kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

اخبار ورزش جهان


طلای نهم بولت در المپیک پس داده می‌شود؟
دونده جامائیکایی درخواست تجدیدنظر برای پس گرفتن طلای المپیک ۲۰۰۸ را به دادگاه عالی ورزش ارائه می‌کند.تیم دوی 4 در 100 متر جامائیکا در المپیک 2008 پکن موفق به کسب مدال طلا شد، اما این مدال به دلیل دوپینگ «نستا کارتر» یکی از اعضای این تیم پس گرفته شد.متضرر اصلی در از دست رفتن این طلا، «اوسین بولت» بود. دوپینگ هم‌تیمی‌ بولت باعث شد تا طلاهای این دونده سرشناس و البته بازنشسته به عدد 8 کاهش پیدا کند.حالا اما کارتر تلاش‌های خود را برای اعتراض به این رای صادر شده از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ آغاز کرده و دیروز به لوزان رفت تا درخواست استیناف خود را به دادگاه عالی ورزش (CAS) ارائه کند.نکته جالب توجه اینکه از مجموع 110 ورزشکاری که دوپینگی معرفی شده بودند، کارتر 32 ساله تنها دوپینگی از کشور جامائیکا است.
تساوی شیرین با خبر سرطان سرمربی تلخ شد
ادواردو بریتو به سرطان پروستات مبتلا شده است. سویا سه‌شنبه شب در هفته‌ پنجم لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول بازگشت فوق‌العاده‌ای داشت و توانست شکست سه بر صفر را در لحظات پایانی به تساوی تبدیل کند. با این حال پس از این اتفاق شیرین هواداران با خبر تلخی روبه‌رو شدند. آنها متوجه شدند ادواردو بریتسو (سرمربی تیم‌) سرطان دارد.سایت سویا اعلام کرد سرمربی آرژانتینی به سرطان پروستات مبتلا شده است. بازیکنان این تیم‌ ‌پس از به ثمر رساندن گل تساوی در ‌دقیقه ۹۲ به سمت نیمکت رفتند و سرمربی خود را در آغوش گرفتند تا با او این بازگشت فوق‌العاده‌ را جشن بگیرند. آنها از بیماری بریتسو با خبر بودند.سرمربی آرژانتینی نیاز به عمل جراحی دارد. هنوز مشخص نیست چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد. باشگاه جزییات بیش‌تری در این باره منتشر نکرده است.
مدافع پیشین ایتالیا سرمربی جدید اودینزه
 ماسیمو اودو هدایت تیم فوتبال اودینزه را بر عهده گرفت و جانشین لوییجی‌دل‌نری شد. اودو که قبلا در تیم پسکارا مربیگری کرده بود، بعد از نتایج ضعیفی که اودینزه در این فصل گرفت، هدایت این تیم را عهده‌دار شد. مدافع ایتالیا که در جام جهانی ۲۰۰۶ با این تیم قهرمان جهان شد، در واکنش به انتخاب به عنوان سرمربی اودینزه، گفت‌: افتخار خیلی بزرگی نصیبم شده است که هدایت اودینزه را بر عهده بگیرم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کامل را کنم و لیاقت خودم را نشان دهم.باید بتوانیم در پایان نیم فصل جایگاه‌مان را بهتر کنیم و در نیمه بالای جدول رده‌بندی قرار داشته باشیم. این هدف اول ما برای شروع فصل است.اودینزه در هفته چهاردهم لیگ ایتالیا بازی سختی در خانه خواهد داشت و باید به مصاف تیم صدرنشین ناپولی برود که در این فصل نتایج بسیار خوبی با ساری کسب کرده است.
هیتسفلد به مربیگری بازنخواهد گشت
اوتمار هیتسفلد همچنان علاقمند است به بازنشستگی ادامه داده و آرامش خود را به خطر نیندازد. او اعلام کرد از ۳ سال قبل وارد بازنشستگی شده و به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای بازگشت به مستطیل سبز ندارد. این واکنش از جانب او در حالی بود که لوتار ماتیوس، کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۱۹۹۰ در برنامه‌ تلویزیونی شبکه اسکای، بحث بازگشت او را مطرح کرد.او پیشنهاد کرد همانند یوپ هاینکس که به طور موقت بازنشستگی را کنار گذاشت و به بایرن آمد تا آرامش را بازگرداند، هیتسفلد نیز برای کمک به بورسیادورتموند بیاید. اما چهره ۶۸ ساله این موضوع را به طور کلی منتفی دانست.