kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
دلیل واقعی تغییرات مدیریتی چه بود؟

انتخاب سرپرست جدید برای باشگاه پرسپولیس/طاهری: قبل از دیدار با وزیر ورزش با استعفایم موافقت شد!



سرویس ورزشی-
مدیرعامل مستعفی پرسپولیس می‌گوید منتظر دیدارش با وزیر ورزش بود که به او اعلام شد سلطانی فر با کناره‌گیری‌اش موافقت کرده است.
2 هفته قبل بود که خبر خداحافظی علی اکبر طاهری با کارمندان این باشگاه شوک بزرگی را به سرخپوشان وارد کرد. با اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کردند این اتفاق به خاطر سفر زیارتی مدیرعامل باشگاه به کربلا بوده، از همان ابتدا هم به نظر می‌رسید که این بار دیگر راه بازگشتی برای طاهری وجود ندارد.
بعد از گذشت چند روز، از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در بدنه ورزش رونمایی شد. نامه‌های سازمان بازرسی مشخص کرد که طاهری دیگر نمی‌تواند به عنوان یک فرد بازنشسته به کار خود در باشگاه پرسپولیس ادامه دهد.
طاهری که استعفای خود را به وزیر ورزش تحویل داده بود و در ابتدا با مخالفت او روبرو شده بود، دیگر برای حضور در باشگاه پرسپولیس منع قانونی داشت. به همین خاطر وزیر ورزش سرانجام با استعفای علی اکبر طاهری از مدیریت باشگاه پرسپولیس موافقت کرد.
گرشاسبی سرپرست شد
پس از انتشار این خبر محمدرضا حاجی‌بیگی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: جلسه فوق‌العاده‌ای در باشگاه پیرو استعفای طاهری داشتیم. با توجه به شرایط موجود و قانون مجلس شورای اسلامی در مورد بازنشستگان، وزیر ورزش برخلاف میل باطنی‌اش با استعفای طاهری موفقت کرده از زحمات شبانه‌روزی او و کسب نتایج خوب پرسپولیس در مدت مدیریتش تشکر کردند.
او ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا آقای گرشاسبی را به وزارت ورزش معرفی کنیم تا حکم سرپرستی او صادر شود.
حاجی بیگی تصریح کرد: فرد جایگزین هیئت مدیره را شخص وزیر ورزش معرفی خواهد کرد. حکم مسئولیت گرشاسبی موقتا به عنوان سرپرست ثبت خواهد شد تا حکم نهایی صادر شود.
این عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سؤالی در رابطه با اسناد منتشر شده از دوران مدیریت طاهری و پاداش‌هایی که به اعضای باشگاه پرداخت می‌کرده است؟ اظهار کرد: این‌ها در حد حرف است. چنین چیزی صحت ندارد. حداقل در دورانی که بنده و هیئت مدیره جدید روی کار بوده‌اند، این چنین مواردی را تایید نمی‌کنم. ما در هر جلسه هیئت مدیره تمام خروجی‌ها و پرداخت‌ها و موجودی صندوق را به صورت فهرستی در هیئت مدیره ارائه می‌دادیم و هیچ‌گونه تخلف و روش غیرمعقولی را بنده مشاهده نکردم.
داستان کناره‌گیری از زبان طاهری
هر چند که بررسی روند کناره‌گیری طاهری نشان می‌دهد که این اتفاق برخلاف میل وزارت ورزش رقم خورده ولی مدیرعامل پیشین پرسپولیس در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم می‌گوید که منتظر دیدار با وزیر ورزش بوده که به یکباره مطلع شده با استعفایش موافقت شده است. طاهری دیروز در گفت‌و‌گوی خود اظهار داشت: باشگاه ملک شخصی ما نیست. من منتخب مجمع بودم و الان هم اختیاردار مجمع است. ضمن اینکه همه‌کاره باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش است. ما هم که تا الان اینجا بودیم به اختیار وزارت ورزش بود و براساس سیاست‌های وزارت ورزش عمل کرده‌ایم. هم در زمان وزارت آقای گودرزی و هم بعد از اینکه آقای سلطانی‌فر آمدند، مواردی را با هم هماهنگ می‌کردیم.
وی افزود: علیرغم اینکه فشار کار خیلی زیاد بود با خواسته و نظر ایشان بنده به کارم ادامه دادم و کارها هم پیش رفت. با این حال شرایط طوری شد که من ترجیح می‌دادم نباشم، یک مقدار روش‌های کار متفاوت شد، البته نه با‌ آقای سلطانی‌فر. با رویکردهایی که ما داشتیم ایشان خیلی جلوتر و زودتر نظرشان این بود که کارهای‌مان را انجام دهیم. برای من خیلی جالب بود که ایشان مطالب را رصد می‌کرد و خیلی از کارها را ایشان تأکید داشت که انجام شود و این خودش قوت قلب بود. ولی جلوتر که رفتیم مواردی پیش آمد و برداشت‌هایی شد. من از ایشان خواستم و گفتم که صلاح بر این است که جابه‌جایی صورت بگیرد تا خللی به وجود نیاید و البته ایشان موافقت نمی‌کرد و می‌گفت که کار ادامه پیدا کند. به اربعین رسیدیم و من باید عازم کربلا می‌شدم. ایشان هم موافقت کرد که به مسافرت بروم و بعد بیاییم با هم صحبت کنیم. من قبل از رفتن استعفای خودم را به هیئت‌مدیره و به وزارت ارائه کرده بودم که جناب وزیر گفتند برو و بیا و بعد از آن با هم صحبت می‌کنیم. از کربلا که برگشتم، رفتم مشهد و با دکتر سلطانی‌فر تماس گرفتم و گفتم که ما با اعضای هیئت‌مدیره جلسه داشتیم و تمام موارد را به ایشان گفتم. ایشان گفتند که درگیر کاری هستند و فردا بعدازظهر شما را می‌بینیم که بعداز آن خبری نشد.
طاهری ادامه داد: دیروز آقای گرشاسبی تماس گرفت و گفت آقای وزیر با استعفای شما موافقت کرده است. دلیل موافقت با استعفا هم مسائل قانونی است. همان بحث بازنشستگی. وزیر اعلام کرده است، علیرغم میل قلبی موافقت کرده و آرزوی موفقیت برای من داشته است.
مدیرعامل سابق پرسپولیس در پایان تصریح کرد: دیگر جایگاهی در پرسپولیس ندارم که بخواهم در جلسه هیئت‌مدیره شرکت کنم. از این پس به‌عنوان یک هوادار به ورزشگاه آمده و از پرسپولیس حمایت خواهم کرد. ما به هواداران و باشگاه مدیون هستیم و هرجا که بخواهند کار می‌کنیم. ما خواسته و مطالبه مادی هم نداشتیم. افتخاری نصیبمان شد که در این مدت خدمت کردیم. امیدوارم اول خدا و بعد هم هواداران از ما راضی باشند که گناهی هم بر ما نباشد که کم‌کاری داشته‌ایم.
پشت پرده استعفا چه بود؟
طاهری در مدت زمان حضورش در پرسپولیس از مدیران موفق این باشگاه بود تا جایی که پرسپولیس پس از سال‌ها ناکامی در نتیجه گیری طی دو فصل گذشته نتایج خوبی گرفت و حتی به جمع چهار تیم برتر آسیا نیز راه یافت.
هرچند دلیل کناره‌گیری طاهری از پرسپولیس، موضوع عدم استفاده از بازنشسته‌ها در ورزش عنوان شده ولی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که در روزهای منتهی به تغییرات مدیریتی پرسپولیس، روابط طاهری با وزارت نشینان حسابی شکرآب شده بود و اگر نتایج خوب پرسپولیس نبود، خیلی زودتر از این‌ها و درست پس از استعفای محمود گودرزی وزیر پیشین ورزش، طاهری نیز از کار برکنار شده بود.