kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

برف جاده گنجنامه - تویسرکان را تا فروردین سال آینده مسدود کرد



 جانشین پلیس راه استان همدان گفت: جاده کوهستانی همدان - تویسرکان (از مسیر گنجنامه) به علت ریزش برف و نبود امکان برای بازگشایی آن و احتمال بالای بروز سوانح تا فروردین ماه سال آینده بسته شد
سرهنگ سعید اسماعیلی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: جاده گنجنامه - تویسرکان 35 کیلومتر و نسبت به جاده همدان - جوکار - تویسرکان کوتاه‌تر است به همین علت شاهد استقبال رانندگان برای تردد از این مسیر هستیم.
وی اضافه کرد: مسیر گنجنامه - تویسرکان دارای شیب‌های تند، پیچ‌های خطرناک و پرتگاه‌های خطرآفرین است و هرساله با نزدیک شدن به فصل زمستان این مسیر با استفاده از نیوجرسی یا ریختن چند تن خاک مسدود می‌شود. جانشین پلیس راه استان همدان اظهار کرد: شهروندان می‌توانند به جای جاده گنجنامه - تویسرکان، از مسیر جایگزین همدان - جوکار- تویسرکان و بالعکس برای تردد استفاده کنند. سرهنگ اسماعیلی درباره ضرورت مسدود شدن این مسیر گفت: با توجه به کم‌عرض بودن جاده و نبود شانه خاکی مناسب نمی‌توان با استفاده از خودروهای راهداری این مسیر را در فصل زمستان پاکسازی کرد.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر حادثه‌ای برای خودرویی رخ دهد امکان امدادرسانی نیز وجود ندارد بنابراین برای پیشگیری از بروز هر گونه خطری، این مسیر با نزدیک شدن به فصل زمستان مسدود شده و در فروردین ماه با ذوب شدن برف‌ها و گرم شدن سطح زمین دوباره بازگشایی می‌شود.
برف راه ارتباطی20 روستای الیگودرز را بست
همچنین رئیس ‌اداره راهداری الیگودرز گفت: بارش برف علاوه‌بر سفیدپوش کردن شهرستان، موجب قطع راه ارتباطی بیش از 20 روستا با مرکز شهرستان شد.
مجید گودرزی با بیان اینکه شب پنج‌شنبه گذشته گردنه گله بادوش و فرسش در این شهرستان مسدود شده بودند، افزود: با تلاش ماموران راهداری این محورها صبح پنج‌شنبه بازگشایی شدند.
حمیدرضا غلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان الیگودرز نیز گفت: شب گذشته بسیاری از باغ‌های شهرستان بر اثر بارش برف دچار خسارت شد که میزان دقیق خسارت در حال بررسی است.بارش برف که از عصر روز چهارشنبه در این شهرستان آغاز شده بود و تا بامداد پنجشنبه ادامه داشت ، موجب شکسته شدن شاخ و برگ درختان نیز شد.