kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۹۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

هدف نوگلان حسینی تربیت مداحان در تراز انقلاب اسلامی است(اخبار ادبی و هنری)


آیین اختتامیه یازدهمین دوره تجلیل از نوگلان حسینی (مداحان دانش‌آموز) با حضور جمعی از مدیران شهری و مداحان و ذاکران پیشکسوت و جمعی از پیر غلامان اهل بیت(ع) برگزار شد.
آیین تجلیل از «یدالله بهتاش» و «مهدی آصفی» یکی از بخش‌های این مراسم بود.
بیگی نژاد، رئیس‌سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: در این سازمان، در بیش از چهار هزار مدرسه در تهران نزدیک به 15 هزار نفر را در مسابقه نوگلان حسینی شرکت دادند و در پایان بعد از اینکه از هر مدرسه حداقل پنج نفر به منطقه معرفی شدند؛ در سه مقطع ابتدایی، متوسط اول و دوم، بعد از بررسی و داوری از هر مقطع پنج دانش‌آموز را به استان معرفی کردند یعنی از هر منطقه 15 نفر به علاوه مدارس استثنایی که در نهایت 300 دانش‌آموز مداح برتر به استان معرفی شدند.در نهایت این 300 نفر در فرهنگسرای اندیشه داوری شدند و امروز از 15 نفر برگزیدگان تجلیل می‌کنیم. میثمی، رئیس‌فرهنگسرای اندیشه نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر بتوانیم برای دوره‌های بعد، مناسبتی از اعیاد بزرگ شیعه انتخاب کنیم و نوجوانان را در مولودی خوانی بسنجیم اتفاق‌های خوبی می‌افتد.
وی افزود: با سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی‌هایی شده است که بلافاصله پس از پایان این آیین دوره‌های تخصصی را برای منتخبان برگزار کنند تا در فن مداحی و بصیرت افزایی تقویت شوند هدف اصلی ما تربیت مداحان در تراز انقلاب اسلامی است.
در پایان برگزیدگان این دوره از مقاطع متوسطه و ابتدایی معرفی و تجلیل شدند.