به کشتی‌گیر خواهد شد یا خیر؟ گفت‌: الان برای ارزیابی زود است، اما به‌ هر حال این موضوع باعث کاهش زمان ریکاوری برای کشتی‌گیران و آسیب‌دیدگی هر چه‌ بیشتر آنها خواهد شد که این موضوع به نفع آنها نخواهد بود. رئیس ‌فدراسیون کشتی درباره احتمال حذف قانون جدید وزن‌کشی در کشتی، خاطرنشان کرد: این موضوع احتمال دارد، اما باید بر روی قوانین جدید تمرکز کنیم و از تمرکز اینکه ممکن است این قوانین پایدار نباشد، خودداری کنیم، چرا که این موضوع می‌تواند ما را از برنامه اصلی خودمان و اهدافی که در نظر داریم دور کند.